Christine93

vil gerne være gravid !!!

8 indlæg i dette emne

Hej alle sammen

Jeg er en ung pige på 20 år.

mig og min kæreste besluttede for lidt over et halv år siden at vi gerne ville prøve at blive gravide..

Jeg smed p-pillerne for snart et år siden, og det sidste halv år har vi ikke brugt nogen form for beskyttelse. Men det er som om der ikke sker noget. og er ved at blive nervøs for om det er fordi vi ikke kan blive gravide eller hvordan..

Håber i har nogle gode råd til hvad man kan "gøre" for at blive hurtigere gravide..

Mvh Christine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

At spise sundt og få nok vitaminer kan godt gøre man blir mere frugtbar, det gælder både mænd og kvinder. Hvis man er overvægtig kan det hjælpe at tabe sig. Ellers kan zoneterapi godt hjælpe hvis man fx har uregelmæssig cyklus, og det siges generelt at øge fertiliteten. I øvrigt er det meget normalt at der går ½-1 år før man blir gravid, der behøver ikke være noget som helst galt med jer af den grund. Held og lykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har forsøgt, med diverse vitaminer, i snart et år. Reglmæssig cyklus. Ingen overvægt. Intet der kunne tyde på at noget skulle "være galt"

Så nogle gange skal man være meget tålmodig. Hvilket jeg ikke er.

Afventer nu svar fra min læge om jeg kan blive henvist til udredning.

Men har læst at kun 25% af mænd har en god sædkvalitet så det er måske værd at få undersøgt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første graviditet lykkedes først i 9. cyklus. Derefter er det gået hurtigere og hurtigere :D

Der behøver ikke være noget galt med jer.

Min læge ville ikke tage sig af det før vi havde prøvet i et år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der gik 11 mdr. Før vi havde held med os og det var med æl sprøjte fra gynækolog pga. Lang cyklus...og det mistede vi så i januar...nu 4 mdr. Senere er det lykkedes igen. Denne gang kun ved hjælp af zoneterapi....så det kan anbefales. Så vi krydser fingre for den blir nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I gjort andet end at droppe prævention? Hvis I kun har gjort det, så ville jeg gå i gang med at tage morgentemperatur og/eller ægløsningstests for at vide præcist hvornår der er ægløsning, så I kan time jeres babymaking med det. Og ellers så ville jeg om nogle måneder kontakte egen læge. De fleste vil dog have, at man skal have prøvet et år...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre siger, de rigtige vitaminer, godt med motion og sund kost.

Og så er det selvfølgelig smart at have regelmæssig sex ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår dig godt! Vi har kun prøvet i 4 måneder, hvilket ikke er særlig længe, men det er svært ikke at gå og bekymre sig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER