Tinakp

Et dumt spørgsmål ang.MME.....(af en uvidende amme-mor)

52 indlæg i dette emne

Nu må Elin begynde at drikke kold MME (og vil gerne have det, i modsætning til lunt) - og indtil videre har vi prøvet at give hende drikkeklar Nan, men det er temmeligt dyrt i længden.

Så mit spørgsmål går på - kan man give kold MME lavet af pulver (Nan 1 pro)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu må Elin begynde at drikke kold MME (og vil gerne have det, i modsætning til lunt) - og indtil videre har vi prøvet at give hende drikkeklar Nan, men det er temmeligt dyrt i længden.

Så mit spørgsmål går på - kan man give kold MME lavet af pulver (Nan 1 pro)?

Ja, det kan man godt. Min nevø ville også kun have det køleskabskoldt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme her. Caroline vil kun have det koldt.. :-) Og vi bruger også NAN pro 1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, fantastisk! Tak for svaret piger... man kan altid regne med BK! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhh.. hvorfor først nu? Min SP var her i onsdags, og sagde at vi måtte begynde at give koldt vand fra hanen + drkikkeklart MME uden at varme det op :blink Er det forkert?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhh.. hvorfor først nu? Min SP var her i onsdags, og sagde at vi måtte begynde at give koldt vand fra hanen + drkikkeklart MME uden at varme det op :blink Er det forkert?

Nej det er helt ok Tina spørger fordi hun ammer, og derfor ikke har givet det før, så hun ville lige høre om man overhovedet KAN gøre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er helt ok Tina spørger fordi hun ammer, og derfor ikke har givet det før, så hun ville lige høre om man overhovedet KAN gøre det.

Ok, tak. Er jo selv ret ny i MME-verdenen ;) Så blev lige i tvivl om det var noget der først gælder ved 6 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arla har også lavet en drikkeklar mme-brik, som er væsentlig billigere. Den hedder Babymælk og er i blå emballage. Koster ca. 37 kr. for en pakke med 9 stk. (de kan også købes stykvis). Fås bl.a. i Rema1000 og Føtex. Dem bruger jeg altid, når jeg er ude :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arla har også lavet en drikkeklar mme-brik, som er væsentlig billigere. Den hedder Babymælk og er i blå emballage. Koster ca. 37 kr. for en pakke med 9 stk. (de kan også købes stykvis). Fås bl.a. i Rema1000 og Føtex. Dem bruger jeg altid, når jeg er ude :-)

Dem bruger vi også, til back up :) Det er de billigste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ka se du har fået svar, Tina. Men vil blot sige at der findes ingen dumme spørgsmål!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak alle sammen - jeg må da lige prøve det der fra arla! :yay

Og tak Maria, det er rart at vide at man ikke spørger dumt.... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hvorfor dog give MME når du har MM? Carl har aldrig fået MME - og jeg malkede heller ikke ud til grød eller lign. Min gode mælk skal ikke spildes! Så vi har lavet grød og mad på vand og tilføjet gode olier og så har jeg ammet så rigeligt ved siden af. Ikke på vilkår om han skal have erstatning når jeg har mælk selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er min SP der siger at det er en god ide at begynde at give hende det i en kop - jeg ammer skam stadig, men regner med at det efterhånden kun skal være morgen, aften og nat... jeg kan ikke rigtig se hvad der skulle være i vejen for at give hende det nu, hvor hun er 6 måneder? Jeg vil nemlig ikke begynde på sødmælk endnu, så det er for at hun får nok væske i løbet af dagen - så hun får MME og vand til maden og så tilbyder jeg hende bryst inden hendes lure - og ellers tidlig morgen, aften og nat....

Jeg går ud fra at SP'en rådgiver ud fra hvad hun mener der er hensigtsmæssigt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps... det er i øvrigt for at sikre at hun får nok kalk, at jeg ikke kun skal give hende vand til måltiderne.

Det skal også lige siges at havde Elin villet tage en flaske, så havde jeg igen betænkeligheder haft ved at give hende MME noget før, for MME er så godt i dag. Der er trods alt mange børn der får det i dag og trives ganske godt på det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hvorfor dog give MME når du har MM? Carl har aldrig fået MME - og jeg malkede heller ikke ud til grød eller lign. Min gode mælk skal ikke spildes! Så vi har lavet grød og mad på vand og tilføjet gode olier og så har jeg ammet så rigeligt ved siden af. Ikke på vilkår om han skal have erstatning når jeg har mælk selv.

Ærligt så synes jeg det er et temlig malplaceret og uforskammet indlæg du skriver..... Du svarer overhovedet ikke på det spørgsmål trådstarter stiller, men derimod sender du lige en uvelkommen sending tvivl og dårlig samvittighed i hovedet på hende. Det er helt fint at du har dine strenge holdninger til mad, men din måde er altså ikke den eneste, og der skal være plads til at samtale om andet, uden du skal komme med sådan en "stikpille".

Ja.... måtte altså lige sige det......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ærligt så synes jeg det er et temlig malplaceret og uforskammet indlæg du skriver..... Du svarer overhovedet ikke på det spørgsmål trådstarter stiller, men derimod sender du lige en uvelkommen sending tvivl og dårlig samvittighed i hovedet på hende. Det er helt fint at du har dine strenge holdninger til mad, men din måde er altså ikke den eneste, og der skal være plads til at samtale om andet, uden du skal komme med sådan en "stikpille".

Ja.... måtte altså lige sige det......

Man kan hurtig komme til at føle sig som en dårlig mor, og tvivle - som du også skriver, på trods af at man følger SP's råd - så mange tak for kommentaren - det havde jeg faktisk lige præcis brug for... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, for alle dem der ikke vælger at amme eller er der supplere op med mme er dårlige mødre. Ikke, at det var det du skrev Annapererenna men jeg kan ligesom Troldemor ikke se hvad dit indlæg gør godt for her, det besvarer ikke spørgsmålet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps. Der er intet i vejen med at give mme. Det er lige så godt som mm, rent faktisk er chancen for vitamin-underskud større efter de seks måneder ved amning. Ny undersøgelse....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps. Der er intet i vejen med at give mme. Det er lige så godt som mm, rent faktisk er chancen for vitamin-underskud større efter de seks måneder ved amning. Ny undersøgelse....

Forudsat at mor ikke passer paa sig selv som ammende mor ;)

Men igen - det handler det her jo ikke om :btopic

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og desuden ammer Tina jo stadig, saa ser kun en baby, som faar en masse godt fra flere kilder og hun kan maaske spare sit barn for jerntilskud :)

Tina, note to you, darling, hvis du er nervoes for kalk-situationen: Du kan lave sesamnoeddemaelk, hvis du har en blender. Det er smaekfyldt med kalk og jern. Men det kan du bare pm'e min om eller kigge i Noahs madtraad :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forudsat at mor ikke passer paa sig selv som ammende mor ;)

Men igen - det handler det her jo ikke om :btopic

:balloons

Jeg skriver også chance for. Nu er det ikke alle mødre, der får alt hvad de skal have ifb med rigtige vitaminer.

Anyways, back to topic som du siger ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skriver også chance for. Nu er det ikke alle mødre, der får alt hvad de skal have ifb med rigtige vitaminer.

Anyways, back to topic som du siger ...

Det kan vi sagtens blive enige om, og under alle omstaendigheder handler det jo ikke om for og imod hverken det ene eller det andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan vi sagtens blive enige om, og under alle omstaendigheder handler det jo ikke om for og imod hverken det ene eller det andet :)

Nej, bestemt ikke. Synes bare Annaperennas "svar" var unfair - især når Tina er usikker på emnet...( hvilket jeg godt kan forstå! Det er en jungle :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, bestemt ikke. Synes bare Annaperennas "svar" var unfair - især når Tina er usikker på emnet...( hvilket jeg godt kan forstå! Det er en jungle :P )

Det kan der vaere noget med... Men jeg gaar faktisk selv og taenker, om jeg kan give Noah min maelk kold... det kan man vel ikke? Nu vi er ved de dumme spoergsmaal :huh Synes der staar skrevet alle steder, at det skal varmes op til 37 grader, men ikke noget om at servere det i kop som vand, mme, maelk eller noeddedrik. Saa han faar det kun fra brystet og saa vand, fennikel og kamillete og noeddedrik til maden og nogle gange lidt fortyndet aeblemost til mellemmaaltid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan der vaere noget med... Men jeg gaar faktisk selv og taenker, om jeg kan give Noah min maelk kold... det kan man vel ikke? Nu vi er ved de dumme spoergsmaal :huh Synes der staar skrevet alle steder, at det skal varmes op til 37 grader, men ikke noget om at servere det i kop som vand, mme, maelk eller noeddedrik. Saa han faar det kun fra brystet og saa vand, fennikel og kamillete og noeddedrik til maden og nogle gange lidt fortyndet aeblemost til mellemmaaltid...

Hvis man må opbevare MM i køleskabet i 24 timer, må du vel også give ham det koldt i kop? Det kan jeg da virkelig ikke se noget galt i, så længe der maks går 24 timer fra du malker ud til du giver ham det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER