KatjaB

Aaaarrggg mavesyre døgnet rundt

9 indlæg i dette emne

Jeg har den sidste tid lidt en del af for meget mavesyre :huh

De 2 sidste nætter og dage er det blevet så slemt, at jeg ikke kan sove ordentligt om natten.

Igår blev jeg så overvældet af mavesyre at jeg endte med at stå i parken og kaste op :blink

Jeg vil gerne forsøge at undgå diverse medicin for mavesyrer og klare den med at lægge kosten om, hvis det kan lade sig gøre...

Nogle der har gode erfaringer med noget mad og drikke der kan hæmme mavesyren?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mælk og mandler!! Det hjalp mig. 2-3 glas mælk og et par mandler var must for mig før sengetid. Undgå vand med brus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mælk! Det skulle også hjælpe at undgå for meget sukker og fedt.

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undgå alt det sjove ;) Fedt, sukker, for meget kaffe, alkohol - men det gir jo sig selv, krydret mad, og så at spise for tæt på sengetid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil helt sikkert glæde min jordmoder at jeg har fået mig noget mavesyre så :P

Det er lige sådan hun gerne vil have at jeg levet, nu har jeg ikke så meget valg :rolleyes

Tak for jeres råg og kom endeligt med flere, hvis i hører noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos mig hjalp kakaomælk og at små spise løbende i løbet af dagen, så jeg ikke spiste for store måltider!

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mælk eller kakao er godt :) Men ikke for meget på en gang... hælder man for meget basisk mavesækken vil den automatisk producere mere syre for at opretholde det sure miljø :) ... Men et enkelt glas mælk eller kakao evt. yoghurt kan lindre det :)

Bliver det alt for slemt syntes jeg dog du skal tale med lægen, da det kan give en irriteret mavesæk og hyppig opkast/syre kan ødelægge tænderne :) det kan jo være der findes noget mod mavesyre, som ikke er skadeligt som gravid :)

Men ellers som de andre siger.. undgå stærk mad, fed mad, sodavand, juice, sukker osv...

En kop kamille the uden sukker evt. med lidt mælk en time før sengetid kan berolige maven :) Og så hvis muligt lig med hovedet lidt højt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg døjer med nøjagtig samme problem og det eneste der hjælper her er Alminox! Hader at skulle tage medicin mod det, men intet andet lindre på nogen måde... Håber du kan komme det til livs med mandler, mælk, yoghurt eller lignende og så er det en god idé at skære ned på den syre du indtager gennem drikkevarer og mad - jeg kan fx ikke spise tomater, citrusfrugter eller drikke noget med kulsyre i, så bøder jeg for det med det samme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser aftensmad så tidligt som muligt, og så undgår jeg krydret mad. Bliver jeg sulten igen senere (hvilket jeg tit gør), snupper jeg en banan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER