Maybe

blødt rugbrød... hjælp

24 indlæg i dette emne

hej jeg har brug for jeres hjælp. Når jeg giver K bondebrød, så går det ok, men det bliver bare mega hurtigt tørt og træls, og K er klar til "rigtig" rugbrød. Men K går hurtgt kold i mad der skal tygges en del eller er lidt tørt. Jeg har så prøvet Levebrød gulerødsbrødet, med det er lidt sejet og bestemt ikke noget K synes om. K har endnu ikke tænder, trods snart 10 mdr. Hvad bruger i andre? K er på ingen måder kræsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rugbrød fra bageren er bare altid lækrere synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger "Mørkt rugbrød" fra Rema1000. Jeg synes også det bliver forholdsvis hurtigt tørt, men til gengæld er det ret billigt, og der er ikke så meget i pakken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger "pågens" rugbrød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger solsikkerugbrød fra Schulstadt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger "pågens" rugbrød :)

:ditto har KUN positivt at sige om det. Mie kan spise det uden pålæg, det kan jeg for den sags skyld også. Det smager lidt sødligt pga tranebærene. Og så er det blødt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger bondebrød med gulerødder fra Kvickly. Jeg synes at hvis ikke der er gulerødder i bliver det hurtigt tørt.

Men hvis jeg efter nogle dage kan mærke det er lidt tørt så ryger det ud. For så gider hverken madison eller dp børn at spise det. Og helt ærligt jeg gad heller ikke spise halv tørt rugbrød.

Men vi opbevare det i en skuffe hvor det er lukket tæt. Så synes jeg det holder sig mere frisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gode fra Schulstad - gulerodsrugbrød eller solsikkerugbrød. Om det har lagt 2 dage eller 5 dage, gør ikke den store forskel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bagernes! Heldigvis har vores bager en rabatordning så hver femte er gratis => tilsvarende supermarkeds priser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du fryser brødet ned, og tager en skive op 5 minutter før den skal bruges, så er det altid blødt og lækkert :) (den tøer hurtigt, hvis den stilles på skrå op ad noget)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger solsikkerugbrød fra Schulstadt :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tusind tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

når bondebrødet bliver træls her, bliver det til olde brød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver det selv og laver saa skiver, som kommer i fryseren. Dem tager jeg op en efter en, saa er det dejligt bloede og "friske".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jer der tager skiver op, fryser i dem ned enkeltvis? for ellers er de da frosset sammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jer der tager skiver op, fryser i dem ned enkeltvis? for ellers er de da frosset sammen

Hvis de ikke kan tages nemt fra hinanden, saa kan de nemt tages fra hinanden, hvis jeg bruger en kniv, som jeg stikker imellem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis de ikke kan tages nemt fra hinanden, saa kan de nemt tages fra hinanden, hvis jeg bruger en kniv, som jeg stikker imellem :)

:ditto ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg nok dumt, men må de godt få rugbrød med kerner når de ikke er ældre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg nok dumt, men må de godt få rugbrød med kerner når de ikke er ældre?

det troede jeg nemlig hellere ikke, men det må de åbenbart godt og var/er så træt af bondebrødet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aldis bondebrød holder sig rigtig godt og forbliver blød og svampet, hvis man ellers husker at lukke posen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger pågens. Det er slet ikke som det alm. Bondebrød synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie har også været rigtig glad for det lækre, bløde Pågens brød.... Jeg stoppede bare med det, da jeg opdagede hvor enormt meget sukker der er i (9 g. pr 100 g. i forhold til fx. bondebrød med 2 g. pr 100 g. ) :( Det trick med fryseren, har heldigvis gjort at vi kan have andet lækkert, blødt rugbrød i stedet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min SP sagde at det kun lige er de alle første gange de ikke må få kerner, da de lige skal lære at tygge rugbrød. Derefter er den eneste grund til det ikke anbefales, at de ikke kan fordøje dem = spild at de får dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min SP sagde at det kun lige er de alle første gange de ikke må få kerner, da de lige skal lære at tygge rugbrød. Derefter er den eneste grund til det ikke anbefales, at de ikke kan fordøje dem = spild at de får dem.

:ditto

Altså, det skader dem ikke med kerner, men de kan ikke udnytte dem endnu....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER