Mette

Forbereder I jer til den store dag?

7 indlæg i dette emne

Nu er der efterhånden kun 3 måneder til vi rammer juni :D som jo er vores måned! Er nogen af jer begyndt at træne op til dagen enten derhjemme eller kurser eller andet? Er lidt nysgerrig for at høre hvordan I forbereder jer.

Jeg er selv tilmeldt www.smertefrifoedsel.dk s grundkursus (4 kursusgange inkl. hjemmestudie ved siden af). Har skrevet lidt i min tråd om hvad det går ud på hvis nogen er nysgerrige.

Jeg købte ellers en yoga dvd med øvelser, og øvelserne er fine men kan ikke give min nok som fødselsforberedelse kan jeg mærke. Der fungerer min hjerne bedre til de teknikker manlærer hos smertefri fødsel som er lidt modsat af dem man lærer under yoga.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand og jeg er meldt til et dagskursus i et privat jordemoderhus - derudover har jeg nok en forventing om, at det lidt går af sig selv, når tiden kommer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ja det går nok af sig selv, ud skal de nok komme. Har bare hørt så mange sige at de ville ønske de var bedre forberedt så oplevelsen havde været bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte sidst i maj 2011 så der er ikke så længe siden sidst. Sidste gang var der en masse fødselsforberedelse, som vi deltog i. Jeg kunne sagtens have været foruden, så det er okay med mig, at det er sparet væk til 2. gang her i regionen.

Fysisk forbereder jeg mig med graviditetssvømning, træning ved fys og træning med DVD.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forbereder mig på samme måde, som med Johan :) yoga dvd fr Trine Hedegaard og digitalt fødselsforberedelse fra jordemoder Pia Hern. For mig den perfekte kombinationen af fysisk og mental træning :) Tror det har været med til, at jeg ikke har været nærvøs eller utryg for fødslen.. Jeg glæder mig ligefrem til at skulle føde igen :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var i går afsted på første modul af smertefri fødsel som omhandlede udvidelsesfasen - har fået lektier for derhjemme i vejrtrækning og afspænding. Synes det virker til at være et rigtig godt kursus og glæder mig til næste modul som dog førast er i midten af april. Selvom jeg da ikke glæder mig til fødslen kan jeg mærke at nu jeg har nogle værktøjer så er jeg faktisk lidt spændt på fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden min og jeg var til fødselsforberedelse før Kristine´s fødsel i 2011, så det kan nok bruges endnu ;) Og så har vi været til 4 gange tvillinge-fødselsforberedelse denne gang... Det var meget det samme som den normale fødselsforberedelse, men vi fik da lidt tips om forskellen til tvillingerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER