louisevibe

Æg...

11 indlæg i dette emne

Jeg gav for første gang Silke Elia æg i går til frokost. I morges døjede hun sådan med ondt i maven, hun var helt ulykkelig pga det :(

Det var tydeligt at se. Kan det skyldes ægget? Synes ellers hun og jeg har spist som vi plejer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Første gang vi gav madison æg kastede hun op. Og hun havde hele dagen fået hvad hun normalt får. Jeg har ikke givet æg siden.

Jeg selv får meget ondt i maven ved indtag af æg. Så det kan jo nemt ske at et lille barn også kan få det.

Måske du på et senere tidspunkt skal prøve det af igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æg er en af de ting som rigtig mange små børn ikke kan tåle men vokser fra. Så vidt jeg husker er det 50% børn under 5 år som reagerer hvis man tester dem for æggeprotein allergi. Det behøver selvfølgelig ikke betyde at de har voldsomme reaktioner på æg, men jeg tænker det er en af de ting man kan begrænse i de første år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig det, jeg godt ved - altså at det udover mælk er en af de store allergisyndere. Ved bare ikke, skal jeg holde hende helt fra det eller...?

I forvejen får hun ingen mælkeprodukter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vente med at give hvis jeg var i tvivl og så introducere det lige så stille i små mængder i madlavningen fx i frikadeller, brød, klatkager osv selvfølgelig være meget opmærksom på reaktion. Men du bliver jo nærmest nød til at prøve igen på et tidspunkt for at finde ud af om hun reagerer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vente med at give hvis jeg var i tvivl og så introducere det lige så stille i små mængder i madlavningen fx i frikadeller, brød, klatkager osv selvfølgelig være meget opmærksom på reaktion. Men du bliver jo nærmest nød til at prøve igen på et tidspunkt for at finde ud af om hun reagerer.

Ja...

Bruger bare generelt ikke æg i madlavning. Min søster tåler nemlig ikke æg, så det er bare en vane at undgå det.

Men tror jeg venter lidt før jeg prøver igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har ikk oplevet det store ved at gi lasse æg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah faar vaemmelige bonusbleer af hele aeg... Jeg ville proeve at noejes med blommen og se, hvordan det gaar. Ellers vent..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah faar vaemmelige bonusbleer af hele aeg... Jeg ville proeve at noejes med blommen og se, hvordan det gaar. Ellers vent..

Jeg gav faktisk kun blommen - og af kun to skriver æg... Men det har åbenbart været nok :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gav faktisk kun blommen - og af kun to skriver æg... Men det har åbenbart været nok :(

Ok, saa ville jeg ikke give hende aeg i et stykke tid. Det betyder nu ikke, at det er forbi med aeg for evigt, saa vidt jeg kan laese mig frem til :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taenker lige paa Noah, da jeg foerste gang gav ham jordbaer - der var han roed om munden, ikke bare af farven ;)

Nogle gange har han reageret paa en foedevare foerste gang, men ikke anden eller tredje gang. Jeg plejer lige at vente 5-6 dage og proeve igen en enkelt gang for at se, om det nu er "alvor".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER