Guest

Alternativ til laks og rejer?

4 indlæg i dette emne

Kan i hjælpe mig? Jeg er ved at planlægge en uge på kur og har fundet en jeg syntes er spændende med en madplan der er overkommelig. Jeg har dog et kæmpe problem fordi jeg virkelig ikke kan fordrage laks og rejer.

Kan i hjælpe med et alternativ?

Laks:

Det må være alt kød og grøntsager, men fisk er jeg ikke super glad for! Det skal være rig på proteiner og kunne spises med hindbær og nødder. Jeg vil gerne spise en fiskeolie tablet af god kvalitet ved siden af. Kan jeg stege en kyllinge filet? Eller er det HELT ved siden af?

Rejer:

Der har jeg en psykologisk blokering :blush så der kan andre skaldyr erstatte men hvilke smager godt med citronsaft og agurk? Og hvilke kan jeg få på frost som er gode når de er tøet op (ligesom rejer?) eller kan kyllinge tern bruges som alternativ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan du ikke lægge opskrifterne ind? Synes det umådeligt svært lige at sige hvilket anden protein du kan erstatte med.. Og det kræver jo måske også at du justerer lidt på det øvrige :)

Men altså, som udgangspunkt kan man jo æde alt! Det er bare et spørgsmål om smag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læser du 'Alt for damerne'? ;)

Jeg kan godt se den kur er svær, hvis man ikke kan lide lige præcis de to ting!

Måske du i stedet skal skifte de måltider ud med de andre alternativer? Tror det er svært at finde gode alternativer :unsure

Vi lavede aftensmaden med kål og hakket oksekød i går. Vi fik lidt ris til (vi skal ikke som sådan tabe os) og med lidt teriyake på smagte det rigtig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læser du 'Alt for damerne'? ;)

Jeg kan godt se den kur er svær, hvis man ikke kan lide lige præcis de to ting!

Måske du i stedet skal skifte de måltider ud med de andre alternativer? Tror det er svært at finde gode alternativer :unsure

Vi lavede aftensmaden med kål og hakket oksekød i går. Vi fik lidt ris til (vi skal ikke som sådan tabe os) og med lidt teriyake på smagte det rigtig godt :)

Ha ha - ja jeg købte bladet kun for tillæggets skyld. Jeg har også tænkt på andre alternativer. Der står 100 alternativer bagerst i hæftet så mon ikke jeg kan spise noget af det i stedet. Torskerogn og tun er tilladt så jeg kan nok lave en tun salat til morgenmad i stedet for laks med bær og nødder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER