Susanne

Cykelhjelm

10 indlæg i dette emne

Nu ved vi hvilken cykelstol vi skal købe, men hvilken hjelm skal hun have?!

Er der noget særligt vi skal være opmærksom på? F.eks. i forhold til størrelsesintervaller? Hun bruger str. 50 i hue. :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en met hjelm, den fås både i en baby og en junior str, min store pige har brugt baby hjelmen frem til hun blev 4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi køber cykelhjelm til Tilde, går vi ind til en cykelforhandler og får hjælp :) Vi har kun oplevet, at de virkelig har styr på, at finde den rigtige størrelse og vejlede i, hvordan vi sikre at den sidder rigtigt på hendes hovede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi køber cykelhjelm til Tilde, går vi ind til en cykelforhandler og får hjælp :) Vi har kun oplevet, at de virkelig har styr på, at finde den rigtige størrelse og vejlede i, hvordan vi sikre at den sidder rigtigt på hendes hovede :)

Det ville jeg jo også gøre og jeg har været i en enkelt butik, men ham var der sgu ikke meget hjælp i. Han sagde bare, at alle hjelme skiftede størrelse omkring str. 50 og at de små ville være for små med hue og de store for store uden hue - skide tak <_< Efter lidt Googling har vi jo så erfaret, at det da vist hun var det mærke han havde, der skifter der, for jeg kan da finde en masse andre mærker, hvor skellet gå omkring 53-54 :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig også med cykelhjelm spørgsmål... Nogen der kender en go børnehjelm der IK er rød/lyserød til piger????:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en cykelhjelm i Hvidovre i cykelhuset eller cykelcentralen (kan ikke huske hvad den hedder men det er den der lægger ved Tureby alle ;)). Der gav de god vejledning, og den vi købte kan justeres i størrelse. Rigtig godt når der skal hue under om vinteren men ingen om sommeren. Der har de også i andre farver end rød/lyserød ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi ikke haft brug for cykelhjelm i den forstand, men hun fik en ridehjelm som hun så har brugt når hun har været ude på løbecykel/cykel og i christiania vognen da hun var i dp. I forhold til de cykelhjelme jeg har set, så går en ridehjelm længere ned over panden og virker for mig så mere beskyttende. tror jeg ville købe en ridehjelm i næste str også. (man kan godt få dem hvor de ikke skriger ridehjelm)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et tillægs spørgsmål Susanne - hvilken cykelstol har i valgt? Jeg syntes det er en jungel, der findes nogen fra 100 kr i Brugsen til de meget dyre i cykelbutikkerne... Og der bør da være forskel, eller hvad??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et tillægs spørgsmål Susanne - hvilken cykelstol har i valgt? Jeg syntes det er en jungel, der findes nogen fra 100 kr i Brugsen til de meget dyre i cykelbutikkerne... Og der bør da være forskel, eller hvad??

Nu er jeg ikke susanne men vi har en yeep. Det er en af de dyreste til 1000 kr. Vi valgte den fordi den har 5-punkts-sele, ingen høje armlæn, fodstøtter der er nemme at justere og der er plads til hovedet selvom der er cykelhjelm på :) Nogen af de billigere har høje armlæn så barnet sidder dårligt med skulderne, ikke plads til cykelhjelm, er svære at justere og ikke en 5-punkts-sele. Jeg har hørt rygte om at det snart bliver lovkrav med 5-punkts-sele, men jeg har ikke undersøgt det nærmere så det er bestemt værd at have med i overvejelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et tillægs spørgsmål Susanne - hvilken cykelstol har i valgt? Jeg syntes det er en jungel, der findes nogen fra 100 kr i Brugsen til de meget dyre i cykelbutikkerne... Og der bør da være forskel, eller hvad??

Der er en der spørger til det samme i en tråd under baby 0-1 år. Måske det var et kig værd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER