Klitgaard1990

hjælp til jordbær-creme og toblerone-creme til kage..

3 indlæg i dette emne

kom med jeres bedste opskrift på jordbær-creme og/eller Toblerone-creme til en dåbskage... og så vakler jeg lidt mellem at bruge rigtig marcipan eller fondant.. har overvejet at smøre den op med nutella-creme, men bliver det for vammelt oveni toblerone-cremen? hvad kan man ellers smøre op med uden at det får en smør-smag eller oste-smag eller sådan noget? ja, jeg er totalt ny i det her, så alle råd modtages med kyshånd.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lidt forskellige opskrifter liggende på min blog www.toomuchtulle.dk - bla en opskrift på jordbær mousse med fløde og mascarpone, den synes jeg er rigtig lækker og har netop lavet den i en kage i dag :)

Jeg bruger altid en palmin smørcreme. Den tørrer hårdt op og smager ikke af smør og er dermed ikke vammel. Den opskrift ligger også på bloggen. Ulempen ved at smøre op med nutella er at bruger du fx hvid fondant kan farven gå lidt igennem, derfor bruger jeg altid en hvid creme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker for råd :)

Må da lige snuse lidt rundt på din blog :)

Manden har dog sagt klart nej til palmin, så det er desværre ikke en mulighed..

Som han sagde "om jeg så skal farve fondanten knald-rød, så gør jeg hellere det end bruger palmin"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER