sivtop

Tredje lægebesøg, symfysemål ikke vokset?

11 indlæg i dette emne

Jeg har været til tredje og sidste lægebesøg i dag, alt var så fint :) Lillepigen blev skønnet til 2100g, jeg har taget 8kg på, det er ganske fint synes jeg selv... dog har hun stadig ikke stillet sig med hovedet ned. Hun ligger stadig skråt og på tværs.. hun har lidt tid at løbe på endnu, så håber hun klarer at vende sig af sig selv :7himmel Lægen målte mit symfysemål til 30cm, jeg er i dag 33+0, tænkte ikke lige over det da jeg sad der. Men da jeg gik derfra, kom jeg i tanke om at det sidst vist osse lå på de 30? Hjem og tjekke vandrejournal, og ganske rigtigt.. sidst hos jdm uge 28+ da var det 30, og faktisk er det kun vokset en cm siden jeg var 26+0 hvor det var 29cm. Min læge sagde ikke noget, men jeg synes da det er lidt underligt, så lang tid uden at det vokser? Baby er jo vurderet til at vokse, og det er selvfølgelig det vigtigste... men bliver da lidt bekymret alligevel? Betyder det mon noget at hun ligger i tværstilling? Så fylder hun måske mere ud den anden vej? Hva ved jeg... Hmm, dumme tanker :unsure :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg oplevede det samme. Mit sf mål blev målt til 25 da jeg var til 25 ugers tjek hos lægen. En måned senere var jeg til jm og hun målte det også til 25. Jeg spurgte ind til om det var normalt ikke at vokse på en måned og hun sagde at når det ikke var samme person der målte så ja. Hun sagde alle måler lidt på deres egen måde og når jeg dagligt mærkede liv og hun skønnede at babyen havde en fin vægt så måtte jeg ikke tænke mere over det... Skal nu til 3. Lægebesøg i morgen og håber at være vokset denne gang for man blir da lidt nervøs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge måler altid meget mindre end JM... han er ikke så opmærksom på at gøre det ordentligt. JM gør det meget bedre.

Jeg tror ikke, du skal være bekymret... bare du kan mærke lillepigen normalt og alt andet så fint ud :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha... det letter helt at læse at I har oplevet lidt det samme. Sad næsten og overvejede at ringe til jm i morgen, måske gør jeg det alligevel, det kan det hvert fald ikke ske noget ved :) Jeg mærker hende normalt, og hun er virkelig begyndt at sætte af med nogle kraftspark må man sige, pyyh.. men det er skønt og så dejligt at hun så ofte gør opmærksom på sig selv :D :) Men hvor bliver man hurtigt bekymret altså... :huh :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg også oplevet, de læger er bare ikke så skarpe til det der.

Har du prøvet vendingsøvelser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vendingsøvelser?? Nej, har heller ikke hørt om dem... Hvordan foregår de?

Jeg er faktisk lidt bekymret omkring at hun ikke står ned i bækkenet overhovedet endnu, min søn kom jo 5 uger før tid og det var ret dramatisk da han ikke stod fast og vandet bare gik... Så hun måtte da godt sådan stille sig klar efterhånden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indisk vending:

Ned på alle 4 og albuerne i gulvet og numsen godt opad. Ryst fra side til side.

Den næste fik jeg sf JM og var den der virkede her.

Lig på ryggen med fødderne oppe på sofaen, gå op i bro, stadigvæk med fødderne i sofaen og ryst fra side til side.

Der er også vending med Rebozo tørklæde, prøv pg Google det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må jeg lige få tjekket ud... Fandt ud af hos jm i går at hun vender helt modsat, altså hovedet op og numsen ned. Jeg var bare så sikker på at hun vendte forkert, men min læge affejede det lidt.

Jm sagde osse at mine store børn ku prøve at ligge med deres hoveder på mine lår og så synge for baby, det var før set at de vendte sig efter lyden.. så hvem ved, måske prøver vi osse lige den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der sker i hvert fald ikke noget ved at forsøge :))

Min JM fortalte også en underlig historie om røgelsespinde nede ved tæerne, som skulle have virket for nogen (hun synes også selv det var mærkeligt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha.... røgelsespinde er jeg ikke meget for, dem springer vi altså over :P Trods forskellige hjemme forsøg, ligger hun stadig nøjagtig som hun har gjort hele tiden. Jm på onsdag, så må jeg se hvad de siger der jo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det lyder også en tand for alternativt til mig med røgelsespinde ;)

Ærgerligt øvelserne ikke har hjulpet :( Der er flere på spinningbabies.com hvis du har mod på flere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER