Guest Gremina

Vuggestuestart

12 indlæg i dette emne

Hvor længe skal man acceptere at de er kede af det når de starter op, vi kører på anden uge nu og jeg starter job på mandag. Overvejer så meget Dp i stedet for, hun virker slet ikke som om hun er til det der vuggestue ræs, hun er bare så ked så ked, mit hjerte kan næsten ikke bære det :boo

Min lille baby mus altså.

Hvor længe skal man give det en chance før man overvejer noget andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor længe græder hun efter du er gået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun græder lidt hele tiden, jeg er bare så bange for at jeg har truffet det forkerte valg for mit barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at det er meget normalt at de græder i mere end to uger. MEN det vigtigste er din fornemmelse. Hvis du tænker, det ikke er det rette sted, vil barnet også føle det (tror jeg ihvertfald), og hvis du ikke har det godt med stedet, vil barnet aldrig få det. Min umiddelbare tanke er at det er for hurtigt at flytte hende. Men hvis du har det helt skidt med det, er det måske en god ide...

Jeg er vist ikke til meget hjælp, sorry. Men :kram2 til dig, det er så hårdt at starte dem op. Man vil jo dem det bedste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun græder lidt hele tiden, jeg er bare så bange for at jeg har truffet det forkerte valg for mit barn.

Arh hvis hun nu kun græder ved aflevering var det ok i min verden :) Men hun skal jo ikke græde hele dagen. Hvad er pædagogernes vurdering? Jeg synes også det er for hurtig at give op. Hvert flyt at dit barn giver jo ny indkøring og nye indtryk dit barn skal forholde sig til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke give op lige nu og her, men tænkte at hvis hun nu stadigvæk var rigtig ked om nogle måneder. De siger hun græder meget men er til at trøste og har små kortvarige gode perioder. Hun nægter også og spise der nede, og vi har bare kæmpet så meget med det lorte mad og hun var endelig blevet nogen lunde god til at spise.

Jeg føler så meget at jeg svigter hende, men syntes ikke at jeg viser det over for hende, om morgenen siger jeg med glad stemme at nu skal vi over i vuggestuen og viser med mit kropsprog at det er okay.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget normalt at de ikke vil spise dernede i starten. Det er jo en af de eneste ting, de selv kan styre.

Det er ikke usædvanligt at hun stadig er ked af det på 2. uge. Jeg hæfter mig ved at de godt kan trøste hende. Det er et godt tegn.

Tag en dyb indånding. Indkøring er svær for både forældre og barn. Og nogle børn er bare længere tid om at acceptere den nye hverdag.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke give op lige nu og her, men tænkte at hvis hun nu stadigvæk var rigtig ked om nogle måneder. De siger hun græder meget men er til at trøste og har små kortvarige gode perioder. Hun nægter også og spise der nede, og vi har bare kæmpet så meget med det lorte mad og hun var endelig blevet nogen lunde god til at spise.

Jeg føler så meget at jeg svigter hende, men syntes ikke at jeg viser det over for hende, om morgenen siger jeg med glad stemme at nu skal vi over i vuggestuen og viser med mit kropsprog at det er okay.

Anna var også ked i 1-2 uger på trods af 3 ugers indkøring og hun spiste ikke ret meget i starten, men ret hurtigt vendte det og nu er der ingenting. Hun er glad for at være der, græder ikke når vi går og hun spiser fint. Måske hun bare skal bruge lidt længere tid på at blive tryg, men når pædagogerne godt kan trøste hende, så hun ikke er ked i perioder, så er jeg sikker på det nok skal gå.

Men det er hårdt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak søde piger.

Det er bare så hårdt at at se sin mus være så ked. Jeg håber bare meget snart at det bliver bedre. Hun har sovet der ovre i dag og spist meget lidt, og græd ikke da jeg kom, men ville selvfølgelig op til mig med det samme jeg kom. Da vi kom hjem krammende vi og hyggede og tumlede lidt på en madras i stuen, og hun spiste en halv skive rugbrød (hvilket er meget for Gry) og en halv appelsin med stor iver, til aften spiste hun også rigtig fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe :kram2 Står selv i indkørings fasen og det er hårdt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak søde piger.

Det er bare så hårdt at at se sin mus være så ked. Jeg håber bare meget snart at det bliver bedre. Hun har sovet der ovre i dag og spist meget lidt, og græd ikke da jeg kom, men ville selvfølgelig op til mig med det samme jeg kom. Da vi kom hjem krammende vi og hyggede og tumlede lidt på en madras i stuen, og hun spiste en halv skive rugbrød (hvilket er meget for Gry) og en halv appelsin med stor iver, til aften spiste hun også rigtig fint

Det lyder da som om der er fremskridt :)

Åh ja, det er bare det hårdeste. Jeg gik også grædende fra vs i starten :( Men jeg plejede lige at ringe og høre om han havde det godt. Og det hjalp faktisk at høre at han måske bare sad og legede. Måske kan du prøve det? I hvert fald for at få lidt ro i sjælen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da som om der er fremskridt :)

Åh ja, det er bare det hårdeste. Jeg gik også grædende fra vs i starten :( Men jeg plejede lige at ringe og høre om han havde det godt. Og det hjalp faktisk at høre at han måske bare sad og legede. Måske kan du prøve det? I hvert fald for at få lidt ro i sjælen :)

Ja lidt bedre er det da gået.

Fik også at vide at hun i sin hidsighed havde kastet med det legetøj de havde tilbudt hende, så begynder jeg at kunne kende hende lidt igen ;) min temperamentfulde lille pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER