Livasmor

Ny her og meget bekymret

9 indlæg i dette emne

Hej med jer.

Er tilbage og gravid. Fik en skøn datter i 2010 og nu er vi igang med nr. 2. Sidste mens 10. Maj og gravid og har det i bund og grund fint.

Har pletblødt i snart 3 uger med mørkebrunt gl. Blod som jeg iflg.lægen ikke skal bekymre mig om. Men igår begyndte jeg pludselig at bløde mere, ikke voldsomt, men så meget at jeg igen kontaktede lægen. ( min egen læge er på ferie så har talt med forskellige)

Jeg har ingen smerter og er ikke dårlig. Bløder "bare" frisk, gammelt og lidt klumper... mere end pletblødning, mindre end mens

Lægen her beordret mig til at slappe af (vi er igang med at flytte) og kontakte dem igenhvis jeg får ondt eller bløder mere...

Men ventetiden er jo fuldstændig modbydelig og er vildt bange for at jeg har tabt barnet...

Nogle erfaringer der kan opmuntre mig lidt....

Ringer til min egen læge mandag når hun endelig er retur... Føler slet ikker andre tager mig alvorligt...

Håber ellers i alle har det godt i jeres graviditeter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blødte meget i starten! Fra uge 5-14 tror jeg! Var på hospitalet til mange scanninger og først mange uger senere fandt de ud af at det var fordi min moderkage lå ved udgangen og småblødte lidt hele tiden. Det var slet ikke farligt for barnet men der blev selvfølgelig holdt øje med det og måtte ikke dyrke motion/sex. Efter MD i uge 20 blev jeg erklæret helt "rask" og har ikke blødt siden og moderkagen har rykket sig! Er du ikke blevet tilbudt nogen scanninger eller noget pga det? Jeg ringede direkte til hospitalets svangreafdeling og fortalte om mine blødninger så her gik det faktisk ikke igennem lægen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Er hverken blevet undersøgt ellertilbudt skanning.

Men ringer til min egen læge mandag så skal hun nok tage mig seriøst.

Blødte overhovedet ikke i min første graviditet så syntes det er frygteligt forkert at bløde. Men omvendt har jeg det fint, ingen smerter eller dårligdomme overhovedet, så krydser for at jeg er heldig og det ikke er er SA

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du virkelig er bekymret, synes jeg det er helt begrundet at ringe til svangerafsnittet på det hospital du er tilknyttet. Det værste der kan ske ved det, er at de afviser dig

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update herfra er at jeg stadig bløder og har gjort det hele weekenden. Mindre end mens, mere end pletblødning. Stadig ingen smerter.

Sygehuset ville ikke se mig når jeg ikke er længere henne, så skal man henvises fra lægen og har ikke haft mod på en vagtlæge. Tænker jeg ringer til min egen læge i morgen og kræver undersøgelse ogforhåbentligt en skanning så jeg kan få svarer jeg stadig er gravid eller ej....

Men tænker at jeg umuligt kan være så uheldig. Vi passer nogle venners hund, da de er taget på ferie. Den var gravid med hvalpe, har tabt dem heri weekenden og skal steriliseres i morgen... Så vi kan vel ikke begge miste foster samme weekend.. Det ville næsten være for ondt... ;-)

Har slappet meget af, og blødningen er hverken blevet værre eller mindre... Stabil blanding af nyt og gammelt blod.

Men i må gerne krydse for mig i morgen at alt er som det skal være... Uanset hvad vil jeg ihvertfald gerne have nogle svar nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser hvad krydses kan - og håber på en positiv opdatering!

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser hvad krydses kan - og håber på en positiv opdatering!

Vh Lene

:ditto

Bortset fra at jeg ikke hedder Lene, så det må blive:

Vh. Trine. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Er hverken blevet undersøgt ellertilbudt skanning.

Men ringer til min egen læge mandag så skal hun nok tage mig seriøst.

Blødte overhovedet ikke i min første graviditet så syntes det er frygteligt forkert at bløde. Men omvendt har jeg det fint, ingen smerter eller dårligdomme overhovedet, så krydser for at jeg er heldig og det ikke er er SA

Jeg syntes ikke du skal vente til mandag, når det påvirker dig så meget... (forståeligt nok)

Ring enten til sygehuset og se om de vil modtage dig til en trykhedsscanning, også selv om det hører under normalen.

Min læge ringede til sygehuset 1. dag jeg blødte i uge 5 og samme eftermiddag fik jeg en akuttid på sygehuset.....

Jeg syntes egentligt det er lidt underligt, at du ikke er blevet tilbudt det <_< også selv om det er normalt, at nogle kvinder bløder under graviditeten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var/er gravid uden for livmoderen hvilket var derfor jeg små blødte, mit råd er bare PRES PÅ for at få taget blodprøver med blodprocent og selvfølgelig hcg. Jeg talte med en lægevikar efter at have blødt 11dage og han mente det var "meget fredeligt" hvis der var gjort noget før kunne det have gjort det ikke var kommet så langt ud.. MEN MEN MEN jeg har også hørt flere der har blødt lidt uden det overhovedet har været noget!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER