Annemb

Alternativ behandling af børn - hvad har virket for jer?

3 indlæg i dette emne

For nogle uger siden havde jeg min 1-årlige søn til kiropraktor for første gang, fordi jeg var begyndt at være lidt bekymret over at han virkede lidt blød i sine led og var lidt langsom med grovmotorikken. Ifølge kiropraktoren skyldtes det at der var "noget" i klemme i nakken. Efter tre besøg hos hende sker der nu store fremskridt nærmest fra dag til dag, og jeg ville jo egentlig bare ønske, at jeg var taget afsted noget før :-).

Jeg synes, jeg har hørt flere gode eksempler på at kiropraktor, zoneterapi, kraniosakralterapi mv. har hjulpet mange børn (og deres forældre) til en bedre hverdag. Jeg har nok ellers haft en lille smule skepsis over for nogle af disse ting, men den er efterhånden ved at være afløst af nysgerrighed og respekt :-).

Jeg synes, det kunne være interessant at høre nogle af jeres erfaringer med såkaldt "alternativ" behandling af jeres børn. For mit eget vedkommende må jeg nok sige, at ved et evt. barn nr. 2 kunne jeg godt forestille mig at tage til kiropraktor tidligt bare for at være sikker på at der ikke er noget i klemme, som generer eller påvirker motorikken, søvnen eller whatever.

Håber I vil dele jeres historier :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sjovt nok betragter jeg ikke zoneterapi og kiropraktik som alternativ behandling. Kraniosakral terapi gør jeg nok lidt, men for mig er alternativ behandling de der healere som går op i krystaller og energier osv...

Men her har kiropraktik gjort en forskel :) Vil helt klart også tage den næste med til kiropraktor hvis der på nogen måde opstår noget!

Ok det er præcis den samme holdning jeg har.

Men KST har bare virket SÅ godt for mange herinde så jeg ville ikke tøve et sekund med selv at bruge det hvis det blev nødvendigt.

Kiropraktoren tror jeg var skyld i at vi undgik et kolik barn. Vi var rigtig hurtigt afsted, jeg tror hun var lige over en måned, men både sygeplejerske på hospitalet og SP sagde det ville være en god ide fordi Mie havde en meget hård start fordi hun sad så fast. Vi har været afsted af 3 omgange og hver gang var der tydelig forskel samme dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har KST haft stor gavn for min Marius. Ved 5 uger blev han rettet lige efter en hård medfart ved AKS, som hjalp på gråd og søvn. Vi gik fra et kolik barn til at have en glad dreng :) Ved 8/9 måneder har han fået rettet det flade/skæve baghoved, som menes at kunne give problemer i skolealderen... Og det er blevet rigtig pænt. Man bemærker ikke mere at hans hoved er skæv.

Så KST har gjort en forskel her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER