Fru Fe

Fald i uge 21+1

5 indlæg i dette emne

Jeg er nu i uge 21+1 og har det i øvrigt godt. Men i morges gled jeg så lang jeg var og det gjorde mig ret forskrækket. :(

Min mand er ved at lave en slags hænge-vugge af noget fiskenet. Så der lå fiskenet over hele gulvet i morges og da jeg lige hurtigt skulle hente noget i soveværelset gled jeg i det og faldt på bagdelen / lænden. Det var mest mine håndled jeg slog, men jeg landede alligevel på lænd/bagdel med kroppen, så jeg blev ret forskrækket og ked af det, for jeg håber sådan at alt går godt med graviditeten og at han har det godt derinde på trods af det.

Jeg hvllede mig 20 min bagefter, hvor jeg mærkede vores lille dreng sparke lystigt - dejligt livsbekræftende at mærke. Jeg har ikke ondt andre steder end mine håndled. Der har ikke været nogen blødning og jeg har endnu ikke mærket plukveer i graviditeten, heller ikke idag.

Lidt senere på formiddagen skulle jeg ud på mit praktiksted i et par timer (10 min på cykel hver vej) så jeg kørte ekstra forsigtigt. Nu er jeg lige kommet hjem - og har tænkt mig at tilbringe resten af dagen med at slappe helt af og ordne ting på computeren fra sengen eller sofaen.

Mon der er nogle af jer der har prøvet noget lignende - altså et fald, hvor I ikke slog jer helt vildt men alligevel blev forskrækkede - og hvordan håndterede i det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh ha hvor træls.. - man bliver så forskrækket..

- Jeg tror ikke du behøver at bekymre dig for din lille dreng, han ligget så godt beskyttet i din mave.

Jeg tænker mere at du skal holde øje med dit bækken, og evt sige det til jordmoderen

eller lægen næste gang du skal afsted..

- lyder spændende med hængevugge, må vi ikke se billed når den

er færdig?

- Jeg har ikke oplevet at falde.. jeg gled i vinters i indkørselen, men nåede at finde balancen, men gav mig alligevel til at hyle, fordi jeg blev forskrækket..

Håber du får en dejlig og afslappende dag på sofaen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Christina, mange tak for din besked!

Jeg tror jeg er ved at være kommet mig ovenpå forskrækkelsen. Men det er bare så rart at høre andres erfaringer - og at jeg ikke fuldstændig tosset fordi det får tårerne frem, selvom jeg ikke faldt ret hårdt. Tak for det!

Jeg har heldigvis ikke haft problemer med hofter eller bækken (7-9-13) undervejs og heller ikke idag - men jeg passer lidt på dem i hvert fald resten af dagen - og så tror jeg jeg vil stille alle de "hvad sker der hvis man falder" spørgsmål jeg kan finde på, til jordmoderen næste gang :-)

M vil meget gerne vise hængevuggen frem når den er færdig og evt. også undervejs - jeg ser lige om jeg kan få lagt et billede på fra processen. Pt. består den af et fiskenet fundet ved vesterhavet, et gammelt cykelhjul, en haveslange og noget snor :-)

Rigtig god søndag til dig også - og til alle jer andre kommende juli-mødre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke være bekymret. Er sikker på at sønnike har det godt, men hold øje med om du får bækkensmerter. Læg evt is på for at tage hævelse.. Det går ikke udover baby, bare dig selv.

I min sidste graviditet faldt jeg en nat ned af trappen sådan ca halvejs og landede direkte på maven. Gjorde pisse ondt. heldigvis scanning dagen efter og trunten havde det godt. De ligger dejligt beskyttet derinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Kejzer - godt at høre og tak for din gode råd.

Uh, det lyder ubehageligt med dit fald i sidste gravitet. Godt babyen havde det godt derinde på trods af rutcheturen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER