Guest

Ud at flyve og rejse :-)

13 indlæg i dette emne

Vi skal på charter-ferie med Ronja (1,5 år) for første gang her d. 23/2 til Gran Canaria :yay

Det er første gang vi skal ud og flyve med hende og jeg er lidt nervøs for hvad vi skal tage med til hende som underholdning i flyet og egentlig også dernede.

Vi skal flyve kl. 7 om morgenen så vi skal være i lufthavnen senest kl. 5.30 :wacko så jeg håber egentlig hun sover en del af vejen i flyvet men det er stadig 5,5 time vi skal flyve og hvor hun skal sidde hos en af os.

Jeg har bestilt en lille pakke med tusser og klistermærker der ligger når vi kommer om bord på flyet og derudover regner jeg med at tage tablet og nogen bøger med. Jeg tror egentlig det er nok underholdning til flyet nu jeg tænker over det :D

Hvad har I haft med til flyvet? Og hvad har I haft med af legetøj til selve ferien?

Et andet spørgsmål er om i har fået mad til den lille ombord på flyvet når h*n har været under 2 år? Jeg læste nemlig lige på SAS hjemmeside at hvis der er mad med så vil der blive serveret børnemenu for dem mellem 2 og 11 år. Så blev jeg lige i tvivl om der er til dem på 1,5 år :unsure jeg har skrevet til Apollo som er dem vi har bestilt igennem og venter på deres svar, men vil stadig gerne hører jeres svar :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ikke været afsted med Felix men vil da lige ønske jer en god tur. Glæder mig til at høre hvordan det er gået når I kommer hjem igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke været afsted, men eftersom vi skal afsted lige før Filippa bliver 2 år vil jeg da groft udnytte alle jeres (og andres erfaringer) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke, at I får mad. Når hun er under 2 år, så får hun jo ikke egen plads, fordi hun flyver gratis.

God tur jeg har desværre ikke forslag til underholdning, vi har med succes anvendt iPad til Leo, men der var han også lidt ældre.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke, at I får mad. Når hun er under 2 år, så får hun jo ikke egen plads, fordi hun flyver gratis.

God tur jeg har desværre ikke forslag til underholdning, vi har med succes anvendt iPad til Leo, men der var han også lidt ældre.

:)

Du har helt ret at det ikke er mad til hende. Jeg skrev og spurgte om jeg evt kunne forudbestille en eller købe noget om bord men det fik jeg nej til. Det forstår jeg så ikke helt men jeg er glad for jeg opdagede det inden vi stod i lufthavnen. Vi tager helt sikkert også tabletten med for den kan godt underholde noget tid selv nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fløj til Tenerife med Theo, da han var 8 mdr. Der fik vi en baby/børnepose med en banan og et glas frugtmos :)

Hvis vi skulle flyve med ham nu, så ville jeg uden tvivl tage ipad/dvd-skærm med, så han kunne sidde og se tegnefilm ;)

Edit:

På selve ferien havde vi et lille badebassin med spand osv. Det tog vi med ned til poolen, så han kunne bade i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fløj til Tenerife med Theo, da han var 8 mdr. Der fik vi en baby/børnepose med en banan og et glas frugtmos :)

Hvis vi skulle flyve med ham nu, så ville jeg uden tvivl tage ipad/dvd-skærm med, så han kunne sidde og se tegnefilm ;)

Edit:

På selve ferien havde vi et lille badebassin med spand osv. Det tog vi med ned til poolen, så han kunne bade i det.

Hyggeligt med en lille pose :)Tabletten skal helt sikker også med. Vi skal bare lige forbi fona og købe nogen høretelefoner. God ide med bassin. Jeg tror vi køber det dernede hvis det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke været afsted med Felix men vil da lige ønske jer en god tur. Glæder mig til at høre hvordan det er gået når I kommer hjem igen :)

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke været afsted, men eftersom vi skal afsted lige før Filippa bliver 2 år vil jeg da groft udnytte alle jeres (og andres erfaringer) ;)

Det gør du bare :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikke en børnepool, der hvor I skal være?

Og lad være med at stæse ud den første dag og købe skovl, spand og andet badegrej. Vi har oplevet flere gange, at man lader sit grej ligge ved poolen, når man rejser hjem, og derfor er der en masse legeting, der går i "arv" - hvilket jo er smart. Vi har aldrig selv købt spande eller skovle til Leo, og han har ikke manglet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikke en børnepool, der hvor I skal være?

Og lad være med at stæse ud den første dag og købe skovl, spand og andet badegrej. Vi har oplevet flere gange, at man lader sit grej ligge ved poolen, når man rejser hjem, og derfor er der en masse legeting, der går i "arv" - hvilket jo er smart. Vi har aldrig selv købt spande eller skovle til Leo, og han har ikke manglet :)

Jo det er der vist men jeg ved ikke hvor varm den er. Altid rart at have bassinet i baghovedet hvis det er :) Tak for tippet. Det er egentlig smart at gøre det på den måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan en børnepool er varm, det plejer de at være. Hvor skal I hen, vi rejser selv til Gran Canaria i marts.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan en børnepool er varm, det plejer de at være. Hvor skal I hen, vi rejser selv til Gran Canaria i marts.

Det er også det vi skal hen :) det er bare slut februar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER