My-Moren

Tænder!?

26 indlæg i dette emne

Hvor mange tænder har jeres små?

Og hvordan har de reageret på at få tænder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Væk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er ikke skyggen af tænder! Udover MEGET savl, er der hverken buler eller noget som helst i gummerne..! Men Bella har altid savlet meget, så ved snart ikke, om det kan bruges som et tegn herhjemme..: :D

Vildt, så forskellige de er med tænder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der to i undermunden og den 3. På vej i overmunden. De to kom samtidig med en omgang feber og ondt i ørerne så det var ikke lige de bedste dage...

Men nu er humøret godt igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C har lige fået 2 i undermunden i dag (de første) og hun har slet ikke reageret på det :D

Jeg havde frygtet søvnløse nætter og alt mulig, men der har intet været, så jeg blev helt overrasket da DP skrev at nu var der kommet 2 tænder.

Men der har været optakt i længe, vi troede faktisk hele undermunden ville komme på en gang, da man virkelig kan se at der er gang i noget, plus meget savl og gumlen på mors hånd.

I overmunden ser det derimod lidt sløvt ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida har ingen tænder endnu og der er ingen tegn på at det overhovedet er nogle på vej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på besøg fra juligruppen, men vil bare lige sige: Hvor er du lækker på din nye avatar, Majken! :toot

(Valdemar har 6 tænder - to i undermunden og fire i overmunden. Men ved ikke om det er så "spændende" herinde, da jeg som sagt er fra juligruppen :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på besøg fra juligruppen, men vil bare lige sige: Hvor er du lækker på din nye avatar, Majken! :toot

(Valdemar har 6 tænder - to i undermunden og fire i overmunden. Men ved ikke om det er så "spændende" herinde, da jeg som sagt er fra juligruppen :))

Tak tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen tænder her, og ikke umiddelbart nogle tegn på at nogle er på vej - andet end at hun godt kan lide at gumle - hårdt! - på min hage, men ved ikke om det er et tegn, eller hun bare synes det er sjovt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænder??? Hvad er det? :D ;)

Her er der ikke skyggen af en eneste tand, men har flere gange været overbevist om at nu måtte det være nu, men ak, nej.

Men hey.. vi tygger da rugbrød alligevel :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har jo set theodors 3 bisser. De to i undermunden er langt oppe og den ene i overmunden er synlig med ikke vokset fri. Der er flere på vej hvis jeg skal tolke på mit lille savle- og gnavemonster:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi ventet på de to i undermunden i et par mdr. hvor vi har kunne se de var på vej op :) Men nu er vi helt sikre på den er der liige om lidt. hun er super pyldret specielt når hun skal sove og græder meget :( Kan også mærke den er lige ved at være der.

Men ude over hun er lidt pylder når hun skal sove, er der ingen ting af mærke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Victoria har 2 i undermunden, der brød igennem for ca. 14 dage siden.

De var igennem fra den ene dag til den anden uden forudgående symptomer.

Til gengæld har hun lige siden haft let feber, storsavlet, været pylret og mor-syg sådan on-off :unsure

Træls (for at sige det på godt jysk), når mor skal på arbejde om en uge :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og SÅ kom den første lille tand i undermunden :D :yay 9 måneder og en dag gammel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter stadig ... :P

Jeg var 9 måneder og 3 dage, da jeg fik min første tand, og det blev Liv i torsdags, så tænkte at den nok kom der, så vi var præcis lige gamle, men nej, hun venter lidt endnu ... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter også..

Men min mand var 14(!!!) mdr ved første tand, sø nu må vi se om hun runder sin 1 års fødselsdag tandløs :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VÆK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos Ida kan man lige skimte tand nummer to. Den første fik hun for en måned siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter også..

Men min mand var 14(!!!) mdr ved første tand, sø nu må vi se om hun runder sin 1 års fødselsdag tandløs :D

Wauw, kan de godt komme så sent. Jeg troede egentlig lidt, at 9 måneder var sent, så regnede med at der snart kommer en tand, men det behøver der så ikke :D

Charlie har 8 tænder og vi går og venter på kindtænderne. Han havde en tur i sidste uge, hvor han savlede helt vildt, var pylret og ja alle tegn på tandfrembrud... Men der er ikke dukket nogen op!??! ;)

Vi har også perioder med knopper under hagen, ekstra savl osv. hvor jeg tænker NU kommer der en tand, men nej ... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw, kan de godt komme så sent. Jeg troede egentlig lidt, at 9 måneder var sent, så regnede med at der snart kommer en tand, men det behøver der så ikke :D

Vi har også perioder med knopper under hagen, ekstra savl osv. hvor jeg tænker NU kommer der en tand, men nej ... :D

Haha, jep! I babykalenderen står der, at nogle få først får tænder omkring 14 mdr, haha! Det er så min mand :D

Jeg tror tænderne vokser i ryk. Har savler der k perioder mere end normalt, men der er stadig ingen buler i gummerne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror tænderne vokser i ryk. Har savler der k perioder mere end normalt, men der er stadig ingen buler i gummerne ;)

Ja, det sagde min sundhedsplejerske til mig en dag, at de gør, så selvom der er tegn på tænder, betyder det ikke, at de er lige ved at bryde igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det sagde min sundhedsplejerske til mig en dag, at de gør, så selvom der er tegn på tænder, betyder det ikke, at de er lige ved at bryde igennem.

Good to know!!! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna har to tænder....

Og to fine buler for oven! håber snart de bryder igennem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi nu fem tænder og yderligere tre på vej... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har seks tænder og masser af savl. Det går stærkt med vores septemberbabyer. Måske vi snart skal ha en ny statustråd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER