Guest

Klatkager?

5 indlæg i dette emne

Når I har en rest grød og vil lave klatkager af det, får det så lov at stå i køleskabet natten over?

Hvor tykke skal de være (det er til Mie der er 8 mdr)?

Steger I i smør eller olie?

Når klatkagerne er lavet kan de så opbevares i et par dage i en lufttæt beholder i køleskabet?

Jeg vil lave det af havregrød. Nogen forslag til krydring

Kan jeg ikke komme lidt revet æble i? Eller tror I det bliver smattet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan sagtens være grød fra dagen før. Jeg har lavet det af grød der bare er hurtigt nedkølet.

Jeg har krydret med vanilje og kanel og måtte tilsætte lidt bagepulver for at kunne stege dem. De var ca 0.5cm høje. Jeg steger i (rigtig!) smør.

Jeg opbevarer dem i stanniol med madpapir inderst eller i lufttæt beholder og det gerne i op til 4 dage (men Anna er jo også ældre)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har endnu ikke prøvet at lave klatkager endnu, men vil egentlig gerne i gang... Jeg havde tænkt at bruge denne opskrift fra Agnethes blog, som er at finde på

http://madmamadk.blogspot.dk/

-de ser i hvert fald lækre ud .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger det er jo lige til at gå til. Prøver at komme lidt vanilje i de første så må jeg se om ikke de er et hit, så kan jeg eksperimentere med de næste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har endnu ikke prøvet at lave klatkager endnu, men vil egentlig gerne i gang... Jeg havde tænkt at bruge denne opskrift fra Agnethes blog, som er at finde på

http://madmamadk.blogspot.dk/

-de ser i hvert fald lækre ud ������.

Jeg lavede grød i går aftes og har lavet Agnethes klatkager her til morgen - stor succes! Anna spiste med stor vellyst en hel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER