Camillat

Jeg er traet af tidspunkterne for natamningerne...

20 indlæg i dette emne

Noah er nu 7 1/2 maaned og jeg fuldammer ham. Han er ellers BLW-barn 80 % af den tid, han faar fast foede, resten er skemad; soed kartoffel, aeble eller paere mos, boostet med groed og fedtstof eller kvaernede sesamfroe. andet er ikke velkomment paa ske. Han spiser morgenmad, frokost, aftensmad og faar tynd frugtsaft om eftermiddagen. I og med at han er BLW, saa er det jo begraenset, hvor meget der ryger ned af fast foede og han kan bare slet ikke styre en ske og en skaal - skaal flyver gerne rundt og skeen har ske i begge ender :rolleyes

Noah ammes foer lurene klokken ca. 10, ca. 14, og foer sengetid kl. 19. Saa langt, saa godt! Men saa er han begyndt at melde sig igen allerede kl. 22, som konsekvens heraf kl. 1-2 og igen kl. 4. Han er begyndt at vaagne mellem 6 og 6:30, men vil ikke ammes, saa kan ikke sove videre. Han er faktisk ikke ammeklar igen foer der kl. ca. 10. Han er temmelig fussy om morgenen og har ham mistaenkt for at vaere sulten, selvom han ikke spiser det store til morgenmad - og han vil ikke have bryst! Tag ikke fejl, jeg ammer gerne min baby, meeeeen.... :zzz

Jeg synes, jeg foeler mig lidt fladmast af de soevnafbrydelser og kan maerke det paa min hud og mit haar. Synes ogsaa, jeg er blevet lidt brokhovede, hvilket slet ikke er rart for mig at vaere. Mit overskud til at lege og tumle er blevet mindre og han gider jo ikke sidde i Beco eller vikle hele dagen lang. Jeg drikker meget vand, ammete og smoothies, spiser mine vitaminer og mineraler(staerke) og faar godt med omega 3 og sunde fedtstoffer. Jeg kan godt blunde om eftermiddagen, men det er som regel kun en lur paa 30 min., saa vaagner jeg igen.

Jeg saa jo helt vildt gerne, at han kunne klare sig til 23(hvilket har vaeret tilfaeldet laenge) og saa ammes kl. 3 og kl. 6, saa han ville kunne sove videre(og det kan han nemlig saa).

Kan vi ikke rykke tiderne, saa jeg kan faa bare lidt mere sammenhaengende soevn? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg følge lige med, C har det med at skifte imellem 22-1-4 og 23-3-6 - i øjeblikket er det førstnævnte og mor er træt :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme gør jeg, altså følger med... her er det nemlig også 1 og 4 - og i nat, brugte jeg så lige 5 kvarter, efter kl 4, på at få Elin til at sove igen - ikke et fedt tidspunkt at holde fest....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samme show her, på trods af tre gode måltider fast føde om dagen. I følge sovecach bør babyer over 6 mdr ikke få mad mellem midnat og morgen. At babyerne i den alder vågner pga vane og ikke sult. Overvejer meget at købe lidt coaching hos hende, for at komme videre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, sender kram til jer alle tre, for det er altsaa bare haardt.... :kram :kram :kram

Jeg har skam ikke noget problem med at Noah er sulten om natten - en enkelt gang - der kan vaere et reelt behov indtil 9 mdr. og saager til og med 12 mdr :o :rolleyes

Men tidspunkterne goer, at min sammenhaengende sovn bare er saa begraenset - maks 2 timer, nogle gange i heldige nattetimer 2 1/2 time :zzz Og jeg bliver mindre og mindre tilfreds med hverdagen, kan jeg maerke... :( Noah er tilmed mega mor-syg og ved at faa taender(Lede tandskoege! :shooter ), saa jeg kan ikke engang faa lov at tisse for aaben doer :unsure Idag fik jeg ikke lov at skraelle en lille, soed kartoffel og saette kogevand over til ham uden graad. Foerst lagde jeg ham i kravlegaarden med De Smaa Synger CD sat til..... Saa paa legetaeppe ved koekkendoeren... Der blev jeg saa den, der raabte til mit barn - jeps, saadan.... -_- Saa kom jeg stakkels barn i baereselen, hvor han sad vildt uroligt og det endte med at jeg skraellede mig selv i fingeren :prik Saa fik han hue paa, dyne omkring sig og jeg gik ned og afleverede ham til M, satte en rasende CD paa og blendede mig en smoothie i laaaaaaaaaaaaang larmetid. Nattesoevn er bare for vigtig til ikke at klappe, altsaa :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram :kram til dig, søde Camilla.

Det er bare SÅ hårdt ikke at få sammenhængende nattesøvn. Sådan har det også været herhjemme siden jul. Men de sidste 3 dage er det pludselig vendt til den gode side igen, men jeg ved ikke, hvad forskellen er, så kan ikke lige komme med det gyldne råd.

På et tidspunkt tror jeg, at hun vågnede at spiste rigtig meget om natten, fordi hun simpelthen ikke kunne koncentrere sig til at spise sig ordentlig mæt om dagen, da hun efterhånden let bliver distraheret. Så nu er der max fokus på at sidde et sted - uden støj og distraherende ting. Kan knap sidde med min mobil, men med hende i hånden. Men det hjælper kan jeg mærke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh stakkels søde pige :kram2

Det er så hårdt. Har ingen gode råd, da vi virkelig bøvler med det samme her. Den værste nat nogensinde var i nat, hvor Madsen mindst vågnede hver halve time. Og manden sagde til mig: "Det hjælper jo ikke, du bliver sur" :shooter

Jeg forstår ikke, hvorfor de små ikke synes, det er dejligt at sove. Jeg synes, det er så vidunderligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Øv for en dag. Det er bare SÅ hårdt ikk at få sin nattesøvn, det får det værste frem i folk! Lige for tiden har vi også bare stride nætter med ALT for mange amninger der ligger alt for tæt, så det er desværre heller ikk meget sammenhængende søvn det bliver til her <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, orker ikke engang at quote... men tak! :kram :kram :kram

Soede M, Hvad f... er det for noget af M at sige?? :shooter Her indroemmede M, at han ogsaa har siddet og vaeret vred paa Noah om natten, naar jeg har vaekket m for at tage den rene vaagentjans efter endt ammetjans :rolleyes

Det er jo ikke engang fordi det er mange amninger, bare ikke specielt strategisk soevnmaessigt:..

Her i aften proever vi, at M gaar ind til Noah, naar han vaagner kl. 22 og tror, han skal ammes.... Saa haaber vi, at han falder i soevn igen og rykker amning med mindst en time, gerne til midnat. Saadan proever vi at goere i en uge nu... Og maaske samsover vi efter den amning, men nu faar vi se.... -_-

Jeg er megaletirritabel her til aften og kan slet, slet ikke klare traelse lyde...stakkels M, der bare vil pakke en dims ud af noget virkelig pissetraels knitrende papir :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder på at få skrottet natamningen. Så Sophia spiser inden hun bliver lagt for natten, ved 00 tiden og så først ved 06 tiden igen. Jeg ved pt ikke lige hvor vi er efter den dumme lungebetændelse, der lavede rod i alle rutiner :angry men hun havde på et tidspunkt for vane at ville ammes ved 04 tiden, og det ville jeg gerne bare have rykket en time. Der sagde min sp, at jeg skulle prøve at trække tiden et kvarter af gangen, lidt som når man skal ændre søvnrutine. Fordi det ofte ER vane for mange bebser, specielt hvis de er begyndt at få en del "fast" føde om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder på at få skrottet natamningen. Så Sophia spiser inden hun bliver lagt for natten, ved 00 tiden og så først ved 06 tiden igen. Jeg ved pt ikke lige hvor vi er efter den dumme lungebetændelse, der lavede rod i alle rutiner :angry men hun havde på et tidspunkt for vane at ville ammes ved 04 tiden, og det ville jeg gerne bare have rykket en time. Der sagde min sp, at jeg skulle prøve at trække tiden et kvarter af gangen, lidt som når man skal ændre søvnrutine. Fordi det ofte ER vane for mange bebser, specielt hvis de er begyndt at få en del "fast" føde om dagen.

Har tænkt mig at gøre lidt det samme med Sofia. Hendes far holder tre ugers barsel i uge 8-10, og der skal han på banen, så vi kan få rykket lidt på de natmåltiet der. Er spændt på hvordan det gåt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt saa. Vi snakkede om det igaar aftes og nu maa vi hjaelpe hinanden til bedre naetter. Jeg sov fra 23(ammede) til kl. 3:38 :yay og igen til kl. 6 :yay saa lige en times uro, men derefter sov jeg igen til kl. 9 :yay M var inde at give sut kl. 22 og kl. 1:30. Han tog Noah fra kl. 6:50. Vi har egentlig sagt kl. 7, men han blev ked af det, saa det var ok.

Vi proever nu, at jeg giver ham morgenmad lidt mere insisterende. Han faar sin kiks, kamillete og saa fik han i dag banan/avokadomos, som han SLUBREDE i sig, mens han saa BabyTV! :o

Jeg ammer foer hver lur, men proever ogsa at liste en lille taar i ham efter eftermiddagsluren. Saa laver jeg mere skemad til aftenen, for igaar spiste han rub og stub af soed kartoffel, mens han sad ude i koekkenet i sin Trip Trap. Vi saetter os ikke ved spisebordet mere og han faar tilbudt 20 minutters tid foer, saa han ikke er enten for sulten eller for traet. Han faar noget fingerfood at gumle i, mens jeg laver mad.

M skal paa banen om natten i en uge-14 dage, saa vi kan faa trukket amningerne lidt. Noah er jo ikke specielt sulten der kl. 6, saa han burde altsaa kunne sove til kl. 5 uden at jeg ammer ham. Saa nu vil vi arbejde hen imod at jeg ammer mellem 23 og 00 og igen mellem 5 og 6.

Det eneste, jeg virkelig er i tvivl om, er hvor meget vand/saft/noeddemaelk/kamillete, jeg skal tilbyde ham om dagen... :help

Wish us luck! og tak, mine engle, for jeres dejlige hjaelp, tak! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt saa. Vi snakkede om det igaar aftes og nu maa vi hjaelpe hinanden til bedre naetter. Jeg sov fra 23(ammede) til kl. 3:38 :yay og igen til kl. 6 :yay saa lige en times uro, men derefter sov jeg igen til kl. 9 :yay M var inde at give sut kl. 22 og kl. 1:30. Han tog Noah fra kl. 6:50. Vi har egentlig sagt kl. 7, men han blev ked af det, saa det var ok.

Vi proever nu, at jeg giver ham morgenmad lidt mere insisterende. Han faar sin kiks, kamillete og saa fik han i dag banan/avokadomos, som han SLUBREDE i sig, mens han saa BabyTV! :o

Jeg ammer foer hver lur, men proever ogsa at liste en lille taar i ham efter eftermiddagsluren. Saa laver jeg mere skemad til aftenen, for igaar spiste han rub og stub af soed kartoffel, mens han sad ude i koekkenet i sin Trip Trap. Vi saetter os ikke ved spisebordet mere og han faar tilbudt 20 minutters tid foer, saa han ikke er enten for sulten eller for traet. Han faar noget fingerfood at gumle i, mens jeg laver mad.

M skal paa banen om natten i en uge-14 dage, saa vi kan faa trukket amningerne lidt. Noah er jo ikke specielt sulten der kl. 6, saa han burde altsaa kunne sove til kl. 5 uden at jeg ammer ham. Saa nu vil vi arbejde hen imod at jeg ammer mellem 23 og 00 og igen mellem 5 og 6.

Det eneste, jeg virkelig er i tvivl om, er hvor meget vand/saft/noeddemaelk/kamillete, jeg skal tilbyde ham om dagen... :help

Wish us luck! og tak, mine engle, for jeres dejlige hjaelp, tak! :7himmel

Hvor lyder det bare rigtig godt Camilla :kram2

Tror måske også, at grunden til at lille Noah ikke rigtigt har villet spise om formiddagen, har været pga de mange natamninger - han har simpelthen været mæt tænker jeg. Og det er jo en ond cirkel, for så starter hans "mad-dag" først over frokost i stedet for at starte om morgenen, så han kunne blive "tanket op" til kl 23/00.

Selvom du meget gerne vil køre BLW style, så tror jeg altså det er en god ide, at sørge for han får lidt mere grød/mos indenbords, han har trods alt også en vis størrelse efterhånden :)

Jeg ammer altid Sophia inden en lur, og inden hun bliver lagt for natten. Hun har tre vågne perioder i løbet af dagen. Og hun får nu et måltid grød eller mos i hver periode. Hun spiser altid op, og også derfor ammer jeg hende altid inden en lur. På den måde ammer jeg også stadig 5 gange i døgnet - synes det er rart hun stadig får en masse mælk hos mig :) Men også fordi jeg virkelig tænker over, at hun skal fyldes op i løbet af dagen.

Og lige lidt bonusinfo, som jeg næsten ikke tør skrive, fordi jeg VIRKELIG håber det fortsætter sådan. Igår var første gang hun fik frokostmos i samme mængde som hendes morgengrød og aftenmos (hvor der dog også er kød i), og hun sov fra 19.30 - 05.30 hvor hun blev ammet og vi sov videre til 07.30, hun fik lige en sut kl 22, men ellers var det det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det bare rigtig godt Camilla :kram2

Tror måske også, at grunden til at lille Noah ikke rigtigt har villet spise om formiddagen, har været pga de mange natamninger - han har simpelthen været mæt tænker jeg. Og det er jo en ond cirkel, for så starter hans "mad-dag" først over frokost i stedet for at starte om morgenen, så han kunne blive "tanket op" til kl 23/00.

Selvom du meget gerne vil køre BLW style, så tror jeg altså det er en god ide, at sørge for han får lidt mere grød/mos indenbords, han har trods alt også en vis størrelse efterhånden :)

Jeg ammer altid Sophia inden en lur, og inden hun bliver lagt for natten. Hun har tre vågne perioder i løbet af dagen. Og hun får nu et måltid grød eller mos i hver periode. Hun spiser altid op, og også derfor ammer jeg hende altid inden en lur. På den måde ammer jeg også stadig 5 gange i døgnet - synes det er rart hun stadig får en masse mælk hos mig :) Men også fordi jeg virkelig tænker over, at hun skal fyldes op i løbet af dagen.

Og lige lidt bonusinfo, som jeg næsten ikke tør skrive, fordi jeg VIRKELIG håber det fortsætter sådan. Igår var første gang hun fik frokostmos i samme mængde som hendes morgengrød og aftenmos (hvor der dog også er kød i), og hun sov fra 19.30 - 05.30 hvor hun blev ammet og vi sov videre til 07.30, hun fik lige en sut kl 22, men ellers var det det :)

Kampe antijinx, darling - haaber det fortsaetter saadan hos jer :glad :yay :7himmel

Jeg er slet, slet ikke i tvivl om, at det er fordi han er nattemaet hele formiddagen... saa jeg tror du har ret! Idag kunne jeg endelig faa 5 cm most banan med en avokadospids i ham til morgen+ hans kiks og ren aeblejuice fortyndet med vand. Ammer ogsaa foer hver lur og vil proeve at amme efter hver eftermiddagslur ogsaa. Bare en taar... og tilbyde mere vand og vaeske om dagen.

Det er jo ikke fordi vi doed og pine skal koere BLW, men det udsprang som en konsekvens af, at Noah ikke gad skemad. Nu er det saa en kombi, fordi han nogle gange gerne vil skemad og andre gange ikke vil...Jeg har naesten altid en lille smule skemad til ham, udover hans fingerfood, men den sidste uge har han kastet sig skraat bagover som en anden kongelig, der siger neeeeeej tak :wacko

Jeg vil ikke loede ham, saa ... saadan er det. Igaar aftes gik det jo saa alliegvel med den soede kartoffel ude i koekkenet og ikke ved bordet, saa maa booste den med gode ting og sager, hvis det er den, han vil have :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kampe antijinx, darling - haaber det fortsaetter saadan hos jer :glad :yay :7himmel

Jeg er slet, slet ikke i tvivl om, at det er fordi han er nattemaet hele formiddagen... saa jeg tror du har ret! Idag kunne jeg endelig faa 5 cm most banan med en avokadospids i ham til morgen+ hans kiks og ren aeblejuice fortyndet med vand. Ammer ogsaa foer hver lur og vil proeve at amme efter hver eftermiddagslur ogsaa. Bare en taar... og tilbyde mere vand og vaeske om dagen.

Det er jo ikke fordi vi doed og pine skal koere BLW, men det udsprang som en konsekvens af, at Noah ikke gad skemad. Nu er det saa en kombi, fordi han nogle gange gerne vil skemad og andre gange ikke vil...Jeg har naesten altid en lille smule skemad til ham, udover hans fingerfood, men den sidste uge har han kastet sig skraat bagover som en anden kongelig, der siger neeeeeej tak :wacko

Jeg vil ikke loede ham, saa ... saadan er det. Igaar aftes gik det jo saa alliegvel med den soede kartoffel ude i koekkenet og ikke ved bordet, saa maa booste den med gode ting og sager, hvis det er den, han vil have :rolleyes

Til det med rødt - me don't understand? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til det med rødt - me don't understand? :help

Tvinge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tvinge ;)

Arh :)

Nej det kan jeg godt forstå, det tror jeg virkelig heller ikke der kommer noget godt ud af, det skal jo være en god oplevelse at spise.

Sådanne metoder bruger vi heller ikke herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får han fisk, kogte kød-ting (for eksempel sidde selv med en kogt kødbolle), en fast kartoffelmos, han selv kan sidde med, brød og nogle af de ting, der mætter mere, ellers ville jeg starte med at lave det? Vores børn ville ikke have frugtmos og for mange søde ting, men rigtig mad og gerne med lidt sovs på. Når han er så stor nu, bliver han ikke mæt nok, hvis der er for meget frugt, selvom man tilføjer fedt.

Og ja, de kære natamninger hjælper VIRKELIG at skrue ned for, fandt jeg ud af. Der var ingen morgenmad her og resten af dagen nedsat appetit, hvis jeg havde natammet. Man tror ikke, det mætter så meget.

Derudover ville jeg droppe eftermiddagståren, når han vågner, og kun amme ham efter måltiderne. Eftermiddagståren tager appetitten til aftensmaden, så spiser han ikke så meget, og så bliver han sulten til natten igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får han fisk, kogte kød-ting (for eksempel sidde selv med en kogt kødbolle), en fast kartoffelmos, han selv kan sidde med, brød og nogle af de ting, der mætter mere, ellers ville jeg starte med at lave det? Vores børn ville ikke have frugtmos og for mange søde ting, men rigtig mad og gerne med lidt sovs på. Når han er så stor nu, bliver han ikke mæt nok, hvis der er for meget frugt, selvom man tilføjer fedt.

Og ja, de kære natamninger hjælper VIRKELIG at skrue ned for, fandt jeg ud af. Der var ingen morgenmad her og resten af dagen nedsat appetit, hvis jeg havde natammet. Man tror ikke, det mætter så meget.

Derudover ville jeg droppe eftermiddagståren, når han vågner, og kun amme ham efter måltiderne. Eftermiddagståren tager appetitten til aftensmaden, så spiser han ikke så meget, og så bliver han sulten til natten igen.

Tak for dine gode raad :)

Der er lige den detalje, at jeg paa ingen maade kan vaelge tidspunkterne for amning - Noah er helt vildt sin egen paa det punkt og lige pt. er det kun foer lurene, han vil - og evt. i bilen, hvis vi er undervejs. Og egentlig passer vores amninger fint. Eftermiddagstaaren er en lille taar fra det ene bryst, saa det er bare en toerstslukker. Den er indfoert i forgaars for at sikre mig, at han faar det ekstra, fremfor at ville have om natten. De to sidste aftener har han spist bedre end godt af groentsagsmos alligevel - men opdagede ogsaa, at mit barn er lidt kraesent! Saa jeg skal goere mig umage med at give ham noget, han kan lide. Han spiste kartoffelmos(soed kartoffel) med jordskok og kylling og fik kylling i haanden. Da han ikke ville have mere af det, fik han lidt groed med abrikos, men det passede ham ikke, saa moste 5 cm banan, som han slubrede i sig. Han faar tilbudt lidt frugtmos, men det fylder ikke meget og der er altid noget maettende(gored eller kvaernede sesam og fedt) blandet i. men jeg skal nok lige taenke over, hvor meget frugt, jeg giver ham. Desuden skal jeg nok tilbyde ham mere vaeske, rent faktisk...

Naa, men i nat meldte han sig kun til droemmemaaltid kl. 22:30, natamning kl. 3:30 og morgenamning 6:30, hvorefter han sov videre til kl. 8. Saa noget har vi gjort rigtigt igaar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naa ja, og hvis han er for sulten til aften, og det tror jeg ogsaa har vaeret tilfaeldet, saa spiser han virkelig ikke ret meget....Det var ogsaa min tanke bag eftermiddagstaaren :unsure Hvis jeg ammer kl. 14 eller 15, saa er det for lang tid for ham at gaa uden noget til 17:30-18, hvor vi serverer aftensmad....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER