Susanne

Hvad ville I gøre?

12 indlæg i dette emne

Jeg er i vildrede...

Jeg startede på 10 dages Provera-kur i tirsdags, for selvom jeg havde en fornemmelse af, at min krop måske var på vej mod at lave en ÆL selv (for første gang i 4 mdr.), så var det jo ikke til at vide om det tog 5 eller 50 dage <_< Så hvis vi vil nå at have et gratis IUI-forsøg inden 1. marts, så kunne vi lige så godt komme i gang.

Så jeg startede tirsdag aften med de første to piller og to yderligere onsdag aften. I løbet af tirsdag dag havde jeg det lidt mærkeligt; jeg synes jeg havde det varmt og min temperatur var også hele dagen lidt højere end den plejer at være.

Siden onsdag aften har mit underliv været helt udspilet og stenhårdt - på en måde jeg aldrig har oplevet før! :unsure Det har ikke gjort ondt, men det niver lidt nogen gange... Jeg var også HELT træt og smadret i går og måtte lægge på sengen i ½ time da jeg kom hjem fra arbejde.

Jeg troede det var Proveraen der gjorde det (selvom 4 piller over to dage godt nok ikke er meget og jeg plejer heller aldrig at være uspilet på den måde ifm mens) indtil i går hvor jeg i løbet af dagen synes mit udflåd begyndte at se 'rigtigt' ud og så i går aftes, da jeg skulle i seng, er jeg altså 85% sikker på, at det var ÆL-udflåd?!?!

Så hvad gør jeg nu!?!?

Jeg spiste ikke mine provera i går aftes - for hvis jeg får for meget progesteron, får jeg i hvert fald IKKE den ÆL der er på vej og jeg vil VIRKELIG gerne have bekræftet om det er en selvlavet ÆL der er undervejs og i så fald have et hjemmeruls-forsøg - man har jo lov at drømme :blush Vi sexede selvfølgelig i går...;) Og jeg havde det virkelig varmt bagefter og kunne slet ikke flade i søvn.

Jeg ville have tage de to Provera-piller i morges, men kunne ikke få mig selv til det... På den anden side fik jeg også dårlig samvittighed og tænkte om jeg mon nu lavede fuldstændig rav i den, så jeg to en enkelt...

I dag er mit underliv stadig udspilet, men ikke helt så meget.

Skal jeg bare sige f... det og fortsætte med Provera med to piller i aften og være ligeglad med en evt. ÆL. Eller skal jeg helt lade være med at tage nogen i aften og i så fald hvad gør jeg så derefter?

Hvad synes I jeg skal gøre? Nogen erfaringer?! :unsure :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville som det første have ringet, men klinikken har lukket om fredagen - og jeg var jo nødt til at træffe en beslutning i dag :(

Jeg er ikke længere udspilet og min temperatur var normal i morges, men da jeg kom hjem fra arbejde var den steget, så enten har jeg haft ÆL i løbet af dagen i går eller måske i nat eller også har jeg spist så meget progesteron (Provera) at det under alle omstændigheder er ligegyldigt. Så nu spiser jeg 2 piller i aften som planen foreskriver og 2 hver aften i de efterfølgende 6 dage - så er der kun en enkelt pille jeg ikke har spist og så håber jeg at det går :oops:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok følge planen, og så ringe til klinikken imorgen og snakke med dem. Det er så træls, når det hele ikke virker, fordin man har "glemt" en pille.

Held og Lykke med det!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok følge planen, og så ringe til klinikken imorgen og snakke med dem. Det er så træls, når det hele ikke virker, fordin man har "glemt" en pille.

Held og Lykke med det!!!

Det er også planen... Og jeg tror faktisk jeg har tænkt mig at sige, at jeg har glemt en pille :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også planen... Og jeg tror faktisk jeg har tænkt mig at sige, at jeg har glemt en pille :blush

Du skal være ærlig over for dem på klinikken... Det er det eneste rigtige...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal være ærlig over for dem på klinikken... Det er det eneste rigtige...

Ja, du har sikkert ret.... Æv, altså! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal følge behandlingen til punkt og prikke.. Ellers risikere du jo at spilde deres tid på klinikken *ss*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, du har sikkert ret.... Æv, altså! :prik

Jeg HAR ret... efter alle de år i bib verden - har jeg set og hørt om SÅ mange der har "glemt" og fortælle kllinik el. gyn at de tog noget forkert eller glemte det.. og det er kun gået galt.

Man kommer længst med ærlighed! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg HAR ret... efter alle de år i bib verden - har jeg set og hørt om SÅ mange der har "glemt" og fortælle kllinik el. gyn at de tog noget forkert eller glemte det.. og det er kun gået galt.

Man kommer længst med ærlighed! :)

Og jeg er helt sikkert også størst tilhænger af ærlighed! Jeg skammer mig bare :blush

Googlede lige lidt og fandt en brevkasse med følgende spørgsmål:

"Hej jeg har desværre glemt at tage min Provera 5 mg i aftes,jeg får to om dagen ,en morgen og en aften men den sidste glemte jeg.Nu vil jeg gerne vede,kan jeg tage to om morgenen og en til aftenså jeg henter det jeg har mistet eller hvordan skal jeg komme i takt igen,det sker jo desværre man glemmer dette."

Og følgende svar:

"Hej

At du glemmer en enkelt Provera tablet gør nok ikke noget. Det er nemmere hvis du tager begge piller samtidigt,det er nemlig ligemeget om man tager en morgen og aften eller to på en gang.

Med venlig hilsen

Chtistine Felding

Speciallæge i gynækologi og obstetrik"

Det letter lidt selvom jeg nu ikke tror at en enkelt pille glemt gør en forskel. Der er jo mange der faktisk kun får en enkelt pille om dagen i 10 dage... Jeg må høre hvad klinikken siger i morgen - om ikke andet, så ved de det i så fald.

Tak for sparket ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg er helt sikkert også størst tilhænger af ærlighed! Jeg skammer mig bare :blush

Googlede lige lidt og fandt en brevkasse med følgende spørgsmål:

"Hej jeg har desværre glemt at tage min Provera 5 mg i aftes,jeg får to om dagen ,en morgen og en aften men den sidste glemte jeg.Nu vil jeg gerne vede,kan jeg tage to om morgenen og en til aftenså jeg henter det jeg har mistet eller hvordan skal jeg komme i takt igen,det sker jo desværre man glemmer dette."

Og følgende svar:

"Hej

At du glemmer en enkelt Provera tablet gør nok ikke noget. Det er nemmere hvis du tager begge piller samtidigt,det er nemlig ligemeget om man tager en morgen og aften eller to på en gang.

Med venlig hilsen

Chtistine Felding

Speciallæge i gynækologi og obstetrik"

Det letter lidt selvom jeg nu ikke tror at en enkelt pille glemt gør en forskel. Der er jo mange der faktisk kun får en enkelt pille om dagen i 10 dage... Jeg må høre hvad klinikken siger i morgen - om ikke andet, så ved de det i så fald.

Tak for sparket ;)

:kiss

Det er altid rart når man kan få ro i sjælen....

Men ja ring du og snak med dem for en sikkerhedsskyld...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mailet med min gynækolog - overhovedet ingen problemer i at misse en pille. PYHA! :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mailet med min gynækolog - overhovedet ingen problemer i at misse en pille. PYHA! :blush

Det var godt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER