TroldeMor

Mangler nogle råd!!

6 indlæg i dette emne

Jeg var ved jordmoder i går, og hun stixede min urin...

Der var spor af sukker i urinen, og hun spurgte om jeg havde spist sødt for nyligt... Jeg havde så drukket noget Faxe Kondi kort inden jeg lavede urinprøven. Hun sagde derfor at hun ikke ville ragere på det, for det kunne godt bare være sodavanden.

Men jeg skal nu fortælle lægen om det næste gang jeg skal til lægetjek (omkring 7-8. februar). Og sørge for at lave en morgenurin-prøve inden jeg spiser morgenmad, og jeg må ikke spise noget sødt aftenen forinden.

Det lyder jo alt sammen rimelig harmløst....

MEN... kunne jo ikke lade være med at google lidt om emnet... Og symptomerne på GS er bla. voldsom tørst og øget udflåd.... Og begge dele har jeg i stor stil :(

Så nu bliver jeg jo helt vildt nervøs..... :(

Og jeg synes det er lidt vildt at hun bare siger jeg skal ignorere at der var sukker i urinen, og jeg så først får testet om der var "noget om snakken" om næsten en måned...

Er der nogen der kan komme med et godt råd? Eller har erfaringer?

Øv altså :boo

Edit: Jeg fik også et symfysemål.. og det hed 29 cm.. Og normalen for uge 28 er altså 26 cm.... Så det er jo også i overkanten...

Jeg kan ærlig talt ikke forstå hun bare valgte at ignorere det...

For måske er jeg bare gravid-hysterisk, men synes da at det hele peger i den forkerte retning :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var ved jordmoder i går, og hun stixede min urin...

Der var spor af sukker i urinen, og hun spurgte om jeg havde spist sødt for nyligt... Jeg havde så drukket noget Faxe Kondi kort inden jeg lavede urinprøven. Hun sagde derfor at hun ikke ville ragere på det, for det kunne godt bare være sodavanden.

Men jeg skal nu fortælle lægen om det næste gang jeg skal til lægetjek (omkring 7-8. februar). Og sørge for at lave en morgenurin-prøve inden jeg spiser morgenmad, og jeg må ikke spise noget sødt aftenen forinden.

Det lyder jo alt sammen rimelig harmløst....

MEN... kunne jo ikke lade være med at google lidt om emnet... Og symptomerne på GS er bla. voldsom tørst og øget udflåd.... Og begge dele har jeg i stor stil :(

Så nu bliver jeg jo helt vildt nervøs..... :(

Er der nogen der kan komme med et godt råd? Eller har erfaringer?

Jeg har haft graviditetsbetinget sukkersyge og var hverken tørstig eller havde øget udflåd. Jeg kom forbi en diætist og måtte slet ikke spise sukker i graviditeten. Jeg tabte mig også meget. Jeg kom også til ekstra scanninger. Men der var ingen problemer overhovedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 3 graviditeter hvoraf jeg havde graviditetsbetinget sukkersyge i nr. 2 (de regner dog også med at jeg havde det i nr. 1 men uden det blev opdaget - ud fra forløbet efter fødslen).

Det var ikke så slemt at have det da jeg 'bare' skulle spise sundt.

Skulle i perioder måle blodsukker flere gange om dagen (et prik i fingeren som du selv gør - ikke slemt) og efter fødslen skulle den lille have taget blodprøve (prik i hælen) hver anden time for at se om blodsukkeret var stabilt.

Linus fik 3 stik første dag og et enkelt dagen efter, og det han skreg over var ikke selve stikket men det at blive holdt fast ;)

Det værste var de glukosetests jeg skulle igennem. Selvom man HAR fået det konstateret skal man alligevel igennem *SUK* Sukkervandet smager ikke godt og det er noget træls at sidde stille i lægekonsultationen i 2 timer *GAB* men hvad gør man ikke for at finde ud af hvad der er bedst for den lille? :)

Bare spørg hvis du vil have noget mere specifikt at vide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar i to :)

Jeg kan ikke få det ud af mit hoved... og jeg tror jeg tager ned til lægen og afleverer en urinprøve i morgen tidlig...

For jeg vil altså vide det, hvis der er noget galt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar i to :)

Jeg kan ikke få det ud af mit hoved... og jeg tror jeg tager ned til lægen og afleverer en urinprøve i morgen tidlig...

For jeg vil altså vide det, hvis der er noget galt :(

Det er desværre ikke nok. Men bed lægen om at komme til en test

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har du fået lavet en glukosebelastning på sygehuset? jeg havde også sukker i urinen flere gange i min sidste graviditet og blev sendt videre til en glukosebelastning men det var ikke sukkersyge i mit tilfælde. håber heller ikke der er noget i dit tilfælde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER