Guest

Påklædning og bleskift er en prøvelse :-(

7 indlæg i dette emne

William har ellers i lang tid været så nem både ved bleskift og påklædning. Men nu er han godt nok vendt fuldstændig!

Han sparker og vrider sig for at komme væk. Og ofte skriger han også. Det er så frusterende og er det på puslebordet skal man godt nok lige passe på ellers får man spark lige i ansigtet :(

Vi har snart prøvet alt. Har bedt ham slappe af og lade være at være så hysterisk. Og ellers har vi måttet holde ham, og man skal nærmest være to for det kan lade sig føre :(

Hvordan løser man det bedst ? Synes det er ved at være frusterende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er en fase de fleste børn kommer igennem. Dog synes jeg den plejer at ligger noget tidligere (omkring eller før 1 års-alderen), så ved ikke om det er det samme?

Da Erica var sådan fik hun lov til at stå op - vi skyndte også lige at tage det værste liggende, og så blev hun vasket grundigt mens hun stod - det virkede for os.

Kan du distrahere ham med en bog? Eller en sang? Eller et nyt stykke legetøj? (som kun må bruges, når man bliver puslet?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja er også inde i en periode hvor hun hellere vil lege end at have tøj på og få skiftet ble. Vi giver hende som regel noget legetøj hun kan lege med imens og så prøver vi at skynde os. Forhåbentlig er det kun en fase og nogen gange så vil hun heldigvis gerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gjorde det en overgang, at vi begyndte at skifte Elias på en pude på gulvet - det hjalp rigtig meget og ellers så ligger han selv og læser i en bog, når vi er på puslebordet nu. Han har dog stadig de der hysteriske anfald indimellem, hvor han bare er umulig og ikke vil noget som helst, men så får han bleen af og så er det ikke så slemt alligevel at få en ren numse...

Håber det måske kan hjælpe jer, for det er super hårdt at stå der med et hysterisk barn, der skal skiftes, specielt når man venter sig og ikke har de samme kræfter til at tage kampen med ham...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også nysgerrig - har i bedre held nu med påklædning og bleskift? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er da kommet helt fra denne tråd :)

Det er stadig ofte en prøvelse men det skifter meget. Det er ikke hver gang. Men han har vist en periode nu hvor han generelt prøver grænser af og det er med alt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER