Guest

Hun kaster med maden

28 indlæg i dette emne

Og det irriterer mig. Hun er lige knap 11 mdr, og indtil videre har jeg ikke givet det NOGEN opmærksomhed, men det bliver kun værre!

Ofte er det når hun ikke gider spise mere - jeg får hende i hvert fald ikke til at spise noget når først hun er begyndt at kaste med maden.

Hvornår skal jeg sætte ind?

Hvor meget forstår hun nu?

HVORDAN skal jeg gøre??? (Mine pædagogiske kompetencer kommer til kort her, jeg er TOTAL blank)

Går det over af dig selv?

Hun gør det jo ikke for st være ond - hun syntes jo bare det er sjovt at se hvad der sker når tomaten/kødet/rugbrødet flyver gennem luften, og hun har en nærmest videnskabelig og alvorlig tilgang til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Følger lige med her - Ida er nemlig begyndt også at kaste med maden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følger også med :rolleyes

(Desværre er jeg selv kommet til at grine af det. :badgirl Det er nok første skridt at lade være med det :blush)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa, Noah har ogsaa gjort det. Jeg har ikke givet det hverken positiv eller alt for negativ opmaerksomhed, men jeg har bestemt ikke ignoreret det. Tror jeg har sagt noget i retning af "nej, det gider jeg ikke, det der" paa en lidt bestemt maade og samlet det sammen. Hvis han blev ved, og det var fordi han var faerdig med at spise, saa har jeg spurgt ham, om han er faerdig og sagt basta paa en spoergende maade. Det "bad-da" begyndte han selv at gentage, hvis han var faerdig og nu siger han det ofte selv, mens han skubber sin tallerken vaek. Hans smider ikke laengere mad paa gulvet i hvert fald.

Han er saa begyndt at ALT skal med hans tallerken, saa det er krumme efter krumme eller hvad der nu ligger rundt om, der skal med :D

Jeg ville stille og roligt signalere, at det gider vi ikke, og saa ville jeg give anden slags mulighed for at fortaelle, at hun er faerdig. Maaske et haandtegn, hvis I bruger det. Her fungerer det fint med basta/badda. Og saa er maaltidet ellers forbi, hvis ikke han lige faar lidt agurk at sidde med, mens jeg spiser faerdig eller goer hans bad klar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, nu er jeg jo ikke mor ;) Men umiddelbart tænker jeg, at du har den rigtige tilgang, nemlig at ignorere det.. Det giver hverken positiv eller negativ opmærksomhed. Og så tænker jeg at du skal fjerne maden, når hun begynder på det. Det ville i hvert fald være mit forslag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Zoey kastede med maden tog vi hendes tallerken fra hende og gav hende bid for bid. Hvis dette blev smidt med var måltidet færdigt ( blev tilbudt nyt mad 30 min senere)

Har hun smidt noget på gulvet blivet hun ikk tilbudt den bid igen. Så ostehaps blev kun smidt 2 gange. :-P

Efter lidt tid kastede hun først med maden når hun var færdig. Så spurgte jeg "er du færdig" samlede alt maden sammen på hendes tallerken oh rykkede den ind på bordet.

Nu putter hun selv maden på tallerken - løfter den op på bordet og skubber den lidt ind ( hun har en play tray) når hun ikk gider spise.

Maden bliver sjældent kastet med mere. Så der er håb :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det er bare en irriterende fase, som vi nok alle skal igennem. Hjemme hos mig bliver der også smidt mad på gulvet i stor stil. I dag skulle jeg virkelig tage mig sammen for ikke at grine, for han sad da virkelig bare og havde en fest og stor-charmede samtidig. Lyder som en god plan med at tage maden væk og vente med at tilbyde mere til en halv time efter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er det samme her. Og må indrømme at jeg godt kan blive irriteret over det og også lidt sur. For synes det er et værre svineri og jeg har ikke lavet mad for hun skal smide med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kaster Anabella dog først med maden i slutningen af måltidet, hvor jeg så stiller tallerknen ind på vores bord. Ofte kigger hun meget efter den og får den tilbage, hvor hun spiser lidt mere igen (den kan godt komme frem og tilbage 2-3 gange) til sidst prøver hun kun på at lege med det og så får hun den ikke igen. Alt det der evt ligger på playtray lader vi ligge for ofte spiser hun så det indtil der ik er mere eller vi evt er færdige med at spise..

Jeg tror hvert fald godt, at du kan "sætte ind" nu og så går der ikke længe, før Mie har gennemskuet, at man ikke skal lege med maden. Men jeg vil mene, man skal være konsekvent. Både sig noget og gør noget samtidig, altså, ikke kun sig "det må du ikke", for jeg tror endnu ikke, hun kan forstå det uden du aktivt viser, at det er forkert..

Det blev vist lidt kringlet fra mobilen, håber det gav mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilbyder nu ikke mad 30 min senere... er maaltidet forbi, saa er det forbi og saa venter vi til naeste maaltid :)

Men ja, tror ogsaa det er en noedvendig fase, ligesom splatte-alt-ud-mellem-fingrene-fasen. Jeg har en kost og en fejebakke, for lidt ryger maaske forbi og det er ok. Det med decideret at kaste, det synes jeg saa ikke er fedt og i den alder kan de godt forstaa, at det ikke er alletiders.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilbyder nu ikke mad 30 min senere... er maaltidet forbi, saa er det forbi og saa venter vi til naeste maaltid :)

Men ja, tror ogsaa det er en noedvendig fase, ligesom splatte-alt-ud-mellem-fingrene-fasen. Jeg har en kost og en fejebakke, for lidt ryger maaske forbi og det er ok. Det med decideret at kaste, det synes jeg saa ikke er fedt og i den alder kan de godt forstaa, at det ikke er alletiders.

Det var jeg nød til at i indføre ellers kunne hun gå en hel dag uden mad :-S men føler man barnet har fået en fin mængde ned ville jeg heller ikk sige det er nødvendigt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var jeg nød til at i indføre ellers kunne hun gå en hel dag uden mad :-S men føler man barnet har fået en fin mængde ned ville jeg heller ikk sige det er nødvendigt ;)

Jeg kan skam godt forstaa det :)

Jeg tror bare, jeg har set det der hos niecer, der i aeldre alder fik mad udenfor maaltiderne, fordi de sad der og "naegtede"... Saa er jeg ret bestemt omkring det , men nu har vi heller ikke en smaatspisende Noah. Maaske hvis jeg en dag faar en smaatspisende pige(min mor siger, det altid er piger, der er det...) :rolleyes Aj, selvfoelgelig skal babyer ikke kravle rundt og vaere sultne, fordi man har et princip, men ja, sat lidt paa spidsen, saa maa han holde sig til.

Naa, men det er jo et sidespor :btopic

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Zoey kastede med maden tog vi hendes tallerken fra hende og gav hende bid for bid. Hvis dette blev smidt med var måltidet færdigt ( blev tilbudt nyt mad 30 min senere)

Har hun smidt noget på gulvet blivet hun ikk tilbudt den bid igen. Så ostehaps blev kun smidt 2 gange. :-P

Efter lidt tid kastede hun først med maden når hun var færdig. Så spurgte jeg "er du færdig" samlede alt maden sammen på hendes tallerken oh rykkede den ind på bordet.

Nu putter hun selv maden på tallerken - løfter den op på bordet og skubber den lidt ind ( hun har en play tray) når hun ikk gider spise.

Maden bliver sjældent kastet med mere. Så der er håb :-)

Ok det er ca sådan jeg gør. Altså når hun kaster med maden spørger jeg "er du færdig?" Og laver tegnet for færdig. Tilbyder måske lidt mere hvis hun ikke spiser det SÅ er måltidet slut. Det ER nemlig kun i slutningen af måltidet at hun kaster.

Jeg tilbyder mad så ofte jeg kan i forvejen lige for tiden for hun skal af med nat flasken, og hun er ikke en der spiser voldsomt meget af gangen - et halvt stykke rugbrød udgør et måltid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det rart at vide at Mie bare er helt normal og i en fase og at andre står i samme dilemma

Jeg sværger at i dag kastede hun en stump bøf 1,5 meter den lille møgunge :rolleyes

Vi må lige tage snakken om opdragelse nu, for jeg kan godt mærke at faren er en skumfidus når det gælder hans datter :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det rart at vide at Mie bare er helt normal og i en fase og at andre står i samme dilemma

Jeg sværger at i dag kastede hun en stump bøf 1,5 meter den lille møgunge :rolleyes

Vi må lige tage snakken om opdragelse nu, for jeg kan godt mærke at faren er en skumfidus når det gælder hans datter :rolleyes

Aah, de smaa banditter! M kan ogsaa vaere en skumfidus :rolleyes

Idag roeg der et stykke fersken gennem luften, men tror aerligt talt at den smuttede for Noah :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følger også med :rolleyes

(Desværre er jeg selv kommet til at grine af det. :badgirl Det er nok første skridt at lade være med det :blush)

:ditto

(:D :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes heller ikke, man skal tage det hele for hoejtideligt. Isaer omkring maden... Noah har smattet med maden og det har jeg aldrig forhindret ham i, ligesom han pt gerne saetter kloer 5 op i sit haar under frokostmaaltidet, saa der er dejligt laenge til hans bad :o Nu er jeg dog begyndt at sige neeeeej, gribe fedtefingere og toerre dem af, ligesaa snart han laegger an til det. -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, de smaa banditter! M kan ogsaa vaere en skumfidus :rolleyes

Idag roeg der et stykke fersken gennem luften, men tror aerligt talt at den smuttede for Noah :D

Vi er i sommerhus og jeg gik alle mine børne/baby/gravid blade igennem og har hevet dem frem der handler om opdragelse og taget med. Han har allerede læst en artikel om at opdrage sin et årige :super så kan vi snakke om det bagefter når han lige har bearbejdet informationerne og skabt en holdning - jeg vil også lige genopfriske så vi ligesom snakker samme sprog. Egentlig handler det jo om at vælge vores kampe og være enige om metoden, det sidste er jeg ikke i tvivl om at vi er ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna kaster ikke med maden og har aldrig gjort det - hun kan sommetider stryge maden ud over tallerkenen med hånden, og jeg siger og viser med mit kropssprog samtidig - "Anna, maden skal i munden mam mam" (og så en hånd op til min mund og en tyggebevægelse). Så kommer hun det i munden. Når hun begynder at lege mere med maden end hun får spist, så spørger jeg ikke, men tager blot tallerken fra hende og siger venligt "så er vi færdige med maden". Og tørrer hende så af, og hun kommer ned.

Jeg tror det er super vigtigt, at du viser hende præcis hvad hun skal med maden. Selvom man måske forventer at de skal spise, som de nu har lært, altid, så kan børn selvfølgelig miste koncentrationen omkring maden og forståeligt nok også appetitten.

Hvis Anna skulle kaste med maden, ville jeg aldrig spørge hende. Hun har ingen chance for at svare, fordi hun ikke har sprog. Jeg ville faktisk hente maden og vise hende hvad man skal med maden - den skal ind i munden. Hvis hun ikke vil spise mere, ville jeg bare afslutte måltidet.

Det handler bare om, at hun lærer at maden skal spises, og når man er mæt kommer man ned. Jo flere gange hun får succes med at kaste med maden fordi hun er færdig med at spise, jo sværere bliver det for hende at forstå måltidets formål.

Så ned fra stolen når maden ikke længere har den rette destination = munden - og inden den bliver kastet med naturligvis ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna kaster ikke med maden og har aldrig gjort det - hun kan sommetider stryge maden ud over tallerkenen med hånden, og jeg siger og viser med mit kropssprog samtidig - "Anna, maden skal i munden mam mam" (og så en hånd op til min mund og en tyggebevægelse). Så kommer hun det i munden. Når hun begynder at lege mere med maden end hun får spist, så spørger jeg ikke, men tager blot tallerken fra hende og siger venligt "så er vi færdige med maden". Og tørrer hende så af, og hun kommer ned.

Jeg tror det er super vigtigt, at du viser hende præcis hvad hun skal med maden. Selvom man måske forventer at de skal spise, som de nu har lært, altid, så kan børn selvfølgelig miste koncentrationen omkring maden og forståeligt nok også appetitten.

Hvis Anna skulle kaste med maden, ville jeg aldrig spørge hende. Hun har ingen chance for at svare, fordi hun ikke har sprog. Jeg ville faktisk hente maden og vise hende hvad man skal med maden - den skal ind i munden. Hvis hun ikke vil spise mere, ville jeg bare afslutte måltidet.

Det handler bare om, at hun lærer at maden skal spises, og når man er mæt kommer man ned. Jo flere gange hun får succes med at kaste med maden fordi hun er færdig med at spise, jo sværere bliver det for hende at forstå måltidets formål.

Så ned fra stolen når maden ikke længere har den rette destination = munden - og inden den bliver kastet med naturligvis ;)

Har du et barn der spiser godt? ;) hvis jeg tog Mie ned når maden ikke kom i munden ville jeg sulte hende.

Herhjemme er tålmodighed et must, jeg kan ikke proppe maden i munden på hende jeg kan blot vente på det kommer derind. Jo jeg kan fodre hende med ske og indrømmet det går hurtigere men det er der ingen læring i. Hun snakker og karter rundt, hun piller og kigger og undersøger, putter maden i munden, tygger på det tager det ud kigger på det og spiser det. det kører fra den ene hånd til den anden, jeg skal smage, bare lige for at sikre sig at det kan spises :P Der kan gå flere minutter imellem at der er mad i munden Men der kommer noget ind, hvilket er 1000 gange bedre end at jeg fodrer hende med ske - det kan jeg jo ikke gøre for evigt ;) med de kampe omkring mad vi har haft så vælger jeg at kampen om at der overhovedet kommer noget ind er den vigtigste.

Hun kan faktisk godt sige fra enten kigger hun væk når jeg tilbyder eller også hiver hun i hagesmæken og vil op - hvis altså ikke lige det er kast med maden som det er i de her dage.

Hvis jeg tager hende fra før hun er færdig griber hun efter maden, eller bliver stik tosset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du et barn der spiser godt? ;) hvis jeg tog Mie ned når maden ikke kom i munden ville jeg sulte hende.

Herhjemme er tålmodighed et must, jeg kan ikke proppe maden i munden på hende jeg kan blot vente på det kommer derind. Jo jeg kan fodre hende med ske og indrømmet det går hurtigere men det er der ingen læring i. Hun snakker og karter rundt, hun piller og kigger og undersøger, putter maden i munden, tygger på det tager det ud kigger på det og spiser det. det kører fra den ene hånd til den anden, jeg skal smage, bare lige for at sikre sig at det kan spises :P Der kan gå flere minutter imellem at der er mad i munden Men der kommer noget ind, hvilket er 1000 gange bedre end at jeg fodrer hende med ske - det kan jeg jo ikke gøre for evigt ;) med de kampe omkring mad vi har haft så vælger jeg at kampen om at der overhovedet kommer noget ind er den vigtigste.

Hun kan faktisk godt sige fra enten kigger hun væk når jeg tilbyder eller også hiver hun i hagesmæken og vil op - hvis altså ikke lige det er kast med maden som det er i de her dage.

Hvis jeg tager hende fra før hun er færdig griber hun efter maden, eller bliver stik tosset.

Jeg tror, det har vildt meget at sige, hvornaar Mie begyndte at spise selv i forhold til f.eks. Noah. Han ville jo partout ikke have skemad ved 6 mdr, saa jeg gav ham sit eget at sidde med, mens jeg fortsat ammede fuldtid, Foerst ved 7 mdr insisterede vi lidt paa skemad og havde nogle maaneder, hvor det gik rigtig fint og natamningerne blev faerre. Men Noah havde jo stadig sit fingerfood. Saa hvis Mie har vaeret god til skemad og derfor ikke har haft saa meget selvkoerende spiseri, saa gaar det nok at hun "leger" lidt med maden.

Jeg synes ikke, det er saa forfaerdeligt, selvom jeg da ogsaa har vaeret traet af det smiden mad paa gulvet og splatten ud. Jeg har med vilje spist noget fingerfood sammen med Noah, men ikke givet ham instrukser i hvordan han skal goere med maden. Han efterligner ret meget og er nu begyndt gerne at ville laere det med gaffel og at ville komme sin egen ske ned i morgengroeden.

Giver du ikke Mie lidt skemad som "fyld op", mens hun selv spiser noget samtidig? Noah faar f.eks. altid morgengroed eller yogurt med lidt havregryn, men sidder ogsaa med sit eget og hygger sig. Det samme om aftenen, hvor han faar polenta eller lignende med ske af mig, mens han selv spiser sit koed og groentsagerne.

Det er i hvert fald en god maade for os, saa han ikke vaagner og skal ammes om natten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, det har vildt meget at sige, hvornaar Mie begyndte at spise selv i forhold til f.eks. Noah. Han ville jo partout ikke have skemad ved 6 mdr, saa jeg gav ham sit eget at sidde med, mens jeg fortsat ammede fuldtid, Foerst ved 7 mdr insisterede vi lidt paa skemad og havde nogle maaneder, hvor det gik rigtig fint og natamningerne blev faerre. Men Noah havde jo stadig sit fingerfood. Saa hvis Mie har vaeret god til skemad og derfor ikke har haft saa meget selvkoerende spiseri, saa gaar det nok at hun "leger" lidt med maden.

Jeg synes ikke, det er saa forfaerdeligt, selvom jeg da ogsaa har vaeret traet af det smiden mad paa gulvet og splatten ud. Jeg har med vilje spist noget fingerfood sammen med Noah, men ikke givet ham instrukser i hvordan han skal goere med maden. Han efterligner ret meget og er nu begyndt gerne at ville laere det med gaffel og at ville komme sin egen ske ned i morgengroeden.

Giver du ikke Mie lidt skemad som "fyld op", mens hun selv spiser noget samtidig? Noah faar f.eks. altid morgengroed eller yogurt med lidt havregryn, men sidder ogsaa med sit eget og hygger sig. Det samme om aftenen, hvor han faar polenta eller lignende med ske af mig, mens han selv spiser sit koed og groentsagerne.

Det er i hvert fald en god maade for os, saa han ikke vaagner og skal ammes om natten ;)

Jo det gør hun - morgenmaden er hovedsageligt grød men også banan, havrefras og hvad jeg nu lige kan finde på, til middag er det helst skefri, det er det jo i DP så det holder vi fast i, måske hun får frugtmos som mellem måltid sammen fx en kiks, men oftest er det brød, kiks, havrefras, en stump pølse eller andet finger food, så får hun grøntsagsmos enten kl 16 eller til aften og så er resten det samme som vi får eller rest fra dagen før.

Og du har helt ret. Mie har været svær med maden altid - spiste fx sit første hele måltid selv da hun var 9 mdr, og det var KUN fordi hun startede i DP. hun sultede faktisk sig selv et par men min veninde sagde at jeg skulle prøve Pågens meget søde rugbrød og vupti så spiste hun.

(SÅ mange ting jeg vil gøre anderledes mht maden ved den næste - starte med grøntsagsmos og ALTID finger food fx)

Jeg er heller ikke bekymret som sådan over hendes tilgang til maden, det virker som undersøgelse og nysgerrighed, og hvis det giver madglæde at få lov så endelig - bordskik kan vi arbejde på engang nå hun forstår noget mere ;) det er faktisk kun det der kasten med maden det irriterer mig. Men nu siger vi bare tak for mad når hun begynder, hun er jo oftest færdig, og så tilbyder vi mad engang ind imellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna gjorde det også i en periode. Jeg tog hendes hånd, kiggede hende i øjnene og sagde bestemt nej og gjorde ellers ikke noget ved det og det gik over igen.

Jeg kunne heller ikke bare sige, at måltidet var færdig når hun gjorde det, for hun var ofte ikke færdig. Det var som om det bare var noget hun skulle teste :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det gør hun - morgenmaden er hovedsageligt grød men også banan, havrefras og hvad jeg nu lige kan finde på, til middag er det helst skefri, det er det jo i DP så det holder vi fast i, måske hun får frugtmos som mellem måltid sammen fx en kiks, men oftest er det brød, kiks, havrefras, en stump pølse eller andet finger food, så får hun grøntsagsmos enten kl 16 eller til aften og så er resten det samme som vi får eller rest fra dagen før.

Og du har helt ret. Mie har været svær med maden altid - spiste fx sit første hele måltid selv da hun var 9 mdr, og det var KUN fordi hun startede i DP. hun sultede faktisk sig selv et par men min veninde sagde at jeg skulle prøve Pågens meget søde rugbrød og vupti så spiste hun.

(SÅ mange ting jeg vil gøre anderledes mht maden ved den næste - starte med grøntsagsmos og ALTID finger food fx)

Jeg er heller ikke bekymret som sådan over hendes tilgang til maden, det virker som undersøgelse og nysgerrighed, og hvis det giver madglæde at få lov så endelig - bordskik kan vi arbejde på engang nå hun forstår noget mere ;) det er faktisk kun det der kasten med maden det irriterer mig. Men nu siger vi bare tak for mad når hun begynder, hun er jo oftest færdig, og så tilbyder vi mad engang ind imellem.

Det tror jeg er vigtigt at holde fast i :) Det er ogsaa forbundet med motorisk og mental udvikling, saa for mig har det vaeret ok. Men hvis det var mad, der svinede meget, saa fik han det mest, naar mor her havde taalmodighed til svineriet :blush Lige det med at kaste med maden, det har jeg aldrig brudt mig om, saa det fik jeg stoppet.

Jeg tror faktisk Noah har spist sit foerste maaltid selv her omrking 10-11 maaneder. Nu kan jeg ikke helt huske, hvornaar jeg ikke laengere kunne faa afsat min groentsagsmos til frokost :rolleyes Men det er i hvert fald stadig kun det maaltid(og nogle gange morgenmaaltidet) han spiser selv. Og saa eftermiddagssnack, som er fingerfood.

Nu gjorde vi jo ogsaa kun det med fingerfood tidligt, fordi han ikke ville have skemad. Jeg sad da ellers saa stolt og glad med min gulerodsmos paa dag 1 og havde troet, at det var ligetil. Men saa blev jeg klogere :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du et barn der spiser godt? ;) hvis jeg tog Mie ned når maden ikke kom i munden ville jeg sulte hende.

Herhjemme er tålmodighed et must, jeg kan ikke proppe maden i munden på hende jeg kan blot vente på det kommer derind. Jo jeg kan fodre hende med ske og indrømmet det går hurtigere men det er der ingen læring i. Hun snakker og karter rundt, hun piller og kigger og undersøger, putter maden i munden, tygger på det tager det ud kigger på det og spiser det. det kører fra den ene hånd til den anden, jeg skal smage, bare lige for at sikre sig at det kan spises :P Der kan gå flere minutter imellem at der er mad i munden Men der kommer noget ind, hvilket er 1000 gange bedre end at jeg fodrer hende med ske - det kan jeg jo ikke gøre for evigt ;) med de kampe omkring mad vi har haft så vælger jeg at kampen om at der overhovedet kommer noget ind er den vigtigste.

Hun kan faktisk godt sige fra enten kigger hun væk når jeg tilbyder eller også hiver hun i hagesmæken og vil op - hvis altså ikke lige det er kast med maden som det er i de her dage.

Hvis jeg tager hende fra før hun er færdig griber hun efter maden, eller bliver stik tosset.

Jo men nu spurgte du jo om du skulle tage kampen op - og det er er dét jeg vælger at kommentere på. Ikke hvorvidt hun spiser meget eller lidt.

Jeg synes ikke, du skal made hende med ske. Det har jeg slet ikke kommenteret på.

Jeg synes tværtimod, at du skal vise hende hvad hun skal gøre med maden, når hun kaster den. Hvis hun sidder og kaster mad gennem lokalet gentagne gange, så ville jeg virkelig tolke det som om hun ikke var sulten, og så ville jeg virkelig fjerne mit barn fra bordet og tilbyde mad igen senere.

Og Anna´s appetit svinger også. Især nu hvor der gror mange tænder. Hvis hun ikke ønsker at spise, så skal hun ikke. Så må hun få noget mælk. Men appetitten kommer tilbage helt af sig selv efter et par dage med lettere måltider.

Og sidst men ikke mindst - det er klart hun bliver stiktosset ,når du nægter hende at kaste med maden, men det betyder jo altså ikke at du sulter hende. Jeg ville forsøge at aflede hende lidt med noget leg, men stadig holde fast i, at man ikke sidder ved bordet for at kaste med maden. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER