Fister

Sko til en cirka etårig

13 indlæg i dette emne

Hej erfarne mødre:)

Min søn skal starte i vuggestue i næste måned og han er 9,5 måned nu. Vi står og skal købe de sko han skal bruge i måske et års tid (vi har fået mulighed for at købe gode sko til en ret go pris). Men hvad skal han bruge? Og hvad er jeres erfaringer med størrelser?

Han går ikke endnu, men står (og går langs møbler) og er generelt temmeligt aktiv.

Så...ja...hvad har jeres børn haft brug for?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sofia fik et par prewalkers da hun startede i Dp 10 mdr gammel. Nu er hun et år og slidt dem op. Hun har derfor lige fået et par små sandaler, der er lukkede foran så hun kan kravle i. Hun har også fået et par skofus kondisko, fordi sandalerne ikke er så praktiske når det er vådt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige et par prewalkers. Når han ikke går endnu må han ikke få alm sko da de er for stive i det.

Meget vigtigt du kommer ud i en butik og får hjælp til at købe den rigtig str. Når de står op skal der være ca 1,5 cm i vokse tillæg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt "elefanten" sko fra deichmann. De har nr. på skoene så de er tilpasset om de små er begynder eller lidt mere øvede :) Vi har været rigtig glade for dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også købe et par prewalkers. Se om du kan komme til at måle hans fod, ved at få ham til at støtte på foden på et stykke papir, sæt streger og mål op. Jeg ville købe prewalkers med indvendige mål 2-2½ cm mere end hans fødder er nu.

Så skal du jo nok have et par vinterstøvler, da han sandsynligvis går inden vinteren er ovre. De skal sandsynligvis være 1-2 numre større end prewalkers. Anna blev 1 år i december og begyndte at gå lige deromkring og hun havde et par vinterstøvler i str. 21 der kun lige præcis holdt sæsonen ud, så jeg vil skyde på du skal købe str. 22. Tænk på, at støvlen ikke må være for tung! Angulus er lækre, men de er virkelig store og tunge, hvis man lige er begyndt at gå og de er barnets første sko. De er alligevel ikke ude så længe, når det er koldt og de er så små, så mindre kan gøre det.

Så skal du have et par alm. sko/kondisko og et par sandaler. Annas var str. 22 og dem købte vi i marts - hun er lige vokset ud af dem og der VAR voksetillæg, så hendes fødder har lige taget et kæmpe hop på et par måneder <_< Så nu har hun fået et par sandaler mere i str. 23 og et par overgangssko til efteråret i str. 24.

Det er jo fuldstændig umuligt at spå om størrelser så langt ude i fremtiden, men jeg tror et godt bud vil være str. 23/24 i sandaler/kondisko (de er gode at have om morgenen, når græsset er vådt ;)) Men igen, det er svært at spå om! Og så et par sutsko til vinteren også - som sagt går han jo nok inden vinteren er omme. Annas første rigtige sutsko var fra Kitzbühel (eller sådan noget) og de var virkelig gode! Jeg har et par klar til næste vinter og håber hun kan passe dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh jeg synes det er svært at spå om, jeg tror hellere jeg ville vente med at købe dem til de skal bruges... Men hvis du gerne vil købe nu, så ja husk 1 cm voksetillæg, og ja start med prewalkers, hvor der er støtte, men stadig en blød sko. Vi har også brugt elefanten fra deichmann og så hjemmesko fra Bundgaard, hvor der er rigtig og støtte i. Min datter er gået fra str 20 til 22 fra november til nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak de damer:) nu har jeg lidt at gå ud fra. Skulle vi være så uheldige at hans fødder spurtvokser, kan jeg formentlig sælge dem videre uden tab, så jeg tør godt. Det er bare rart at høre, hvad der rent faktisk bliver brugt,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige, at du skal ud at prøve dem på. Karla var en 20 i en butik, og 18 i en anden. Vi købte prewalker-sandaler, og de er skønne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah fik et par Bobux laederfutter i str. M til indebrug og et par begyndersandaler fra Primigi i str. 18 til udebrug. Dem har han brugt i 2 maaneder nu. hans Bobux kan han stadig passe og de bliver paa foden. Han har lige faaet nye sandaler, ogsaa begynder, i str. 19. Det er fra en italiensk skofabrik i Le Marche, som svigermor var forbi i sidste uge.

Noah skal vel have overgangssko og vinterstoevler. Jeg koeber efterhaanden som heovet opstaar, men det bliver vel str. 20-21 vil jeg skyde paa. muligvis gummistoevler, men dem er jeg lidt loren overfor. fordi de ikke stoetter babyfoedder ret godt. Men regner det meget hernede, saa koeber jeg ogsaa gummistoevler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah fik et par Bobux laederfutter i str. M til indebrug og et par begyndersandaler fra Primigi i str. 18 til udebrug. Dem har han brugt i 2 maaneder nu. hans Bobux kan han stadig passe og de bliver paa foden. Han har lige faaet nye sandaler, ogsaa begynder, i str. 19. Det er fra en italiensk skofabrik i Le Marche, som svigermor var forbi i sidste uge.

Noah skal vel have overgangssko og vinterstoevler. Jeg koeber efterhaanden som heovet opstaar, men det bliver vel str. 20-21 vil jeg skyde paa. muligvis gummistoevler, men dem er jeg lidt loren overfor. fordi de ikke stoetter babyfoedder ret godt. Men regner det meget hernede, saa koeber jeg ogsaa gummistoevler.

Anna er heller ikke vildt begejstret for at have dem på, men har man set hende lege i en vandpyt bare een gang, så er de sgu godt nok 50-100 kr. værd! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gummistøvler anbefales også først til ungerne npr de kan gå ordentligt :) felix første gummistøvler var celavi ankel gummistøvler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gummistøvler anbefales også først til ungerne npr de kan gå ordentligt :) felix første gummistøvler var celavi ankel gummistøvler.

Dem havde jeg faktisk godt taenkt kunne vaere egnede, da jeg lige saa dem tilfaeldigt :) de kan jo bindes lidt fastere, kan de ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem havde jeg faktisk godt taenkt kunne vaere egnede, da jeg lige saa dem tilfaeldigt :) de kan jo bindes lidt fastere, kan de ikke?

Ikke de vi havde (så opdagede jeg det) men de sad godt på foden synes jeg og ikke nær så vakkelvorne som de lange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER