Myliona

Tænder/sygdom?

25 indlæg i dette emne

Camilles nr. 2 tand er LIGE brudt igennem..

Hun er dvask, og har feber og er ENORMT pylret..

Hun trækker vejret hurtigt, og vil ikke rigtig sove :(

Hun har været snottet en uges tid..

Er det bare tanden der driller? Den er brudt igennem i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Noah havde 39,2 i feber en aften, hvor tand nr. 2 var ved at bryde frem. Han var ikke dvask, tvaertimod og han spiste og drak almineligt, men pylret.

Spiser hun? Drikker hun? Vil hun lege eller er hun bare lille slaske?

Under alle omstaendigheder :kram for det er ikke sjovt for nogen af jer -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og Noah bliver, ligesom sin mor gjorde det, lidt snottet op til tandfrembrud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, hun er lidt slasket.. Hun vil gerne sidde ved os og lege, og slaske lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun spiser ikke fast føde, hun vil gerne have flaske.. Nu har vi smurt lidt "gå væk av av tand" på, og hun er faldet i søvn ovenpå farmand :)

Tror hun får en panodil til natten, også kontakter jeg en læge i morgen, hvis hun ikke har fået det bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god maade at takle det paa. Men bare at hun vil drikke/spise flaske, saa ville jeg ikke vaere saa bekymret. Det er normalt at taender giver nedsat appetit og bum, bum, I er da vist ogsaa i den foerste tigerfase nu, hvor pyller er normalt?

God bedring med hende! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, hun er blevet lidt bedre efter hun fik en panodil nu her :) Nu pylrer hun ikke...

Men hun er stadigvæk lidt slatten, men du har ret - det er da nok tigerstarten oveni!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giver du en alm panodil eller???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nooo, boernepanodil, ikke? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er selvfølgelig panodil junior jeg giver :)

Hun vejer næsten 10 kg, så vi ahr fået lov at give stikpiller, og de er fantastisk :) Hun må få tre om dagen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ogsaa faaet stikpiller (125 mg) til babyer hernede. Jeg har kun givet det en gang og har saa faaet noget homoeopatisk i stikpilleform, som er godt ved tandfrembrud, som jeg foretraekker at bruge, medmindre han har ret hoej feber. Men feber er jo generelt at foretraekke - hvis babys krop har lavet den, saa er det ikke en fejlfunktion i kroppen, derimod et behov...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camilles nr. 2 tand er LIGE brudt igennem..

Hun er dvask, og har feber og er ENORMT pylret..

Hun trækker vejret hurtigt, og vil ikke rigtig sove :(

Hun har været snottet en uges tid..

Er det bare tanden der driller? Den er brudt igennem i dag.

Vores blev snottet, pylret og sov dårligt lige når tænderne brød ud. Og det har været sådan ved alle syv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er stadigvæk pylret i dag, men ingen feber :)

Vi giver også kun panodil ved feber, hvis det forhindrer hende i at få ro.. Det kræver søvn at blive rask :)

I dag er hun pylret, og MØG snottet.. Men hun har sovet 1½ time i barnevognen nu, også må vi håbe hun er lidt friskere når hun kommer ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er stadigvæk pylret i dag, men ingen feber :)

Vi giver også kun panodil ved feber, hvis det forhindrer hende i at få ro.. Det kræver søvn at blive rask :)

I dag er hun pylret, og MØG snottet.. Men hun har sovet 1½ time i barnevognen nu, også må vi håbe hun er lidt friskere når hun kommer ind :)

Det var ogsaa min intuition da Noah havde 39,2 en enkelt aften - skulle det nu ikke vaere taender, saa var det vigtigst, at han fik sovet. Og at jeg ioevrigt fik sovet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØV. HUn er bare stadigvæk pylret.. Hun skriger og skriger og kan slet ikke finde ro, på trods af panodil og noget halløj til at gummerne ikke skulle gøre ondt :(

Hun er stadigvæk varm, på trods af hun fik panodil for en lille time siden :(

ØV, hvor savner jeg at have en mor i nærheden, som kunne komme og kigge og sige "Det er ingenting" og som lige kunne tage over i 20 min :( Christian har slet ikke tålmodigheden til hende mere, og jeg er helt brugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oev, det er bare ikke sjovt, kan jeg forestille mig. Hvor mange dage har hun haft feber nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vores datter havde tandfrembrud fik hun røde kinder, lidt feber og ville ikke ret gerne spise sine rugbrøds hapser hun var 9 mdr. da de første kom (fik så hele hendes tandsæt frem til 3 års tænder på halvanden mdr.).Så vi havde en laang periode kun med grød, mos og vælling. Hun var meget pylret og ville ligge i arm eller aktiveres hele tiden vi brugte i de grimme perioder panodil stikpille for nat, de virker bedst, og i længst tid efter min mening. Ellers var kamille te godt at berolige hende med.

Det er en hård omgang for de små poder med de tænder for dem der døjer med det vel at mærke.

Håber vi går fri med det, med Oliver når han bliver så gammel, for deres immun forsvar bliver ringe når de er "syge" i længere periode med tand frembrud.

Håber det kun er de første tænder her hun mærker noget og at de ellers bare tittere frem uden de store problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten var kolde agurk og gulerods stave et hit her hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kolde agurker - Og MARIEKIKS er faktisk det eneste hun gider at spise.. Begge dele kan hun sidde alene med i 5-10 min, så må indrømme at jeg har sagt "F*ck sukker og andet lort, hun får mariekiks" - det er simpelthen nødvendigt for at kunne få lavet noget som helst herhjemme!

Hun har kun haft feber i går og i dag, så det er ikke så længe.. Den kommer sidst på eftermiddagen, og varer så til ja, hun får en panodil kl 18 også igen hvis hun ikke kan finde ro for natten omkring kl 24-01.

Vi kan i øvrigt se der er en anden tand der vokser - en mere i undermunden, som er kommet helt frem til overfladen. Så umiddelbart er en brudt igennem, og en vokset frem - så mon ikke det er det som irriterer.

Det er hårdt, fordi hun jo LIGE har haft influenza.. Så hun nåede lige at have nogle dage hvor vi tænkte "SÅ er hun ved at være frisk" også begyndte det her :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Agurk indeholder noget syrevaerk, som lindrer ved tandfrembrud, saa stik hende endelig en masse af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Agurk indeholder noget syrevaerk, som lindrer ved tandfrembrud, saa stik hende endelig en masse af det :)

Det vidste jeg slet ikke! Mon ikke det er derfor hun er vild med dem... I dag har hun faktisk fået stave af næsten en hel agurk :o Men hun elsker at sidde med den, og hun spiser jo faktisk en del af midten af agurken.. Så tænker det både er aktivitering og væske på samme tid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der for jeg er så træt/brugt at jeg skriver aktivitering frem for aktivering..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der for jeg er så træt/brugt at jeg skriver aktivitering frem for aktivering..

:lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vidste jeg slet ikke! Mon ikke det er derfor hun er vild med dem... I dag har hun faktisk fået stave af næsten en hel agurk :o Men hun elsker at sidde med den, og hun spiser jo faktisk en del af midten af agurken.. Så tænker det både er aktivitering og væske på samme tid!

Jeg laeste det ogsaa helt tilfaeldigt et eller andet sted, men det giver saa god mening, for noah sidder vildt gerne med agurk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER