Guest

Billig Polterabend for en gravid?

11 indlæg i dette emne

Anders ældste ven skal giftes 7.9.13 :yay hans tyske/vietnamesiske kæreste er gravid og jeg syntes ikke hun skal snydes for en slags polterabend - ærligt så kender jeg hende ikke super godt så det er lidt svært, men ved hun vil nyde noget stille og roligt noget.

hvor mange vi bliver er også uvist, for deres bryllup er kun for forældre - så det skal nok heller ikke være noget vi kaster for mange penge i, så taber jeg nok vores venner i prosessen.

Vi har jo heller ikke super lang tid til at arrangere noget i.

En tur i DGI huset Herning med wellness er nok en mulighed hvor vi så betaler for hende. Og tror godt jeg kan ligge lejlighed til noget spas. Kom frisk med gratis/billige og gravid venlige aktiviteter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså man kunne lave nogle af de lege, som man laver til babyshower. Jeg har nogle nævnt i min tråd (her for nylig), er på mobil, så kan ikke kopiere desværre..

Hvor langt er hun henne? Hvor meget kan hun holde til? (Ved godt du ikke kender hende så godt, men det er meget rart at vide, om hun kan holde til fysiske aktiviteter eller ej :) )

Rigtig sødt af dig, at du vil holde noget for hende :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cupcake dekoration - der er måske en i vennekredsen der har noget af grejet?

Blomsterbinding?

Den der leg hvor man skal få folk til at gætte hvem man er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun er ok med neglelak selvom hun er gravid, kunne du lave nogle flotte negle på hende?

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også altid sjovt/hyggeligt med spil eller noget Gæt og Grimasser-agtigt. Måske sådan nogle tøse-spil a la Ego, Venner for Livet, Sex & the City, Pjovert osv. Magrethe-skål har også altid været et hit i min omgangskreds. Det der hvor alle skal skrive x antal navne ned på en lille seddel, som bliver lagt i en skål (deraf navnet). Så bliver man delt i to hold og skal skiftes til at "lave" en af personerne, som resten af holdet så skal gætte. Der er tre runder. I første runde må man sige ord, som som beskriver personen - ingen hele sætninger. I næste runde må man kun mime, og i sidste runde må man kun sige ét ord. Det er rigtig sjovt, og lidt konkurrence er altid godt til at skabe lidt stemning!

Kulørte alkohol-fri drinks er også altid en god ting, når man nu ikke kan få den ægte vare :-).

På den sidste polterabend jeg var med til, var vi ude på sådan en lille øko-gård og lave flødeboller. Det kunne man måske godt prøve derhjemme evt. Det kræver lidt specielle indkøb, men jeg har opskriften, som jeg gerne sender, hvis det var noget :-)

I øvrigt :respekt for at du er så betænksom at ville arrangere hendes polter, selv om det ikke er din veninde som sådan. Det bliver hun da garanteret rigtig glad for - også selv om det ikke lige bliver den dyreste af slagsen. Jeg synes faktisk tit det er de gratis/billige indslag, der er sjovest. Fx når vi har quizzet, spillet ølbowling i haven (duer nok ikke lige her) osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for forslag - hun kan ikke dansk så det sætter en begrænsning på quiz og spil. Må lige undersøge om der er noget der kan oversættes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Singstar :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for forslag - hun kan ikke dansk så det sætter en begrænsning på quiz og spil. Må lige undersøge om der er noget der kan oversættes :)

Hit med sangen, med engelske/amerikanske sange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med sådan en hygge eftermiddag i en park med sandwich, frisk frugt, kager og så lidt spil og lege. Kongespil, kroket, petanque, osv.

Man kan også få folk til at male nogle små malerier, som bruden kan gemme. Der kan alt til det købes billigt i f.eks. Søskende grene.

Man kan få lagt lækker make up i mange forskellige butikker. Matas gør det vist stadig, hvis hun skal have lidt ekstra forkælelse. Det koster måske lidt, men så får hun vist også make up med for prisen.

En tur i svømmehallen kunne jo også være lækkert. Er der en svømmehal, hvor hun evt kunne få en fodbehandling eller noget, mens i andre er i vandet og så kunne hun støde til, når hun er færdig? Det kan man da gøre som noget af de sidste, så folk kunne få et bad inden man skal spise aftensmad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hit med sangen, med engelske/amerikanske sange

Ja det var en god ide.

Kom lige selv til at tænke på at vi kunne lave en vores egen skønhedspleje - har en bog med opskrifter i. Så kunne vi lave ansigtsmasker, fodbad, skruppe hænder og jeg kunne som foreslået give hende neglelak på HVIS hun er ok med det.

Baby shower ideen arbejder jeg lidt videre på - må lige høre hvad de andre syntes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med sådan en hygge eftermiddag i en park med sandwich, frisk frugt, kager og så lidt spil og lege. Kongespil, kroket, petanque, osv.

Man kan også få folk til at male nogle små malerier, som bruden kan gemme. Der kan alt til det købes billigt i f.eks. Søskende grene.

Man kan få lagt lækker make up i mange forskellige butikker. Matas gør det vist stadig, hvis hun skal have lidt ekstra forkælelse. Det koster måske lidt, men så får hun vist også make up med for prisen.

En tur i svømmehallen kunne jo også være lækkert. Er der en svømmehal, hvor hun evt kunne få en fodbehandling eller noget, mens i andre er i vandet og så kunne hun støde til, når hun er færdig? Det kan man da gøre som noget af de sidste, så folk kunne få et bad inden man skal spise aftensmad.

Super forslag!

Jeg havde næsten planlagt en wellness tur i DGI huset MEN de bor i Tyskland og vi kan ikke bede kæresten om at sørge for at hun får badetøj med, så lugter han lunten om sit eget polterabend.

Hun er VIRKELIG lille (ligner en på 10-11-12 år) så hun kan ikke engang låne noget badetøj - vi kunne måske købe en bikini :unsure det er bare svært.

Ej det må jeg lige tænke i - det er nemlig super oplagt med den wellness afdeling - og alle er nok villige til at købe egen indgang og splejse hendes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER