Annemb

Til Malaga med 1-årig

7 indlæg i dette emne

Har også postet dette indlæg i "Baby 0-1 år", men der er nok i virkeligheden flere af jer herinde, der har erfaringer med at rejse med 1-årige :-).

Hej piger.

Jeg skal en uge til Malaga med min veninde og min søn, som vil være lige knap 1 år til den tid. Glæder mig til at prøve at være på ferie med sønnike på den måde :biglove . Er der nogle af jer, der har erfaringer med at flyve/rejse med et barn i den alder? Jeg søger gode råd om alt lige fra flyve-turen, taxa fra lufthavnen (autostol?), solbeskyttelse, underholdning til barnet, ting der bør være med i kufferten osv.

Vi skal bo i min venindes fars lejlighed, som ligger i Fuengirola. Der er en lækker stor, privat tagterasse, fælles pool/børnepool, vaskemaskine, bil og et godt udstyret køkken, så jeg tænker, at det bliver rimelig nemt at pakke til turen. Håber man måske kan leje en autostol, så vi kan køre lidt rundt dernede. Og så har vi snakket om at køre en tur i IKEA, der ligger ret tæt på, for at købe en højstol til lejligheden. Det er næsten ikke til at undvære.

Vi skal flyve med Ryanair, og vi letter omkring kl. 20. Han plejer at blive puttet kl. 19, så jeg tænker at jeg vil give ham putteflaske og nattøj på i lufthavnen inden vi letter, og så håber jeg, jeg kan få ham til at sove i mine arme i flyet på vej derned. Ryanair er jo ret strikse med håndbagage, men tror I man må have en dyne med til sønnike? Hjemturen er om eftermiddagen, så måske det vil være en idé at introducere ham til iPad'en, så den måske kan holde ham lidt underholdt på turen. Nogle gode ideer til apps, der hitter hos den størrelse?

Håber I vil dele ud af jeres erfaringer og gode råd :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var ude og rejse med min datter på 1,5 år for ikke så længe siden og vil gerne svare lidt mere uddybbende senere :)

Men to gode råd jeg lige kan give:

- Tag up&go bleer med til i hvert fald flyet. Det er en del nemmere lige at trække op end at skulle sætte en alm. ble fast. Derudover synes jeg ikke der var særlig mange steder på Gran Canaria hvor der var puslebord eller toilletterne var store nok til at ligge ned.

- Tag endelig rigeligt med vådservietter med hjemmefra hvis du helst vil have uden alt muligt underligt i. Mange steder i udlandet er der ofte pafurme i...

Lige to råd jeg ville skynde mig at give :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ude og rejse med min datter på 1,5 år for ikke så længe siden og vil gerne svare lidt mere uddybbende senere :)

Men to gode råd jeg lige kan give:

- Tag up&go bleer med til i hvert fald flyet. Det er en del nemmere lige at trække op end at skulle sætte en alm. ble fast. Derudover synes jeg ikke der var særlig mange steder på Gran Canaria hvor der var puslebord eller toilletterne var store nok til at ligge ned.

- Tag endelig rigeligt med vådservietter med hjemmefra hvis du helst vil have uden alt muligt underligt i. Mange steder i udlandet er der ofte pafurme i...

Lige to råd jeg ville skynde mig at give :)

Mange tak for svar :) . Det vil jeg huske! Jeg har allerede købt billet til den helt store kuffert. Og fedt hvis du vil skrive et uddybende svar senere. Jeg tager imod alle gode fif, jeg kan få :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i Málaga med Leo da han var ni måneder. Et råd vi gerne ville have haft inden, er at huske at husene er bygget til at holde på kulden. Så hvis dit barn endnu ikke går, vil jeg råde til at tage noget varmt tøj med, selvom man ikke forestiller sig man har brug for det i varmen. Det skal helst være noget der er let at tage af og på, det er bare til når de kravler rundt på stengulvene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Sørg for at have masser af underholdning med til flyet. Vi havde tablet, bøger og mad med.

- Hvis han skal sidde hos dig når I flyver skal du selv sørger for mad til flyturen. Det er ikke med i prisen.

- Vi lejede bil dernede og der lejede vi autostol samtidig.

- Vi havde dyne med til Ronja og det sagde de ikke nået til men det var SAS. Prøv evt. at ringe og spørg Ryanair

- Vi havde taget lidt legetøj med hjemmefra. Lidt duplo, et puslespil, bøger og tuscher havde vi med.

- De der uv dragter er gode hvis I vil bade og være ude i solen. De dækker det meste af kroppen, men er stadig ikke varme at have på

- Jeg købte en solcreme i Matas til børn som var rigtig god.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lejede autostol og klapvogn dernede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er alt for dårlig til at få skrevet herinde, men jeg ville da lige sige tak for gode fif og fortælle lidt om turen, som gik rigtig fint :-).

Flyveturen begge veje gik over al forventning. Han sov nærmest hele vejen derned, og vi var så heldige, at vi havde et ledigt sæde mellem os, hvor han kunne ligge og sove. Han sov hel til vi nåede frem til lejligheden (omkring kl. 1 om natten), så var han lige vågen en halv times tid, og faldt så i søvn igen og sov til kl. 8.30 næste morgen. Kan ikke huske hvornår det sidst er sket, men det var virkelig skønt.

Jeg tog faktisk min autostol med hjemmefra. Det kostede 160 kr. hver vej eller sådan noget, og når vi alligevel ankom sent og skulle med taxa og efterfølgende køre rundt i min venindes fars bil dernede var det en nem og billig løsning. Den var selvfølgelig lidt uhandy i lufthavnen, men med baggagevogne gik det fint.

Jeg fik købt højstol i IKEA den første dag, og det var rigtig rart. Ganske rigtigt var stengulvene i lejligheden iskolde, så godt fif med ekstra tøj, for min søn går ikke endnu.

Vi var faktisk ikke så vidt omkring men hyggede mest i og omkring lejligheden, og gik nogle ture til vandet. Vi havde et badebassin på tagterassen, hvilket var et kæmpehit, for spanierne havde desværre ikke åbnet poolen endnu (det var jo stadigvæk maj, og det betragter de vist ikke som rigtig sommer).

Spanien er et ok sted ift. babymad. Jeg havde dog håbet på at jeg kunne købe nogle mme-brikker i supermarkederne, men det kunne man ikke. De havde til gengæld masser af mme-pulver-varianter + glasmad, hvilket jeg dog ikke rigtig fik brug for. Jeg savnede rugbrød til ham, for den pakke jeg havde taget med hjemmefra blev tør og kedelig efter 3-4 dage, men det er bestemt heller ikke jordens undergang at undvære rugbrød i 3 dage :-)

Det var sjovt at prøve at være afsted med sønnike, og jeg synes, det var en god tur, men jeg tror han havde haft lidt mere glæde af det hele, hvis det havde været efter, han havde lært at gå. Jeg er helt klart ikke skræmt ift. at rejse med barn og jeg gør det gerne igen en anden gang.

Endnu engang tak for de gode råd og god sommer, piger :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER