Friday

Fortælle det til familien?

7 indlæg i dette emne

Hvad er jeres holding på at fortælle det til familien allerede efter 6 uger? Vi skal rejse på ferie her i påske og de vil vide det da jeg ikke vil drikke vin når vi går ud og spiser middage:) så vi har besluttet at fortælle det:) Men er nervøs for at noget går galt... men det skal man jo ikke tænke på...

Det bliver dog kun mor, far, søster, bror og svigerfamilien som får det til at vide! Men det bliver da fedt at få lov at sige noget da jeg er ved at sprænges af lykke:) Hvornår planlægger I at fortælle det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fortæller det først efter NF. Dels fordi vi gerne lige vil vænne os til tanken selv og dels fordi det er en hyggelig hemmelighed at have selv.

I forhold til mine forældre passer det med, at min far fylder år - så han får en ekstragave fra "os" - og det skulle så gerne være et scanningsbillede på sin fødselsdag (hans fødselsdag ligger i min uge 13, så det passer super godt). Mandens forældre får formentlig også en lille gave i form af et scanningsbillede, og så overvejer jeg at købe garn og opskrift til "prinsesvøbet" til min svigermor og spørge, om hun vil strikke det til junior.

Vi har selvfølgelig også problemet med alkohol inden vi fortæller det, men jeg har besluttet mig for ikke at være hysterisk. Eksempelvis har vi et bryllup her i starten af april, hvor jeg nipper til vinen. Derudover så har jeg meldt ud til alle, at jeg træner op til halvmarathon (hvilket havde været sandt, hvis jeg ikke havde testet positiv), og derfor er det også naturligt, at jeg har ekstra fokus på kost og alkohol - blandt andet med en 0-alkohol politik udenfor særlige lejligheder. Den håber jeg holder.

Men rigtig meget held og lykke med det - jeg ved bare, at jeg bliver VILDT nervøs, når vi skal fortælle det :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej friday.

Ja vi fortalte det til noget af familien i søndags, vi kunne ikke holde det hemmeligt :-).

Vi blev enige om at vi heller ville sige det for hvis noget skulle gå galt har vi en god opbakning at få, havde det meget mærkeligt med at skulle sige det da jeg også kun er uge 5+3 eller uge 6.

det er dejligt at have sagt det, nu mangler vi bare lige en halv famile :-).

Vi har begge fortalt det til vores arbejdsgiver, men vi har det også begge godt der hvor vi er :-).

Jeg synes i skal gøre hvad i synes er mest rigtigt for jer og hvad i har det bedst med :-).

Glæder mig til at høre hvordan i fortæller det ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger! Dejligt at høre:) vi planlægger idag hvordan vi gør det! Jeg har endelig påskeferie og har nu tid at nyde dette vidunderlige tilstand! Jeg sender en besked når vi har fortalt det:) det er så sjovt vi er lige samme dato!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun fortalt det til min mor og søster, samt to venner. Vi har været i fertilitetsbehandling, hvilket der kun er nogle få der har vidst, og derfor er det også rart at kunne dele med dem, at det faktisk er lykkes. Min mor ville også være alt for nysgerrig, når hun nu netop vidste at vi var blevet insemineret..

Og vi tænkte det samme som Rjs, at hvis noget skulle gå galt, så er det rigtig rart at dem der har været med os hele vejen også kan støtte os.

Vi skal scannes den 10. april for at se hjertelyd, og derefter tror jeg vi fortæller det til de andre forældre og søskende (vi er begge skilsmissebørn, så der er fire sæt forældre...) Men vi gør det først sådan rigtig officielt efter uge 12.

Friday, håber det gik godt med at fortælle familien det! Min mor hoppede nærmest rundt da hun fik det at vide, det er rart at se at det ikke kun er en selv der er over-lykkelig, men at andre deler glæden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såden! Hvad er det dejligt at fortælle det til familien:) De er så glade og det er så fedt at få tale om det hele! Vi lavet et påskeæg med et par små babysokker inde i og en seddel med:

Kære mormor og morfar, jeg glæder mig til at møde jer den 24. November. Lige nu er jeg kun 7 uger gammel men mit hjerte det slår allerede!

De var vilde over nyheden og glæder sig så meget! Så nu nyder vi ferien sammen og slapper af i solen :)

Føler det er nemt at holde træthed og kvalme væk når man bare slapper af. Men er lidt bange for et travlt arbejdsskema når jeg er tilbage igen... Men så går tiden hurtigt til uge 12...

Fedt at læse jeres historier, tak for det! Hvilket dato er du sat til FutteG?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt at de reagerede sådan på det, så er man virkelig glad for at have delt det med dem. Og det er SÅ rart at have nogen at snakke med om det hele, for der fiser bare så mange tanker rundt i hovedet på en!

Jeg er sat til den 26. november, så det er ret tæt på dig også. Bliver hyggeligt at følges hele vejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER