SaraLK

9 mdr og kan ikke lide mælk

25 indlæg i dette emne

Ja, Luna bryder sig virkelig ikke om mælk i ren tilstand.

Ved godt at det som udgangspunkt ikke er dybt nødvendigt at hun skal have mælk, men bliver bare i tvivl om hun får dækket sit kalkbehov osv. når hun helst kun vil have vand????

Jeg snyder mig til at putte lidt mælk i hendes havregrød, men hun gylper som regel bare af det? - er det tegn på noget?

Hun ELSKER yoghurt! MEN GYLPER AF DET!!!

Hun får vælling til nat, men gylper ofte også af det....

Nogen kloge hoveder????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke noget klogt at sige andet end at Anabella heller ikke får mælk. Jeg ammer en gang i døgnet, men hun drikker vand til maden. Hun får så lidt yoghurt og lidt mælk i havregrøden, men når hun får det i kop, spytter hun det bare ud..

Lidt underligt, at Luna gylper sådan af mælken.. Har du spurgt lægen?

Siger man ikke også at mælk og ørebørn ikke er godt? Eller er det en skrøne? Jeg tænker bare, hvis Luna har dårlige ører, behøver hun måske ikke mælken, men ka få vitaminerne andre steder fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min umiddelbare tanke er at hvis hendes krop udskiller det så har hun ikke brug for det - se om du kan få kalkholdige fødevarer i hende i stedet:

http://www.vegetarkost.dk/calcium.htm

Ja, det må jeg jo så se om jeg kan :wacko - min lille kræsenpind (pt)

men mon ikke hun er vild med solbær??? det skal i hvert fald afprøves! og havregryn, får hun hver morgen! Rosiner er også et hit!

ja ja, det var da 3 ting på listen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er mælken intet problem, men derimod det at få hende til at drikke vand.

Har du spurgt lægen angående det med at hun gylper sådan ??

Gylper hun også når hun får fx ost ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke noget klogt at sige andet end at Anabella heller ikke får mælk. Jeg ammer en gang i døgnet, men hun drikker vand til maden. Hun får så lidt yoghurt og lidt mælk i havregrøden, men når hun får det i kop, spytter hun det bare ud..

Lidt underligt, at Luna gylper sådan af mælken.. Har du spurgt lægen?

Siger man ikke også at mælk og ørebørn ikke er godt? Eller er det en skrøne? Jeg tænker bare, hvis Luna har dårlige ører, behøver hun måske ikke mælken, men ka få vitaminerne andre steder fra?

Ja det er mega underligt at hun gylper, når hun får mælkeprodukter!!! - har faktisk overvejet at spørge lægen, men det er bare så besværligt at komme til læge når vi begge arbejder til 16.30 (man-tors)

Jeg ved faktisk ikke hvordan det er med mælk og børn med dumme ører.... så pas!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er mælken intet problem, men derimod det at få hende til at drikke vand.

Har du spurgt lægen angående det med at hun gylper sådan ??

Gylper hun også når hun får fx ost ??

hun gylper nogen gange når hun får ostehaps.... men ikke i samme grad som med yoghurt f.eks.

hun fik 5-6 skefulde jordbær med flødeskum på i går aftes, som resulterede i at hun gylpede i klatter 5 min efter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget tyder på at hun bare ikke kan tåle mælk i maven... Og ja ja - 3 ting på listen, det er da fint :) Herhjemme snyder jeg broccoli i Mie ved at blende det sammen med en masse gulerødder, lidt kartofler og hvad det nu end er for en grøntsagsblanding der ligger en rest af i fryseren. Og så får hun en klat grøntsagsmos hver dag. Får jeg blandet noget hun ikke er så vild med, så kan lidt grød pulver og vand redde den :P

Du kan helt sikkert også få sesam i hende ved at bage boller med sesamfrø på. Evt med lidt mandelmel i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget tyder på at hun bare ikke kan tåle mælk i maven... Og ja ja - 3 ting på listen, det er da fint :) Herhjemme snyder jeg broccoli i Mie ved at blende det sammen med en masse gulerødder, lidt kartofler og hvad det nu end er for en grøntsagsblanding der ligger en rest af i fryseren. Og så får hun en klat grøntsagsmos hver dag. Får jeg blandet noget hun ikke er så vild med, så kan lidt grød pulver og vand redde den :P

Du kan helt sikkert også få sesam i hende ved at bage boller med sesamfrø på. Evt med lidt mandelmel i?

Ja, hun har jo altid gylpet ekstremt, især da hun kun fik mælk.... så muligheden foreligger!

men kan man få hende tjekket for det allerede nu? altså i hendes alder?

sesam i boller, var en go idé! - aner ikke, hvor jeg kan købe mandelmel? :unsure

grønsagsmos og mos generelt, er total udelukket for Luna.... hun nægter det! (kan selv, vil selv!) aftensmaden er virkelig en udfordring for tiden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah vil ogsaa selv og ville ogsaa selv, da han var 6 mdr. Saadan er det :) Han faar ikke maelk, men parmesan og yogurt faar han. Han gylper ikke af det, men gjorde han, saa ville jeg tage det af programmet. Det er jo ikke et must.

Faar hun noget som helst skemad? Saa kan du koebe braendenaeldepulver(en slags babysuperfood rig paa kalk ogjern. Du kan drysse det paa(op til en kvart tsk dagligt), ligesom du kan kvaerne sesam i en kaffekvaern(har en fra Melissa, som kun bruges til at kvaerne froe og noedder i). Du kan ogsaa bage med de ingredienser. Men det daekker ikke hendes kofri kalkbehov.

Jeg skal selv igang med kalktilskud til Noah af samme aarsag. Han vil faa 1/4 tsk Dolomit(godt kalktilskud pulverform), hvilket vil daekke halvdelen af hans kalkbehov. Resten vil han faa daekket gennem kosten og min maelk.

Faar Luna flaske?

(Jeg har mine ord fra Rebecca Persson og det, jeg selv goer med hensyn til Noah)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah vil ogsaa selv og ville ogsaa selv, da han var 6 mdr. Saadan er det :) Han faar ikke maelk, men parmesan og yogurt faar han. Han gylper ikke af det, men gjorde han, saa ville jeg tage det af programmet. Det er jo ikke et must.

Faar hun noget som helst skemad? Saa kan du koebe braendenaeldepulver(en slags babysuperfood rig paa kalk ogjern. Du kan drysse det paa(op til en kvart tsk dagligt), ligesom du kan kvaerne sesam i en kaffekvaern(har en fra Melissa, som kun bruges til at kvaerne froe og noedder i). Du kan ogsaa bage med de ingredienser. Men det daekker ikke hendes kofri kalkbehov.

Jeg skal selv igang med kalktilskud til Noah af samme aarsag. Han vil faa 1/4 tsk Dolomit(godt kalktilskud pulverform), hvilket vil daekke halvdelen af hans kalkbehov. Resten vil han faa daekket gennem kosten og min maelk.

Faar Luna flaske?

(Jeg har mine ord fra Rebecca Persson og det, jeg selv goer med hensyn til Noah)

Hvor køber man brandnælde pulver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor køber man brandnælde pulver?

Jeg tror nok aurion har det. De har i hvert fald en masse brændnælde produkter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan godt få hende testet for allergi allerede på børneambulatoriet via en henvisning fra din læge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

www.med24.dk har det :-)

De har ogsaa kalktilskud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men allergi er ikke lig intollerence og det kan de ikke teste for paa boernelab, mener jeg... Intollerence kan hun ogsaa voske fra efter f.eks. 1 aars-alderen.

Lige med hensyn til oereboern, saa er maelkeprodukter slimdannende og det er set foer, at boern kan slippe af med oerepine, hvis maelkeprodukterne tages fra dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men allergi er ikke lig intollerence og det kan de ikke teste for paa boernelab, mener jeg... Intollerence kan hun ogsaa voske fra efter f.eks. 1 aars-alderen.

Lige med hensyn til oereboern, saa er maelkeprodukter slimdannende og det er set foer, at boern kan slippe af med oerepine, hvis maelkeprodukterne tages fra dem.

Nemlig :)

Men det kan i hvert fald afklares om det er allergi. Da jeg (og resten af familien) blev testet i sin tid lavede de også en plan hvorudfra de konstaterede at det var mælkeprotein intollerence.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er mega underligt at hun gylper, når hun får mælkeprodukter!!! - har faktisk overvejet at spørge lægen, men det er bare så besværligt at komme til læge når vi begge arbejder til 16.30 (man-tors)

Jeg ved faktisk ikke hvordan det er med mælk og børn med dumme ører.... så pas!

Det er hvert fald en start at ringe til lægen ;) Er der måske en dag i ugen, de har længere åben? Det har min læge hvert fald, det er ret praktisk! Men hvis du ringer, så må de jo vurdere, om det er nødvendigt at se Luna og hvis det er, så er det jo det der skal ske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah vil ogsaa selv og ville ogsaa selv, da han var 6 mdr. Saadan er det :) Han faar ikke maelk, men parmesan og yogurt faar han. Han gylper ikke af det, men gjorde han, saa ville jeg tage det af programmet. Det er jo ikke et must.

Faar hun noget som helst skemad? Saa kan du koebe braendenaeldepulver(en slags babysuperfood rig paa kalk ogjern. Du kan drysse det paa(op til en kvart tsk dagligt), ligesom du kan kvaerne sesam i en kaffekvaern(har en fra Melissa, som kun bruges til at kvaerne froe og noedder i). Du kan ogsaa bage med de ingredienser. Men det daekker ikke hendes kofri kalkbehov.

Jeg skal selv igang med kalktilskud til Noah af samme aarsag. Han vil faa 1/4 tsk Dolomit(godt kalktilskud pulverform), hvilket vil daekke halvdelen af hans kalkbehov. Resten vil han faa daekket gennem kosten og min maelk.

Faar Luna flaske?

(Jeg har mine ord fra Rebecca Persson og det, jeg selv goer med hensyn til Noah)

hun får sin havregrød om morgenen.... og ofte aftengrød til at supplere aftensmaden med, da hun stort set ikke gider vores aftensmad for tiden (jo kød og hj. pizza, pasta og ris)

det er det skemad hun får!

Hun får vælling i flaske til nat og eller kamillethe.... ingen MME! (det stoppede brat for et par måneder siden, under sygdom, hvor hun pludseligt nægtede)

bør vi starte op med kalktilskud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan godt få hende testet for allergi allerede på børneambulatoriet via en henvisning fra din læge :)

ok, må have en snak med min læge så ;)

For vil da gerne have det af- eller bekræftet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men allergi er ikke lig intollerence og det kan de ikke teste for paa boernelab, mener jeg... Intollerence kan hun ogsaa voske fra efter f.eks. 1 aars-alderen.

Lige med hensyn til oereboern, saa er maelkeprodukter slimdannende og det er set foer, at boern kan slippe af med oerepine, hvis maelkeprodukterne tages fra dem.

Tror min læge må tage beslutningen om vi må omkring og få hende testet.... har nemlig også på fornemmelsen at hun har allergi for husstøvmider, lige som sin mor :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er hvert fald en start at ringe til lægen ;) Er der måske en dag i ugen, de har længere åben? Det har min læge hvert fald, det er ret praktisk! Men hvis du ringer, så må de jo vurdere, om det er nødvendigt at se Luna og hvis det er, så er det jo det der skal ske :)

Du har ret! ;) har ferie i næste uge, så der er måske en mulighed!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ok, må have en snak med min læge så ;)

For vil da gerne have det af- eller bekræftet!

Det skader i hvert fald ikke. En fra min MG har lige fået sin datter tester for æggeallergi, som hun havde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skader i hvert fald ikke. En fra min MG har lige fået sin datter tester for æggeallergi, som hun havde.

Okay! ;)

- må gribe knoglen!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hun får sin havregrød om morgenen.... og ofte aftengrød til at supplere aftensmaden med, da hun stort set ikke gider vores aftensmad for tiden (jo kød og hj. pizza, pasta og ris)

det er det skemad hun får!

Hun får vælling i flaske til nat og eller kamillethe.... ingen MME! (det stoppede brat for et par måneder siden, under sygdom, hvor hun pludseligt nægtede)

bør vi starte op med kalktilskud?

Jeg ville starte op med kalktilskud saa :) det er der jo ingen ben i, naar hun faar skemad(og en dag spiser hun jo nok sin havregroed selv med ske).

For mig lyder det alderssvarende med den maengde skemad. De faar jo behov for at sidde og lege og undersoege det, de spiser. Saa udnyt, hvs hun vil det og giv hende saa meget nyt som muligt. Noah spiser selv morgenmad, suppleret med boghvedeflagegroed med banan og kokosolie eller fed yogurt med havregryn og kokosmel.. Om aftenen faar han majspolenta med kse ved siden af sit koed og kartofler. Overvejer at lave mos igen til frokost, for han er lidt smaatspisende til frokost pt, men supplerer foerst lige med en bolle til eftermiddagsfrugten og ser, om dte kan holde ham koerende til aftensmaden. Men det er saa en anden sag ;)

Tror min læge må tage beslutningen om vi må omkring og få hende testet.... har nemlig også på fornemmelsen at hun har allergi for husstøvmider, lige som sin mor

:(

Jeg har samme allergi - og kat og graes -_-

Jeg ville bare sige, at det vil jeg gerne have hende taestet for og basta.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville starte op med kalktilskud saa :) det er der jo ingen ben i, naar hun faar skemad(og en dag spiser hun jo nok sin havregroed selv med ske).

For mig lyder det alderssvarende med den maengde skemad. De faar jo behov for at sidde og lege og undersoege det, de spiser. Saa udnyt, hvs hun vil det og giv hende saa meget nyt som muligt. Noah spiser selv morgenmad, suppleret med boghvedeflagegroed med banan og kokosolie eller fed yogurt med havregryn og kokosmel.. Om aftenen faar han majspolenta med kse ved siden af sit koed og kartofler. Overvejer at lave mos igen til frokost, for han er lidt smaatspisende til frokost pt, men supplerer foerst lige med en bolle til eftermiddagsfrugten og ser, om dte kan holde ham koerende til aftensmaden. Men det er saa en anden sag ;)

Jeg har samme allergi - og kat og graes -_-

Jeg ville bare sige, at det vil jeg gerne have hende taestet for og basta.

Så må jeg ha fat i noget kalktilskud! ;) hun spiser næsten alt sin mad selv, pånær skemaden.... ;)

I går spiste hun heldigvis en go portion aftensmad, det er sjældent det sker i tiden! men hvem kan også sige nej til pasta med kødsovs? :)

Jeg banker i bordet over for min læge, selvom han nu som regel er til at snakke med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER