Guest M's mor

Når de rejser sig op uden støtte

11 indlæg i dette emne

Madison rejser sig op ved støtte af bord, sofa eller andre ting.

Men hun er begyndt at stå på benene med numsen i vejret og hænder på gulvet. Så folk siger hun snart rejser sig uden hjælp.

Så tænker jeg vil hun så bare rejse sig og stå eller vil hun også tage skridt.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg lige skal tolke det. Men sødt ser det ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hun vil højst sandsynligt rejse sig og stå. At koordinere balance og at flytte benene samtidig er en stor ting for et lille barn :) Først skal balancen findes i stående position :) og når man er sikker dér så tør man prøve at flytte det ene ben :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun vil højst sandsynligt rejse sig og stå. At koordinere balance og at flytte benene samtidig er en stor ting for et lille barn :) Først skal balancen findes i stående position :) og når man er sikker dér så tør man prøve at flytte det ene ben :)

Okay det var nemlig lige et svar som dette jeg ledte efter. Kunne nemlig heller ikke forstå hvis hun bare rejste sig og gik. Så dygtig er få vist kun ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der gik en del tid fra Lise kunne stå til hun begyndte at gå. I lang tid gik hun ved at skubbe ting foran sig som hun så støttede sig til eller ved hjælp af gåvogn. Hun begyndte at gå så småt med gåvogn og andre ting ved en 9-måneders alderen og ret kort tid efter begyndte hun at slippe støtten når hun stod stille. Men hun tog først sine første skridt uden støtte da hun var 11 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der gik en del tid fra Lise kunne stå til hun begyndte at gå. I lang tid gik hun ved at skubbe ting foran sig som hun så støttede sig til eller ved hjælp af gåvogn. Hun begyndte at gå så småt med gåvogn og andre ting ved en 9-måneders alderen og ret kort tid efter begyndte hun at slippe støtten når hun stod stille. Men hun tog først sine første skridt uden støtte da hun var 11 måneder.

Vi har købt sådan en gå vogn fra play2learn med musik. Så når hun har lært at rejse sig så kunne vi med fordel lade hende bruge den? Lige nu køre den lidt for stærkt til hende.

Men hold da op så har Lise da været hurtig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar har netop taget sine første skridt uden at holde idag :loveshower Men han kan ikke rejse sig uden støtte. Eller dvs. jeg har i hvert fald ikke set ham gøre det. Han kan dog bukke sig ned i knæ og samle noget op og så rejse sig igen. Men fra siddende til stående, det kræver et bord/en hånd/en gå-giraf eller whatever.

Jeg ville godt turde lade Madison gå med gå-vognen, bare I er der til evt. at gribe i starten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar har netop taget sine første skridt uden at holde idag :loveshower Men han kan ikke rejse sig uden støtte. Eller dvs. jeg har i hvert fald ikke set ham gøre det. Han kan dog bukke sig ned i knæ og samle noget op og så rejse sig igen. Men fra siddende til stående, det kræver et bord/en hånd/en gå-giraf eller whatever.

Jeg ville godt turde lade Madison gå med gå-vognen, bare I er der til evt. at gribe i starten ;)

Ej hvor må det bare være stort :) store dreng. Så sker der rigtig noget.

Øvelse før mester. ROM blev jo ikke bygget på en dag, og det vare sikkert ikke længe så kan han også det.

Tror jeg vil øve lidt med gå vognen i morgen for at se hvad hun siger til det. Hun har to gange lavet det med at stå med rumpen i vejret så er spændt på hvornår overkroppen kommer op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lises gåvogn løb også fra hende i starten, der er dem med bremse lettere for dem i starten, men kedeligere i længden (tror jeg). Men vi var der bare i starten til at gribe og hjælpe op, så lærte hun det hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lises gåvogn løb også fra hende i starten, der er dem med bremse lettere for dem i starten, men kedeligere i længden (tror jeg). Men vi var der bare i starten til at gribe og hjælpe op, så lærte hun det hurtigt :)

Ej kan man få sådan en. Det var da smart.

Madison har prøvet gå vogn en gang med hjælp fra far og det gik okay. Men hun er modig nu for pludselig slipper hun det hun holder fast i. Og måske er det kune fem sekunder hun gør det. Men vi holder vejret indtil hun tager fat i noget. Og så står hun bare og griner som om det var ingenting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej kan man få sådan en. Det var da smart.

Madison har prøvet gå vogn en gang med hjælp fra far og det gik okay. Men hun er modig nu for pludselig slipper hun det hun holder fast i. Og måske er det kune fem sekunder hun gør det. Men vi holder vejret indtil hun tager fat i noget. Og så står hun bare og griner som om det var ingenting.

Det lyder til at den er lige ved at være der! ;) god fornøjelse med det, det er SÅ stort at opleve!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder til at den er lige ved at være der! ;) god fornøjelse med det, det er SÅ stort at opleve!

Tusinde tak. Er så spændt på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER