LoVeAn

Udebleven mens, men negativ test

7 indlæg i dette emne

Hej alle.

Jeg er ny her på siden.

Jeg smed p-piller for 3 måneder siden og min dejlige kæreste og jeg har de seneste 2 måneder jagtet æggeløsning.

Nu er jeg "gået 15 dage over" og har ingen menstuationslignende symtomer, altså ingen tegn på det skulle komme.

Jeg har taget 4 tests, og så sent som idag.

Alle negative!

Er det normalt? Kan jeg være gravid alligevel, eller driller kroppen mig bare.

Min mestruation har været regelmæssig siden dag 1.

Har i erfaringer?

Hilsen Louise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det siges jo at det tager 3 måneder før pillerne er ude af systemet, og at de indtil da kan forstyrre eller styre mens perioden.

Selvfølgelig kan du også være gravid! Og du bare er langsom til at danne hcg og derfor først kan teste sent positivt.

En tredje mulighed er at du har sprunget en periode over.

Hvis i vil jagte æl kan du med fordel bruge temperaturmetoden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også anbefale temperaturmetoden, specielt hvis du ikke kender din cyklus så godt efter at have været på p-piller. :)

Som Mannie skriver, så KAN du sagtens være gravid, eller også er din cyklus stadig forstyrret af hormonerne i pillerne. Håber du snart får svar - om det så er det ene eller det andet.

Og velkommen til, forresten! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak begge 2.

Kan i forklare lidt nærmere om temperaturmetoden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Temperaturmetoden går ud på, at du kan finde ud af, hvornår du har haft ÆL. Din temperatur vil stige som følge af stigningen af progesteron, og denne stigning vil ofte komme dagen efter ægløsning. Det, du skal gøre er at tage din temperatur på samme tidspunkt hver morgen, inden du står ud af sengen eller foretager dig noget som helst (i weekenden kan du sætte uret efter det og så sove videre bagefter). Så kan du skrive dine data ind i et skema eller bruge en side som fertilityfriend.com, som laver en graf for dig, så du får bedre overblik. Mellem menstruation og ægløsning vil din morgentemperatur være lavere, og derefter stige mellem 0,2 og 1 grad mellem ÆL og mens. :)

Jeg har brugt metoden siden november, og da jeg har meget uregelmæssige cyklusser hjælper den mig til at vide, hvornår jeg begynder at bløde, og hvornår kan jeg teste for graviditet. Ulempen er, at du ikke kan vide på forhånd, hvornår du har ÆL (dvs. at I kan ikke time sex efter det) men den hjælper dig til at vide, OM du overhovedet har ÆL og hvornår I din cyklus den normalt ligger. :)

Spørg endelig, hvis der er andet, du gerne vil vide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Temperaturmetoden går ud på, at du kan finde ud af, hvornår du har haft ÆL. Din temperatur vil stige som følge af stigningen af progesteron, og denne stigning vil ofte komme dagen efter ægløsning. Det, du skal gøre er at tage din temperatur på samme tidspunkt hver morgen, inden du står ud af sengen eller foretager dig noget som helst (i weekenden kan du sætte uret efter det og så sove videre bagefter). Så kan du skrive dine data ind i et skema eller bruge en side som fertilityfriend.com, som laver en graf for dig, så du får bedre overblik. Mellem menstruation og ægløsning vil din morgentemperatur være lavere, og derefter stige mellem 0,2 og 1 grad mellem ÆL og mens. :)

Jeg har brugt metoden siden november, og da jeg har meget uregelmæssige cyklusser hjælper den mig til at vide, hvornår jeg begynder at bløde, og hvornår kan jeg teste for graviditet. Ulempen er, at du ikke kan vide på forhånd, hvornår du har ÆL (dvs. at I kan ikke time sex efter det) men den hjælper dig til at vide, OM du overhovedet har ÆL og hvornår I din cyklus den normalt ligger. :)

Spørg endelig, hvis der er andet, du gerne vil vide.

Tak for svar.

Har du erfaringer med ÆL-tests?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar.

Har du erfaringer med ÆL-tests?

Ja, jeg har brugt dem, men da mine cyklusser varierer meget, kan jeg nemt bruge en 15-20 stykker på en cyklus - og det bliver dyrt i længden. Og ofte får jeg slet ikke noget positivt resultat.. Så derfor bruger jeg temperaturmetoden og sørger for at manden og jeg er sammen "ofte nok". Så skal vi nok ramme, selvom vi ikke ved præcis, hvornår ÆL ligger. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER