kristin

Hvor meget MME

22 indlæg i dette emne

Hvor meget MME får jeres babyer?

Min søn er åbenbart en meget sulten dreng og kan sagtens spise 1000 ml i døgnet selvom han kun er 7 uger og derudover får han også kogt vand, jeg forsøger med at han kun spiser hver 3 time, men nogle gange er det godt nok svært at holde ham hen, han kan godt skrige efter mad i en time inden de 3 timer er gået :( og det er virkelig svært, men min sp siger at han kun må få hver 3 time og maks 1000 ml i døgnet..

Er der andre hvis babyer os er så sultne ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er der et par stykker herinde der har - så vil bare lige berolige dig! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyhh det lyder altså som lidt af en hård omgang...

Som hovedregel må babyer få 1/6 af deres vægt i MME i døgnet, men det er dog ret så vejledende, for jeg synes jo, at baby skal have det baby kan spise og ikke være sulten allerede efter 2 timer igen.

Vi har en gut, som var meget småttærende da han var lille (det er han egentlig stadigvæk) og vi var meget bekymrede, for han spiste ikke noget nær det der lignede den anbefalede mængde, men var ellers glad og tilfreds. Det er det vigtigste, så er baby mere sulten, ville jeg sætte mængden af mad op og samtidig være opmærksom på den lille mave. Elias var for tidligt født og det kunne mærkes på at hans tarme ikke var helt så godt modnet og kunne godt reagere på mængden af MME, men det var kun når han havde appetitspring, for det var de eneste tidspunkt, han bevægede sig over de 100-125 ml pr. måltid...

Håber i finder en løsning, så den bette ikke skal ligge og skrige af sult i hvert fald...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget MME får jeres babyer?

Min søn er åbenbart en meget sulten dreng og kan sagtens spise 1000 ml i døgnet selvom han kun er 7 uger og derudover får han også kogt vand, jeg forsøger med at han kun spiser hver 3 time, men nogle gange er det godt nok svært at holde ham hen, han kan godt skrige efter mad i en time inden de 3 timer er gået :( og det er virkelig svært, men min sp siger at han kun må få hver 3 time og maks 1000 ml i døgnet..

Er der andre hvis babyer os er så sultne ?

Vores har og havde en rigtig god appetit og hun spiste også ret hurtigt over 1000 ml i døgnet. I starten skrev vi ned hvad hun fik g hvor længe i mellem osv, men efter en snak med sp stoppede det.

Hun sagde til os at børn er forskellige, nogen har en stor appetit mens andre ikke har det. Og nogen gange har de brug for mad oftere end andre gange. Men hun må ikke sulte, så giv når hun beder om det. Hun skal ikke holdes hen til der er gået tre timer. Så de råd fulgte vi og hun har altid spist mere mme end normalen.

Jeg synes også du skal give din når sulten melder sig. Ja nogen gange går der ikke tre timer, men han ville ikke melde sig hvis ikke han var sulten.

Vi har et vennepar der gjorde alt for at holde deres datter hen til der var gået de tre timer. Sagde at de altså skulle give hende mad når hun meldte sig, også selv om de havde fået andet at vide. Man kan altså ikke holde et sulten barn hen.

Jeg er selv førstegangs mor og synes alting var så svært i starten. Man ville ikke gøre noget forkert. Men du er moren og du kender dit barn eller skal til og kende det. Og hvis han giver udtryk for sult før de tre timer så kan du roligt give ham det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores har og havde en rigtig god appetit og hun spiste også ret hurtigt over 1000 ml i døgnet. I starten skrev vi ned hvad hun fik g hvor længe i mellem osv, men efter en snak med sp stoppede det.

Hun sagde til os at børn er forskellige, nogen har en stor appetit mens andre ikke har det. Og nogen gange har de brug for mad oftere end andre gange. Men hun må ikke sulte, så giv når hun beder om det. Hun skal ikke holdes hen til der er gået tre timer. Så de råd fulgte vi og hun har altid spist mere mme end normalen.

Jeg synes også du skal give din når sulten melder sig. Ja nogen gange går der ikke tre timer, men han ville ikke melde sig hvis ikke han var sulten.

Vi har et vennepar der gjorde alt for at holde deres datter hen til der var gået de tre timer. Sagde at de altså skulle give hende mad når hun meldte sig, også selv om de havde fået andet at vide. Man kan altså ikke holde et sulten barn hen.

Jeg er selv førstegangs mor og synes alting var så svært i starten. Man ville ikke gøre noget forkert. Men du er moren og du kender dit barn eller skal til og kende det. Og hvis han giver udtryk for sult før de tre timer så kan du roligt give ham det.

Syntes os det er meget hårdt at holde ham hen i nogle gange rigtig lang tid 0g han skriger jo bare indtil han får stillet hans sult :( Men jeg har jo bare holdt mig lidt til hvad sp har sagt og jeg syntes bestemt hun sagde at babyer aldrig må få mere end 1000 ml i døgnet men de spiser da mere jo ældre de bliver, så det forstår jeg ikke lige...

Vil da helt klart prøve at give ham når sulten melder sig, også se hvad hans mave ellers siger til det ;) Og det skal siges at om natten kan der godt gå 4 timer imellem måltiderne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes os det er meget hårdt at holde ham hen i nogle gange rigtig lang tid 0g han skriger jo bare indtil han får stillet hans sult :( Men jeg har jo bare holdt mig lidt til hvad sp har sagt og jeg syntes bestemt hun sagde at babyer aldrig må få mere end 1000 ml i døgnet men de spiser da mere jo ældre de bliver, så det forstår jeg ikke lige...

Vil da helt klart prøve at give ham når sulten melder sig, også se hvad hans mave ellers siger til det ;) Og det skal siges at om natten kan der godt gå 4 timer imellem måltiderne :)

Jeg mener at have hørt at det er pga nyrerne at de ikke må få for meget MME - men jeg kan ikke finde det nogen steder på nettet. Min SP sagde 1/6 del af deres kropsvægt i gennemsnit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne skrive noget til dig, men det bliver lige imorgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes os det er meget hårdt at holde ham hen i nogle gange rigtig lang tid 0g han skriger jo bare indtil han får stillet hans sult :( Men jeg har jo bare holdt mig lidt til hvad sp har sagt og jeg syntes bestemt hun sagde at babyer aldrig må få mere end 1000 ml i døgnet men de spiser da mere jo ældre de bliver, så det forstår jeg ikke lige...

Vil da helt klart prøve at give ham når sulten melder sig, også se hvad hans mave ellers siger til det ;) Og det skal siges at om natten kan der godt gå 4 timer imellem måltiderne :)

Min sp sagde også det samme, men sagde efterfølgende det jeg skrev. Vi har aldrig oplevet problemer med vores datter fordi hun har fået mere end 1000 ml. Hun har endda haft afføring tre gange om dagen uden brug af grøn allomin.

Da hun spiste mest spiste hun 6 flasker a 235 ml. Lige for tiden spiser hun lidt mindre, men da hun er syg og kun vil tage flaske så tilbyder jeg hende når hun beder om det. Og går ikke op i om hvor meget hun får.

Det kan jo også ændre sig at han om nogle uger spiser mindre. Deres appetit ændre sig ofte synes jeg. Et godt råd jeg har fået er at der altid skal være en sjat tilbage i flasken når de er færdige for så ved man de er mætte.

Men når han melder sig så synes jeg bare du skal give ham. Får ondt i maven så giv den syrnet så der kommer gang i maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille pige spiser også omkring 1000 ml nu, og hun er 7 uger og 4 dage i dag.

Jeg har lidt den opfattelse at hun skal have mad til hun er mæt om det er så 800 ml eller 1000 ml. i døgnet synes jeg er underordnet, så længe hun ikke overspiser og ikke tager mere på i vægt end hun skal.

Vi prøvede at give hende mindre så det ca. svarede med en 1/6 del af hendes vægt med det resultat at hun sov rigtigt dårligt. Nu har vi valgt at give hende til hun er mæt, og hun sover meget bedre nu.

Så ja vi er flere som har babyer der nok spiser mere end hvad retningslinjerne siger :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at prøve et andet mærke?

Fx allomin, den gule der skulle mætte ekstra meget?

Har hørt at de to andre allomin (Den blå og den grønne) skulle mætte mindre end andre mærker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at prøve et andet mærke?

Fx allomin, den gule der skulle mætte ekstra meget?

Har hørt at de to andre allomin (Den blå og den grønne) skulle mætte mindre end andre mærker..

Vi bruger blå allomin og jeg synes den mætter rigtig godt. Det var også den sygehuset anbefalede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger blå allomin og jeg synes den mætter rigtig godt. Det var også den sygehuset anbefalede

Ja, men derfor kan det jo godt være at den mætter mindre end fx nan :) Fx har Camille altid spist mindre nan ha, end grøn allomin :) Hun kan spise 150-200 ml grøn allomin, men aldrig mere end 120 ml nan ha.. :) Hun er 7 måneder, og på nan ha har et måltid aldrig været større end 120 ml - på trods af hun er en stor pige :)

Jeg tror alle mærkerne er lige gode, nogen bedre til andre ting, men tænker det i hvert fald er dumt ikke at prøve et andet mærke, for at se om det mætter bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men derfor kan det jo godt være at den mætter mindre end fx nan :) Fx har Camille altid spist mindre nan ha, end grøn allomin :) Hun kan spise 150-200 ml grøn allomin, men aldrig mere end 120 ml nan ha.. :) Hun er 7 måneder, og på nan ha har et måltid aldrig været større end 120 ml - på trods af hun er en stor pige :)

Jeg tror alle mærkerne er lige gode, nogen bedre til andre ting, men tænker det i hvert fald er dumt ikke at prøve et andet mærke, for at se om det mætter bedre :)

Okay troede ikke der sådan var forskel.

Vores får 235 ml blå allomin. Dog er hun begyndt at spise mindre nu.

Men hvordan kan man vide hvad man skal vælge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay troede ikke der sådan var forskel.

Vores får 235 ml blå allomin. Dog er hun begyndt at spise mindre nu.

Men hvordan kan man vide hvad man skal vælge

Marius får nan Pro og spiser altså også 235 ml af gangen. Gå ikke op i mængden. Min kasse siger 235 ml er normalt. Så længe hun trives på hendes mme, vokser som hun skal, så er det jo super :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun stor trives på hendes mme. Og nu alm mad er introduceret vil jeg ikke skifte mme. Dog får hun kun mme de her dage da hun har mellemørebetændelse og ikke vil spise andet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert var og er også en meget sulten dreng, måtte opgive amning fordi der simpelthen ikke var nok til ham. Vi har rationeret ham meget, på den måde at han har fået de flasker han har bedt om, men alt efter hvor mange flasker han tog i døgnet har vi blandet mindre ml pr flaske. Risikoen ved det er at, hans mave aldrig for ro og dermed kan få ondt i maven, det har dog aldrig været noget problem for Albert. Da han spiste allermest var vi på 8 flasker i døgnet med 180 ml i hver. Han var altid mere sulten end det, men efter 20 mins tid fandt han sig tilpas.

Det var hårdt ikke at give ham hvad han kunne spise, men der var ikke bund i ham, han kunne sagtens spise over 300 ml i et måltid hvis han fik lov, med det resultat at han gylpede det hele op, og havde ondt i maven, fordi han havde spist for meget på en gang. Jeg ved godt mange siger at man skal give hvad de kan spise, men vi valgte at rationeret ham, og den beslutning har jeg det ganske fint med. Vi er begyndt på grød nu og det har gjordt det meget bedre.

Det er så frustrerende at stå i ,for man aner ikke hvad man skal gøre så du for lige en :kram med på vejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert var og er også en meget sulten dreng, måtte opgive amning fordi der simpelthen ikke var nok til ham. Vi har rationeret ham meget, på den måde at han har fået de flasker han har bedt om, men alt efter hvor mange flasker han tog i døgnet har vi blandet mindre ml pr flaske. Risikoen ved det er at, hans mave aldrig for ro og dermed kan få ondt i maven, det har dog aldrig været noget problem for Albert. Da han spiste allermest var vi på 8 flasker i døgnet med 180 ml i hver. Han var altid mere sulten end det, men efter 20 mins tid fandt han sig tilpas.

Det var hårdt ikke at give ham hvad han kunne spise, men der var ikke bund i ham, han kunne sagtens spise over 300 ml i et måltid hvis han fik lov, med det resultat at han gylpede det hele op, og havde ondt i maven, fordi han havde spist for meget på en gang. Jeg ved godt mange siger at man skal give hvad de kan spise, men vi valgte at rationeret ham, og den beslutning har jeg det ganske fint med. Vi er begyndt på grød nu og det har gjordt det meget bedre.

Det er så frustrerende at stå i ,for man aner ikke hvad man skal gøre så du for lige en :kram med på vejen.

Ja der er selvfølgelig de børn der ikke har den bund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror bare man skal prøve sig lidt frem :)

Jeg tænker at der jo i hvert fald er forskel på hvor meget almindelig blå allomin mætter, og hvor meget den gule, som skulle mætte ekstra meget, mætter - så hvis man gerne vil have sit barn "spiser mindre", så kunne man jo prøve det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror bare man skal prøve sig lidt frem :)

Jeg tænker at der jo i hvert fald er forskel på hvor meget almindelig blå allomin mætter, og hvor meget den gule, som skulle mætte ekstra meget, mætter - så hvis man gerne vil have sit barn "spiser mindre", så kunne man jo prøve det :D

Jeg har faktisk aldrig set at man kan købe en gul allomin, lige nu får han Nan 1 , men det kunne da godt være en mulighed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske han så også tager sig en time mere om natten inden han vågner af sult :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kan købes de fleste steder, hvor man kan købe allomin... Netto, kvickly og føtex har den som regel :) Synes det er værd at overveje :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så den gule allomin i babysam i går!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER