Havbaek

Voksi vs Slee bee vs Duniduo

13 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg overvejer at få fat i en sovepose/kørepose til T.

Godt nok går vi sommeren i møde, men overvejer da det er så meget nemmere.

Men hvilken er bedst?

Den skal gerne kunne regulere varme/kulde.

Skal kunne vaskes, i tilfælde af gylp og lign.

Passe i både en barnevogn og klapvogn.

Og gerne en han kan være i længe.

Der skal være huller til sele.

Og gerne med 2 dyner (sommer/vinter) og evt. med plade.

Der er jo meget prisforskel, så hvad er bedst.

Synes voksi er lidt pebret, men man kan jo også altid købe brugt.

Men ja, hvad er bedst at købe :

Voksi.

Slee bee.

Duniduo.

Eller evt. andet der opfylder kravene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså nu har jeg jo kun erfaring med min egen da jeg ikke har købt alle tre :lolhit

Men jeg har en sleebee og har kun været yderst tilfreds med den. Den har virkelig været min ven i vinteren.

Hun har aldrig været svedig/kold og ligger dejligt pakket ind. Der er 2 dyner i den, så når der bliver varmere piller jeg den end ud :) vupti "sommer" dyne.

Der er mærker til sele, du skal bare selv lige klippe dem op.

Jeg har aldrig haft nogen problemer med min i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har haft en slee bee, som var meget brugt og meget slidt, men den var vi glade for.. nu har vi en voksi, den er vi også super glade for, forskellen på dem er at slee been er med dun og voksi med uld.. jeg synes det har været nemmere og klæde ham på til at sove i voksien end i slee been. hvis jeg stod og skulle købe fra ny ville jeg klart købe en voksi..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi elsker vores Slee bee! Intet mindre! Den har været så god til Elias og lillepigen skal uden tvivl overtage den til efteråret, hvor Elias ikke kommer til at bruge den mere. Den er super nem at have med at gøre - der kan klippes hul til barnevogns/klapvognssele, når den tid kommer og så er den nem at have med overalt... Vi tog dog ret hurtigt pladen ud og har ikke rigtig brugt den fordi vi synes den virkede hård for Elias at ligge på...

Jeg synes, man gør et godt køb med Slee bee'en. Den er ikke vanvittig dyr og holder rigtig godt - det er dog ikke uld men dun, så det kommer også an på, hvad du selv er til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke undvære vores Voksi. Det er så nemt at putte hende i den. Selvom hun er et ret varmt barn, så er hun helt tilpas temperatur når hun kommer op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville til enhver tid vælge uld. Vi har en Voksi, og har haft til begge piger. Først havde vi "kopi" i form af Bassons uldpose. Voksien var klart mere lækker imo. Ville ikke undvære voksiposen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig var uld et must! Jeg ville have en "pose" for at undgå, at hun skulle have alt muligt tøj på når hun skulle ud at sove.

Derfor blev det hurtigt et valg imellem voksi og Duni, og jeg kunne/kan faktisk ikke se hvad voksien kan ift dunien. Forskellen er at man Ian købe silke sommerdyne til voksien, pladen kan kun holde til 9 kg imod dunien der kan holde til 12, og så er voksien en hel del dyrere.

Vi er SÅ tilfredse med vores Duni! Vi har en uld og en bomuldsdyne. Da det her i vinters var koldest, bandt vi begge dyner i, og den kunne da holde ned til -12 grader. Med ulddynen alene, kan den holde til -5, og de anbefaler sommerdynen fra omkring 15 grader.

Et lille tip. Så har de en outlet på duniduos hjemmeside, hvor du kan købe dem billigere, fordi der er en eller to små ubetydelige fejl, altså skønshedsfejl i feks syningen eller lign.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker vores voksi og ville ikke undvære den!! Men har jo heller ik noget at sammenligne med ;)

Da vejret var koldest fik hun til tider en enkel ekstra trøje på, men det var faktisk ikke altid nødvendigt.

Har nu købt silkedynen dertil og glæder mig til den skal i brug :)

Derudover kan jeg godt lide, at voksien kan være et tæppe hun kender og kan lege på andre steder - igen, ved ik hvordan de andre er..

Børnebiksen i Låsby eller bornebiksen.dk har de gamle farver, så de er lidt billigere derude, hvis det er :) Tror vi gav 1500-1600 for vores..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med en brugt Seebee... og jeg var da rigtig glad for den.. men jeg var altid i tvivl om han havde nok tøj for i den.... Så kom Voksi på tilbud.... og den blev da ligt hapset af mig...

Og jeg Elsker voksi... Silas er er varmt barn, og ham kan jeg putte i voksien i bare det tøj han har på... en hue og luffer... og så godt ned i den lækre uld dyne som det nu er :loveshower og han er altid dejlig lun når han kommer ind fra sin lur :biglove

Så jeg vil slå et slag for VOKSI ;) jeg har også fortalt min søster at en VOKSi må hun bare eje når de skal have børn engang.... fordi det er virklig en vidunderlig ting!!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for svar tilbage.

Jeg har ikke den vilde erfaring i uld i brug herhjemme, men kender egenskaberne.

Men jeg vil gerne kunne vaske den, og det læser jeg at man ikke kan rigtigt med voksi.

Passer det?

Og det skal man helst kunne, synes jeg da jeg ikke vil bryde mig om ikke at kunne vaske noget der bliver gylpet m.m på/i.

Selv med 2 lammeskind og madras i barnevognen, må jeg pakke T godt ind for at han blev holdt lækker varm efter en middagslur uden for.

Og det selvom der kun er minus 4 uden for.

Og det er også derfor jeg gerne vil ud og købe en af overstående sove/køreposer der holder ham varm og dejlig stadigvæk uden jeg også skal pakke ham ind i alverdens tøj. Også om vinteren hvor han sover ude. For endnu har jeg ikke turde lade ham sove ude når det har været under minus 4 grader.

Derfor er det super med jeres erfaringer. Kom endelig med flere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan selv vaske betrækket til voksi på 60 grader, men dynen skal sendes til rens. Der er sådan en lille "pude"/ekstra stykke stof ved hovedet, som seperat kan tages af og vaskes.

Vi har for nylig haft voldsomt opkast i voksien, men det meste var på huen og det ekstra stykke stof, så altså intet igennem på dynen! Jeg tror der skal MEGET til, før det går igennem til dynen!!

Ellers kan du ligge en stofble under hovedet, hvis han gylper meget.. Eller ved numsen, hvis han har dårlig mave ;)

Vi har også haft er uheld igennem tøjet, men igen slet slet ikke så meget, så det går igennem til dynen!

Allerede nu i skyggen sover min datter kun i langærmet body og hue og er HELT lun, når hun kommer ind..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig var uld et must! Jeg ville have en "pose" for at undgå, at hun skulle have alt muligt tøj på når hun skulle ud at sove.

Derfor blev det hurtigt et valg imellem voksi og Duni, og jeg kunne/kan faktisk ikke se hvad voksien kan ift dunien. Forskellen er at man Ian købe silke sommerdyne til voksien, pladen kan kun holde til 9 kg imod dunien der kan holde til 12, og så er voksien en hel del dyrere.

Vi er SÅ tilfredse med vores Duni! Vi har en uld og en bomuldsdyne. Da det her i vinters var koldest, bandt vi begge dyner i, og den kunne da holde ned til -12 grader. Med ulddynen alene, kan den holde til -5, og de anbefaler sommerdynen fra omkring 15 grader..

Meget enig :)

Duni´en er et af de 5 bedste køb jeg har lavet til Anna! Jeg ville også altid vælge den i uld - det er så meget bedre til at holde på varmen og generelt varmeregulere!

Jeg har vasket betrækket nogen gange og det er dejlig nemt at tage af og på - og der er huller til selen i både betræk og dyne.

Når det er frostvejr har hun ekstra sokker, hue, hjemmestrikket trøje og små vanter på og hun er dejlig varm. Så snart vi er ovre frosten, har hun bare hue og evt. ekstra trøje på.

Som Kami siger, så læg en ekstra stofble under hovedet, hvis du er bange for gylp.

DuniDuo i uld kan ofte fås på tilbud til 999,- Jeg har ikke nogen sommerdyne; forår og efterår sover hun bare i body i Duni´en og om sommeren (over 15-20 grader) sover hun bare alm. med madras og dyne i barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg anbefaler altså også voksi... men jeg har jo heller ikke prøvet andet. Er bare så glad for vores.

Mht vask, ja så skal den ro renses, hvis der sker noget. Men jeg har gjort det, at jeg har lagt et lille tisunderlag i str. lift under numsen i posen. Atså ikke et af de der plastunderlag, men bomuldsslagsen fra Babysam, så huden stadig kan ånde. Har dog stadig ikke haft uheld i den...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER