Vinnus

Grøn og blå allomin?

9 indlæg i dette emne

I andre flaskemums -hvordan gør i?

Pixie har fået forstoppelse så jeg har købt den grønne allomin i dag.

Giver i andre så kun den grønne eller det en blanding af den og den blå? Altså et vist antal flasker af den ene og et antal af den anden.

Føler mig helt ny i det her, for ingen af de andre fik forstoppelse af den blå. Men de startede jo så heller ikke direkte ud på flaske.

Jeg aner ikke om alle hendes måltider fremover skal være den grønne, men vil gerne bare gøre det bedst muligt for hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da albert havde problemer med maven, skiftede vi direkte over på grøn allomin og det er det eneste han har fået siden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille fik nan HA, da det er mild mod maven :) Hun fik omkring 6-7 flasker om dagen, hvoraf 4-5 var nan HA og resten var grøn allomin :)

Min SP sagde at det er en fordel at give flaske børn forskellige slags mme, da de let bliver kræsne.. Amme-børn er "vant til" at maden smager forskelligt, men en baby på mme får jo det samme hele tiden.

Jeg ville skifte over på grøn allomin en dag eller to, også give en-to grønne om dagen, også hvis i ser der er lidt avs i maven på vej, så give et par ekstra flasker af det :)

Min SP sagde i øvrigt, at man gerne måtte blande - så Camille har fået nan ha og grøn allomin i samme flaske.. Hun brød sig i en periode ikke om allominen nemlig ;)

Nu får hun kun 3-4 flasker om dagen, og de er alle grøn allomin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gav udelukkende kun grøn allomin til Ayah i starten. Så begyndte jeg at lave en blå allomin engang imellem, og langsomt gik vi så over til flere og flere blå. Nu er hun udelukkende på blå allomin og har ikke haft problemer med maven.

Jeg gjorde det langsomt, for jeg kunne se at hvis jeg gav mange blå den ene dag, så begyndte hendes afføring at blive mere og mere fast. Og når jeg så gav grøn igen så blev den helt normal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør som tille. Hun kan slet ikke tåle andet i maven, NAN ha er heller ikke mildt nok. I dag fik hun alm NAN fordi jeg havde glemt en flaske herhjemme (tænkte at hun kunne nøjes med grød, men hun kunne slet ikke koncentrere sig om maden da vi var til fødselsdag hos min søster) så vi fik lige en af fætterens flasker. Det spiste hun uden problemer, men er spændt på hvad maven siger.

Sidst jeg prøvede med andet end grøn allomin spiste hun ikke særlig meget - kun lige til hun blev mæt, men det var lige i grød opstarten og hun havde dårlig mave i forvejen. Så tror altså "bare" det var det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Lærke fik forstoppelse skiftede jeg fra blå til grøn allomin og gav kun fuld grøn allomin indtil der var gang i hendes mave. Tror hun fik det sådan i ca. 14 dage. Da der var kommet gang i hendes mave igen trappede vi lige så stille op med blå allomin, først 1 flaske om dage og så 2 osv.

På et tidspunkt så det sådan ud. 4 blå og 2 grøn. ( Gav den grønne for stadig at holde gang i maven) Men pludselig kunne hun ikke rigtigt blive mæt af den grønne og så fik hun bare blå hele vejen, og maven kører rigtig godt.

Hun fik forøvrigt lactoluse lige i starten, da vi ikke rigtigt selv kunne få gang i maven på den grønne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuld skrue med grøn Allomin... det har vi gjort når silas i perioder har haft meget hård mave.. nu fungere det med maven, så nu får han alm nan..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte den grønne allomin sådan at hun fik en portion om morgen og så var der ikke noget problem med maven. Men vi nåede ikke en gang at give en hel kasse før hun skød tre gange om dagen. Og det var meget. Så hendes mave har ikke haft de vilde problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER