Guest M's mor

Skal lige høre jer om to ting

12 indlæg i dette emne

Den første ting.

V skal ud og cykle i dag. Og jeg har købt cykel hjelm og tynd hue til madison. Men kan simpelthen ikke finde ud af om hun skal have huen på. Hun skal sidde i cykel stol bag mig. Så jeg tager jo også noget af vinden. Hvad ville i gøre?

Nr to. Jeg var alene hjemme med Madison i går. Og hun har de sidste par uger haft meget urolige nætter, hvor hun pludselig kan begynde at pive eller græde, men er egentlig ikke vågen. Jeg plejer enten at afvente eller gå ind og lægge en hånd på hende. Men nøj en fest hun havde i aftes ;) hun græd lidt en gang i mellem hvor jeg gjorde som jeg plejer, men ikke nok med det så "snakkede" hun løs i søvne. Og kastede sig lidt rundt u sengen. En gang var jeg derinde hvor hun satte sig op, tog sutte, lagde sig ned, tog flasken og spiste. Er altså lidt sjovt at se. Men kan at dette ikke være fordi vi nu har været i gang med dagpleje et stykke tid, vi har faste rutiner men i ser måske noget forskelligt hver dag når vi går tur. Og om natten bearbejder hun det på den måde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nummer 1: jeg ville ikke give hue på :)

Nummer 2: det kunne godt lyde som en reaktion, men ikke noget jeg ville tage mig af sålænge hun ikke vågner

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke give hue på, men have den med i lommen :)

Og tror også det er en reaktion :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mærk på hendes ører og kinder, hvis hun føles meget kold har hun brug for huen.

Mon ikke det bare er en fase og jeg tror du har ret i at hun har noget at bearbejde om natten. Det lyder til du takler det godt.

God cykeltur

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager huen med for en sikkerheds skyld:) det er ikke andet end et par km men det kan jo godt blive køligt alligevel,

Det er jeg glad for at høre :) vidste nemlig ikke rigtig hvordan jeg lige skulle gøre. For tager jeg hende op vågner hun. Men selv om hun er på hjemmebane så er det jo noget nyt at der er andre børn her hele tiden som både griner, græder og leger. Og vi går tur hver dag hvor vi er forbi marker med dyr osv, så hun oplever en masse. Den anden dag var vi på besøg i en ko stald. Der oplevede jeg hun var meget urolig og græd mere end normalen om natten. Men det var jo også en helt anden oplevelse,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil lige kommentere på 2. spørgsmål :)

Små børn bearbejder alle dagens indtryk om natten (når de sover). Især når de ikke kan sætte ord på i løbet af dagens forløb sammen med mor/far.

Det er helt naturligt. :) det kan dog lyde voldsomt for os når de græder/råber i søvne. jeg ville dog ikke vække et barn medmindre det var virkelig voldsomt. Synes du griber det fint an :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil lige kommentere på 2. spørgsmål :)

Små børn bearbejder alle dagens indtryk om natten (når de sover). Især når de ikke kan sætte ord på i løbet af dagens forløb sammen med mor/far.

Det er helt naturligt. :) det kan dog lyde voldsomt for os når de græder/råber i søvne. jeg ville dog ikke vække et barn medmindre det var virkelig voldsomt. Synes du griber det fint an :)

Det kan nemlig lyde ret så voldsomt. I nat var jeg inde ved hende hver anden time så er pænt træt. Og hun er samtidig også snottet så det hjælper jo heller ikke på det.

Men hun er heldigvis rigtig glad her til morgen så det er bare rigtig dejligt. Men er godt nok synd nætterne er sådan. Men de ser heldigvis ikke ud til at påvirke hende.

Hvor lang tid vil det kunne stå på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en fase det er en fase det er en fase.

Ringe trøst i know men det går over. Hav det i baghovedet og lad manden tage lidt over en gang i mellem. Du kender dit barn bedst og er sikker på du takler hende helt rigtig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en fase det er en fase det er en fase.

Ringe trøst i know men det går over. Hav det i baghovedet og lad manden tage lidt over en gang i mellem. Du kender dit barn bedst og er sikker på du takler hende helt rigtig :kram2

Gid der dog var et eller andet der gjorde man vidste hvor længe ;)

Han prøver at tage over men selv om hun nok egentlig sover så bliver hun mere ulykkelig når han går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan nemlig lyde ret så voldsomt. I nat var jeg inde ved hende hver anden time så er pænt træt. Og hun er samtidig også snottet så det hjælper jo heller ikke på det.

Men hun er heldigvis rigtig glad her til morgen så det er bare rigtig dejligt. Men er godt nok synd nætterne er sådan. Men de ser heldigvis ikke ud til at påvirke hende.

Hvor lang tid vil det kunne stå på?

hvor lang tid det kan stå på er ikke til at vide og som der bliver sagt det er en fase der kan variere i længde. Så hold ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja har stadig rigtig mange nætter hvor hun klynker/græder i søvne hvor hun begynder efter midnat eller i de tidlige morgen timer. Det er helt tydeligt at det er efter de dage der er sket meget. Så f.eks. forventet jeg en reaktion i nat for vi har været i zoo og hun har ikke sovet længe til middag ;)

Er det hele natten madison klynket og græder? Eller er det næsten lige efter i har lagt hende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja har stadig rigtig mange nætter hvor hun klynker/græder i søvne hvor hun begynder efter midnat eller i de tidlige morgen timer. Det er helt tydeligt at det er efter de dage der er sket meget. Så f.eks. forventet jeg en reaktion i nat for vi har været i zoo og hun har ikke sovet længe til middag ;)

Er det hele natten madison klynket og græder? Eller er det næsten lige efter i har lagt hende?

I nat var det hver anden time jeg var oppe. Men i dag har hun gjort det fire gage siden hun er blevet lagt.

Vi har dog snak om at kontakte ørelægen for hun har taget sig til højre øre i dag og når vi lægger hende på feks puslebord skriger hun helt sindssygt og det plejer hun ikke at gøre, hun er også lidt snottet og sidst hun var det havde hun væske i øret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER