Bamse&Kylling

Stoppe forkølelse i opløbet??!

9 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften siger, har I nogle råd til at stoppe en forkølelse i opløbet?

Jeg har selv været MEGET forkølet og hostet i denne uge og nu er Anabella så småt begyndt at være stoppet i næsen - ikke meget, men lidt ind i mellem. Jeg tænker derfor, at hun jo sagtens kan være smittet af mig, men vil meget gerne stoppe det hurtigt, så det ikke bliver slemt!

Hun har endnu aldrig været syg, så jeg er BLANK på dette område :help

Er det noget med ekstra D-dråber, der styrker immunforsvaret? Jeg ammer stadig 5-6 gange i døgnet, så det hjælper vel også eller hvordan?

Jeg kan kun få meget lidt snot ud med sikkerhedsvatpinde nogle gange, men så længe hun snildt kan trække vejret, vil jeg ikke igang med saltvands halløj og alt det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

masser af frugt med c-vitamin i!

Kiwi og ananas er godt! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

masser af frugt med c-vitamin i!

Kiwi og ananas er godt! ;)

Tjek! Kiwi har jeg på lager, det får hun, når hun vågner :) tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke man som sådan kan stoppe forkølelsen, men du kan måske mildne forløbet lidt. Amning hjælper pga antistoffer, det fik jeg at vide af lægen da vores lille pige blev forkølet. Jeg dryppede hendes næse med saltvand, så nyste hun nemlig en stor del af snottet ud ;) og så ellers holde hende varm, evt med uldundertøj. Det er vist de bedste råd jeg kan komme på :) mht d-vitamin så ved jeg ikke om ekstra dosis kan nå at virke på så kort tid, men det skader vel ikke at prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hoved enden løftes

Masser af frugt og grønt (hvis man kan få stoppet det i dem)

Blåbær (bare sådan noget mos fra glas fra hippo eller anglamark det er rent frugt).

Uld tøj fra top til tå ;) det holder hende tør og varm men ikke FOR varm.

Bløde kleenex til næsen deres hud er så fin og blød og bliver hurtigt rød og irriteret. Jeg har altid en box under sofabordet til den lille næse.

Jeg smører med vaseline under næsen inden jeg putter hende når hun er meget snottet og rød, det har en rigtig hurtig og effektiv effekt.

Skift sengetøjet lidt oftere og kog sutterne. Hav evt noget håndsprit til dine hænder efter næse pudsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Modermælk i næsen har jeg også hørt har god virkning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har før taget noget der lignede en begyndende forkølelse hos Sophia i opløbet. Godt med d dråber og c vitamin, uld i lange baner og masser vand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres råd!! I er gode!!!

Uld er desværre udelukket pga børneeksem, men må holde hende varm med "normalt" tøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver madison biostrat eliksir. Om de må få det når de er under et år er jeg ikke helt klar over. Men vi har altid fået det. Og har altså også givet madison det et par gange og hun er ikke død af det. Men det hjælper kun hvis man giver det lige i opløbet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER