Ihpets-mortilto

Hvornår er det for meget - "vand"?

6 indlæg i dette emne

Hej alle sammen :)

Advarsel, spørgsmål om down there.

Har lige et spørgsmål, og hvor ellers spørge ;) Jeg har gennem hele graviditeten haft en del udflåd, nogle gange meget vandigt nogle gange mere klistret. Nu synes jeg bare pludselig at det er blevet mere, og faktisk helt vandigt, og altså i en mængde hvor mine trusser, leggins og nederdel de sidste to dage har været våde. Ikke sådan at man kan vride det, men fugtigt. Det lugter overhovedet ikke, og er slet ikke med slim.

Jeg tog i går trusseindlæg på, men der skete der ikke synderligt. Så tænker ikke at det ligefrem er super sivende forstervand, men jeg er alligevel en lille bitte smule bekymret fordi min storesøster ved begge hendes graviditeter har mistet ALT (bortset fra det der hele tiden kommer til) fostervand UDEN at opdage det. Men på den anden side er jeg ikke bekymret, fordi jeg jo har oplevet en del ekstra udflåd gennem hele graviditeten.

Så.... jeres erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes også, at det sev lidt dagen før jeg fødte (og på en anden måde end det meget udflåd som jeg ellers havde haft - ligesom dig). Jeg ringede til FG og vi blev enige om, at eftersom mit bind ikke blev "tungt" så var det ikke sivende fostervand.

Ca. et halvt døgn efter gik vandet med FULD skylle, og der var jeg i hvert fald ikke i tvivl. Til min efterfødselssamtale bekræftede min JM at det ikke var sivende fostervand dagen før, men jeg tænker stadig nogle gange, om det kunne have været det. Hvis jeg kunne gøre det om, så havde jeg måske spurgt FG om de ville undersøge mig, men jeg kan huske dengang at jeg ikke gad virke som en hysterisk gravid, der krævede undersøgelser :rolleyes

Så ud fra min egen erfaring, så vil jeg råde dig til i hvert fald at ringe til FG, hvis du er i tvivl. Og hvis de snakker om evt. at kigge på dig, så ville jeg takke ja til det :) Også selvom det sikkert bare er udflåd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig!

Her synes jeg også der er kommet mere udflåd og så sveder jeg dernedeså trusser jævnligt bliver fugtige, men tror ikke det er udflåd med sved - også fordi jeg render rundt i t-shirt og synes det er rigelig varmt

Enig, men det er også varmt ;) jeg sveder maks hele tiden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde sivende fostervand ca. 1 time inden vandet VIRKELIG gik. Var ikke i tvivl om sivende fostervand - fyldte flere bind på den time

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også i tvivl, men ens udflåd kan blive meget vandigt i de sidste par uger op til.

Så længe du ikke kan fylde bind, så er det sandsynligvis ikke vandet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var 19 uger henne var jeg forbi jordemoderen pga "sivende vand". Hun tjekkede livmoderhals osv og en læge fortalte mig at udflåd kan blive ligeså tyndt som vand og at jeg ikke skulle frygte noget. Men jeg er glad for jeg fik det tjekket og fik ro i maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER