lhk

Nakkefoldsscanning

5 indlæg i dette emne

Hej allesammen.

Jeg er ny herinde, og har et lille spørgsmål eller to som jeg håber I kan hjælpe mig med:

Jeg skal til NF på onsdag, -kan jeg godt regne med at få svaret/risikovurderingen at vide med det samme, eller går der et par dage? Jeg har fået lavet doubletesten...

Og hvor langt var I henne før I fortalte familien at I var gravide? Jeg er nu 13+2, og ingen ved noget endnu. Vi vil nemlig gerne som minimum have NF overstået først. Er det normalt at tænke sådan?

Mange tak for alle svar der måtte komme:-)

Mvh. Louise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til og tillykke med graviditeten :)

Du får svaret på NF med det samme.

Vi fortalte det juleaften da jeg var ca 5 uger henne. Ville gerne have ventet, men med alle arrangementer omkring jul, besluttede vi os for at fortælle det tidligt.

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, du får svaret med det samme, når nu du har fået taget blodprøven.

Vi valgte også at vente med at fortælle familien det til efter NF, så det tror jeg, er helt normalt. Jeg havde fortalt det til et par veninder - bla. en som også prøver at blive gravid, og vi er sådan lidt "sisters in arms" - har begge været igennem abort, så vi "ved godt hvordan det er."

Alle har forskellige tidspunkter, hvor det giver mening at fortælle det - jeg tror ikke, noget er mere normalt end andet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten. Tror de fleste vælger at fortælle det til efter NF. Vi fortalte det 8+3, fordi det var jul og vi var på ferie hos vores familier en hel uge. Det ville have været svært at skjule med al den kvalme+opkast+manglende alkohol i en hel uge.. Dog havde vi været til en tidlig scanning og set+hørt hjertet inden. Det var dog kun den nærmeste familie, der fik det at vide. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke til jer :-)

Efter to fuldstændige normale graviditeter, hvor alt forløb efter bogen...Besluttede vi at fortælle det faktisk straks, vi blev klar over det. Tænker lidt, hvorfor det skulle gå galt denne tredje og "lykkens" gang?

Men skal til NF scanning på mandag, så krydser da fingre for at alt fortsat er vel. Meeen efter min mave at dømme, er alt i den fineste orden, men spændende bliver det da alligevel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER