Fru.Jensen

? Forsikring ved kørsel med andres børn.

11 indlæg i dette emne

Hvis nu jeg kører med andres børn, med forældrens tilladelse, men kører galt - er det så bilens ansvars forsikring der dækker barnet/ børnene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mente det nok, men hvor finder jeg noget om det sort på hvidt? Vi diskutere det nemlig på mit job, hvor min boss gerne vil have os til at køre med børnene i vores egne private biler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Mente det nok, men hvor finder jeg noget om det sort på hvidt? Vi diskutere det nemlig på mit job, hvor min boss gerne vil have os til at køre med børnene i vores egne private biler.

Det er jo lovpligtig med en ansvarsforsikring. Den skelner ikke imellem private eller erhversmæssige passagerere. Det står i erstatningsansvarsloven, men om det giver mening for "almindelige mennesker" der ikke arbejder med det er jeg ikke sikker på ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo lovpligtig med en ansvarsforsikring. Den skelner ikke imellem private eller erhversmæssige passagerere. Det står i erstatningsansvarsloven, men om det giver mening for "almindelige mennesker" der ikke arbejder med det er jeg ikke sikker på ;-)

Er helt med på det med ansvarsforsikringen. Vi har bare ikke lyst til, at det skal være en permanent ordning, at vi skal køre med børnene. Men ville gerne kunne komme med en ordentlig begrundelse hvorfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes denne brochure fra forsikringsoplysningen som du måske kan bruge. Der er et afsnit om uheld i bil.

http://www.brk.dk/Borger/Familie-boern-unge/Skoler/Documents/Forsikring%20-%20Hvem%20har%20ansvaret.pdf

Jeg kan godt forstå at I gerne vil undgå den ordning. Desværre er der ikke noget rent lov- eller erstatningsmæssigt som gør at det er en dum idé.

At vi så sagtens kan blive enige om at det ikke er fedt at pålægge jer sådan et ansvar er desværre noget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det med at man i arbejdet kører børnene rundt i egen bil, det mener jeg altså også, at der er noget om, at så gælder ansvarsforsikringen ikke, ellers er det noget med at så er det din ansvars forsikring, som skal betale og ikke børnehavens ansvars forsikringen, hvis der skulle ske noget.

Og i den forbindelse kan der komme en masse problemer med diskussion omkring, hvem der skal betale osv. Derfor skal man helst ikke bruge privatbiler i arbejdsøjemed. Det har vi i hvertfald fået af vide på mit job. Og derfor har vi en bus og bil som hører til vores hus,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan påpege at i skal have kørselstakst (som vist er ret høj), og med den udgift samt alt papirarbejdet vil det måske være lettere at tage bussen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligesom Vanni siger, så er der altså noget med at den almindelige ansvarsforsikring ikke gælder hvis du kører i arbejds øjemed. Jeg kan simpelthen ikke huske hvad det lige er jeg fik at vide. Sorry. Ikke særlig informativ viden herfra. Men jeg arbejder selv som sygeplejerske på et bosted og der har vi 2 busser til at kunne benytte ved kørsel med beboerne. Der har før været nogen der lige har nuppet deres egen bil for at køre en af beboerne til læge eller lignende og det er blevet helt lukket nu fordi man skulle udfylde alle mulige papirer for at være dækket ordentligt ind.

Og ja i tilfælde af at man vælger at få det sat i værk så man må bruge sin egen bil, så skal man have kørsels takst - hvilket iøvrigt også gælder hvis du kører i egen bil uden børn eller beboere, men hvor du kører i arbejds øjemed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER