Kamillawn

Hvad skal der ske med den amning??

10 indlæg i dette emne

Sophia ville ikke ammes igår inden hun skulle i seng, og nu ligger jeg her og er lige vågnet. Det er hun ikke endnu, og det vil jo være tåbeligt at amme hende lige inden morgenmaden.

Oftere og oftere afviser hun amningen her tidlig morgen.

Fra lørdag til søndag sov hun hos mormor for første gang. Dvs der ammede jeg heller ikke aften og og søndag morgen. Hun afviste endda amningen lørdag morgen. Så da hun blev ammet søndag aften var det to døgn siden sidst. Hun tog ca 100 ml mme inden putning hos min mor. Men stod først op halv otte, så hun tilbød hende ikke flaske der.

Men hvad skal der ske, min mælkeproduktion er altså godt flad efterhånden. Og jeg må indrømme at jeg ikke gider begynde kæmpe en masse med pumpe osv, for at holde den oppe.

Men hun har jo stadig brug for mm/mme nogle måneder endnu, hvad skal jeg gøre piger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes bare at du skal prise dig lykkelig for at du ikke skal kæmpe med at vende hende fra amningen! Mange børn siger selv fra i 9-10 måneders alderen (andre først senere - og nogen gør slet ikke)

Jeg er selv helt ny i denne verden, der hedder slut med amning - fordi Elin faktisk selv har valgt det fra og jeg er så taknemmelig for det, for det har betydet at vi nu kan give hende en flaske med MME - som åbenbart mætter mere end mit MM. Den flaske får hun tilbudt omkring kl 19 - og så får hun 240 ml - og på den måde har min mand nu også mulighed for at få en stjernestund med hende, mens han giver hende hendes aftenflaske. Det er også lige pludselig blevet muligt for andre at passe hende et helt døgn.

Det virker faktisk ikke til at Sophia har brug for så meget mere i løbet af aften/nat - og det er jo super - så det må være fordi hun spiser godt med fast føde i løbet af dagen.

Så jeg synes da bare at I skal prøve at tilbyde hende en flaske til aften - og så drikker hun det hun har brug for. Og ellers så må det jo lige så stille fases ud. Jeg tror egentlig at de små er meget gode til fra naturens side at sige til og fra....

(men jeg er som sagt selv helt ny i det her og ingen ekspert - så det er ud fra hvad jeg ville gøre....)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Tina. Det tyder på hun selv siger fra, fordi hun simpelthen får nok fast føde og ikke har brug for det længere. Og hun er 10 måneder og så er det heller ikke sikkert, at det er nødvendigt med MME, men tilbyd hende bare stadig om aftenen, og så skal hun da nok selv sige fra/til, hvis hun har brug for den.

Tror du skal være glad for ikke at skulle kæmpe med at komme af med amningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre. Ville give MME som hun lyster, og så langsomt trappe ud. Hun får vel alligevel jern når du ammer, så der er jo ikke noget særligt du skal tage højde for :)

Du kan evt. give hende lidt grød eller vand til natten, når hun nu er vant til væsken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope, man skal give jern når man ammer, selvom man skulle tro at det var der fra naturens side. Og for at undgå jernmangel når man giver flaske skal man efter min SP's udsagn op på 400 ml MME for at slippe for at give de lede jerndråber...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre. Ville give MME som hun lyster, og så langsomt trappe ud. Hun får vel alligevel jern når du ammer, så der er jo ikke noget særligt du skal tage højde for :)

Du kan evt. give hende lidt grød eller vand til natten, når hun nu er vant til væsken :)

Det var faktisk også en idé ja - altså det med grød eller vand...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres råd piger :kram2 I er bare fab :)

Tror måske bare det bliver flaske om aftenen fra nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare at du skal prise dig lykkelig for at du ikke skal kæmpe med at vende hende fra amningen! Mange børn siger selv fra i 9-10 måneders alderen (andre først senere - og nogen gør slet ikke)

Jeg er selv helt ny i denne verden, der hedder slut med amning - fordi Elin faktisk selv har valgt det fra og jeg er så taknemmelig for det, for det har betydet at vi nu kan give hende en flaske med MME - som åbenbart mætter mere end mit MM. Den flaske får hun tilbudt omkring kl 19 - og så får hun 240 ml - og på den måde har min mand nu også mulighed for at få en stjernestund med hende, mens han giver hende hendes aftenflaske. Det er også lige pludselig blevet muligt for andre at passe hende et helt døgn.

Det virker faktisk ikke til at Sophia har brug for så meget mere i løbet af aften/nat - og det er jo super - så det må være fordi hun spiser godt med fast føde i løbet af dagen.

Så jeg synes da bare at I skal prøve at tilbyde hende en flaske til aften - og så drikker hun det hun har brug for. Og ellers så må det jo lige så stille fases ud. Jeg tror egentlig at de små er meget gode til fra naturens side at sige til og fra....

(men jeg er som sagt selv helt ny i det her og ingen ekspert - så det er ud fra hvad jeg ville gøre....)

Tina, nu du og Elin også er helt nye i flaskeverdenen, hvilken str suttehoved bruger du så?

Lige pt bruger vi 2 eren, og det er med den hun tager ca 100 ml

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tina, nu du og Elin også er helt nye i flaskeverdenen, hvilken str suttehoved bruger du så?

Lige pt bruger vi 2 eren, og det er med den hun tager ca 100 ml

Det er svært at sige fra barn til barn, Mie vil SLET ikke tage str 3 hun kløjs nærmest i det, str 2 skal hun arbejde lidt for det, det passer hende bedre. Andre børn bliver hidsige ved str 2 og skal op i str 3. Så det bliver du nød til at prøve dig frem med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tina, nu du og Elin også er helt nye i flaskeverdenen, hvilken str suttehoved bruger du så?

Lige pt bruger vi 2 eren, og det er med den hun tager ca 100 ml

Elin startede ud med str. 1 - fordi det var den vi havde - en nuk flaske. Men vi har købt str. 2 suttehoveder - og det er dem vi bruger nu, og jeg synes at det fungerer rigtig fint. Jeg har ikke prøvet med en str. 3, så ved ikke om det ville være bedre. Men man ændrer jo heller ikke på det, der fungerer. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER