Guest Diden

Gode råd til hostende 10 mdrs baby

14 indlæg i dette emne

Har i nogle gode husmor-råd derude til meget hostende 10 mdrs baby?

Jeg kan høre at hun har meget slim i halsen, og det er svært at komme på hvordan man sådan lige kan hjælpe hende..

Som man kan se på time stampet holder hendes hosten hende selv og jeg vågen en del af natten og det er jo ikke holdbart for at blive rask :(

Jeg har været til Vagtlægen med hende i går aftes som tog en del test men ikke fandt noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror der er de almindelige: Op med hovedgærdet i sengen, frisk luft, evt lidt kamille the, eller andet lunt at drikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror der er de almindelige: Op med hovedgærdet i sengen, frisk luft, evt lidt kamille the, eller andet lunt at drikke..

Hun drak en halv flaske for en halv time siden som hun nu har kastet op :'( det er svært at gøre noget som helst om natten for hende men vil prøve lidt kamillete i morgen. Ved du om det skal være varm eller om det gerne må være kold?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan godt give det koldt, men hvis det er varmt så løsner det lidt i halsen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fennikel te er også godt til en lille hostebaby, det har en hostestillende effekt.

god bedring med hende :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik rådet med et halv løg i det værelse man selv (hvis man selv er hoster) eller barnet er i. Jeg lagde det på en tallerken og havde pillet skrællen af og det hjalp på madison. Samtidig var hovedgærdet hævet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar! Hun har fået lidt kamille the (der var ikke fennikel i fakta) men det var hun ikke synderligt interessseret i.. Lidt har hun dog fået..

Natten var meget hård for os begge, men satser på det går fremad nu. Indtil videre er feberen ikke vendt tilbage, men hun hoster stadig lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer du lidt sukker i? :) Det plejer at hjælpe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer du lidt sukker i? :) Det plejer at hjælpe ;)

Der er honning i, men plejer du at putte sukker i også?

Prøvede at komme lidt mælk i, men det hjalp heller ikke.. kræsne unge :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikk noget med at de ikk må få honning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikk noget med at de ikk må få honning?

no clue

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ved ikke helt om det er det hele samlet, eller kun en af tingene der har hjulpet men vi har haft en meget "normal" nat hvor jeg kun har været nede ved hende ad 2 omgange.

Jeg havde ingen rigtige løg, kun skalotte løg, men det hjalp vist alligevel :P Og så fik hun et par kopper kamillthe (så meget af det hun nu gad at drikke) også en inden sengetid.

I dag går det MEGET bedre. Hun hoster slet ikke i samme omfang som før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også kun rødløg den dag vi prøvede det og det virkede også. Så det er nok alle løg ;) men godt det er gået bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER