somummy

Vælling -hvad er hot og hvad er....ik :)

17 indlæg i dette emne

Vi er igang med projekt "natvælling-til-Milas-så-han-vil-sove-om-natten-tak" :zzz . Indtilvidere har vi prøvet majsvælling fra semper og hjemmelavet risvælling som Milas synes smager af noget man ikke kan spise -hvilket han så heller ikke gør ...hmm <_< .

I dag har vi så prøvet majsvælling lavet på maizena, som en fra mødregruppen fortalte om ved sidste møde. Egentlig tænkte jeg at det var da noget underlig noget at putte i sit barn, men nu hvor han ikke ville have det andet (efter mit hoved, mere næringsfulde) vælling , kunne vi lige så godt prøve.

Og selvfølgelig slubrer han lige 260 ml i sit på nul komma fem :wacko

Men har han overhovedet godt af det, er det sundt nok og ok at give en enkelt gang om dagen eller er der bedre alternativer, som smager lige så godt(har jo smagt de to første typer, og giver Milas ret i at det ikke er super tasty)?

Har forsøgt at google mig frem til et svar, men kan ikke finde udtalelser fra en fagperson, og så er i jo de næste på listen til at blive spurgt :lovebk

Hvad er jeres erfaringer med det?

På forhånd tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vaelling er jo bare tynd groed... Jeg har laest, at grunden til at de sover paa vaelling, er at det er saa paent svaertfordoejeligt for dem, at de bliver knockoutet af det... Men jeg har ikke nogen erfaring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en bog med forskellige opskrifter i, bl.a. vælling. Og der står der også at man skal bruge maizena.... så tror absolut ikke der sker noget ved at bruge det alternativ!

Held og lykke med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for en bog?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taenker bare, at det er at smide en stivelsesbombe i sin babys nye, friske og saarbare mave... men ja, jeg skal ikke kloge mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har ikke de store erfaringer med maizena vælling.. men min søn tager 220 ml Majsvælling om aftenen... og det ser ud til at trives med det... Jeg har set man også kan få havre vælling fra semper... og på sempers facebook, har jeg set at de har lavet majsvællingen med pære/banen i... det kan være det kunne bruges?? hvis det er til at få i butikkerne.. og så tror jeg ikke at det kan skade.. de laver vel ikke vælling til babyer, hvis det skadede... men det kan da godt være jeg er blåøjet og læner mig for meget op af min SP.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vaelling er jo bare tynd groed... Jeg har laest, at grunden til at de sover paa vaelling, er at det er saa paent svaertfordoejeligt for dem, at de bliver knockoutet af det... Men jeg har ikke nogen erfaring.

Så du tænker at jeg måske lige så godt kunne lave noget tynd hirsegrød eller lign?

Det er vel kun maizenavælling der er sværtfordøjeligt så, ellers måtte de vel heller ikke få almindelig tyk grød??? Bare en tanke fordi jeg selv lige blev forvirret :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den hedder noget så enkelt som "mam! "

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taenker bare, at det er at smide en stivelsesbombe i sin babys nye, friske og saarbare mave... men ja, jeg skal ikke kloge mig...

det var nemlig også det jeg tænkte, men kan ikke finde noget sted på nettet hvor de beskriver problematikken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det var nemlig også det jeg tænkte, men kan ikke finde noget sted på nettet hvor de beskriver problematikken

Altsaa, erfaringsmaessigt, saa kan groed vaere svaert for tarmene at fordoeje for dem i starten. Jeg kunne i foerste omgang kun finde Holles oeko, men det er saadan noget instant-agtigt. Saa fandt jeg endelig oeko-groft. ris-, hirse- og quinoamel, som jeg nu laver groed til Noah af - som snart er 7 mdr! Men det skal staa i bloed en nat, foer jeg koger det til groed, ellers er det altaa svaert fordoejeligt for ham. Saa ja, HVIS jeg skulle give vaelling, saa ville jeg lave det paa oekomel og stille det i bloed om morgenen for saa at tilberede om aftenen... Jeg taenker, at man ligesaa godt kan lave det af det mel, ens barn nu gerne vil indtage, men Maizena, ligefrem... Det er jo sovsejaevner :unsure

Jeg laeste det i Rebecca Perssons bog, mener jeg, men har flere forskellige, jeg orienterer mig lidt i...

EDIT: I Italien er risgroed f.eks. ikke anbefalelet til babyer som startmad...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sempers vælling er lavet på en ny formular så den nu først MÅ gives efter 6 mdr (ifølge SP) men min veninde gav sin datter hjemmelavet vælling med alm majsmel - samme opskrift som med marizena. Det ville jeg nok hellere hvis jeg stod i dit sted!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa, erfaringsmaessigt, saa kan groed vaere svaert for tarmene at fordoeje for dem i starten. Jeg kunne i foerste omgang kun finde Holles oeko, men det er saadan noget instant-agtigt. Saa fandt jeg endelig oeko-groft. ris-, hirse- og quinoamel, som jeg nu laver groed til Noah af - som snart er 7 mdr! Men det skal staa i bloed en nat, foer jeg koger det til groed, ellers er det altaa svaert fordoejeligt for ham. Saa ja, HVIS jeg skulle give vaelling, saa ville jeg lave det paa oekomel og stille det i bloed om morgenen for saa at tilberede om aftenen... Jeg taenker, at man ligesaa godt kan lave det af det mel, ens barn nu gerne vil indtage, men Maizena, ligefrem... Det er jo sovsejaevner :unsure

Jeg laeste det i Rebecca Perssons bog, mener jeg, men har flere forskellige, jeg orienterer mig lidt i...

EDIT: I Italien er risgroed f.eks. ikke anbefalelet til babyer som startmad...

Bliver spændende om jeg vågner op til total blæverbebse i morgen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sempers vælling er lavet på en ny formular så den nu først MÅ gives efter 6 mdr (ifølge SP) men min veninde gav sin datter hjemmelavet vælling med alm majsmel - samme opskrift som med marizena. Det ville jeg nok hellere hvis jeg stod i dit sted!

Min SP sagde så at jeg skulle ignorere at der stod fra 6 måneder, fordi man blot prøver at opfordre til at fuldamme til omkring de 6 måneder, men at det jo ikke er alle der kan holde en høj mælkeproduktion indtil da. Så jeg kunne roligt købe det til Milas på 4 mdr 3 uger (og 7,7 kg). Men nu hvor han ikke kan lide det, er det ligemeget ;)

Tror jeg skal prøve og se om jeg kan finde noget majsmel et sted (Har forsøgt i de lokel butikker)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min SP sagde så at jeg skulle ignorere at der stod fra 6 måneder, fordi man blot prøver at opfordre til at fuldamme til omkring de 6 måneder, men at det jo ikke er alle der kan holde en høj mælkeproduktion indtil da. Så jeg kunne roligt købe det til Milas på 4 mdr 3 uger. Men nu hvor han ikke kan lide det, er det ligemeget.

Tror jeg skal prøve og se om jeg kan finde noget majsmel et sted (Har forsøgt i de lokel butikker)

SP sagde her at sådan var det også tidligere men at det NU ikke kunne anbefales da formlen var lavet om :unsure - men hvis han ikke kan li det er det jo irelevant :P

EDIT: kvickly har ved deres øko produkter majsmel i deres änglamark mærke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SP sagde her at sådan var det også tidligere men at det NU ikke kunne anbefales da formlen var lavet om :unsure - men hvis han ikke kan li det er det jo irelevant :P

EDIT: kvickly har ved deres øko produkter majsmel i deres änglamark mærke!

Super! Tak for det! :tak :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min SP sagde så at jeg skulle ignorere at der stod fra 6 måneder, fordi man blot prøver at opfordre til at fuldamme til omkring de 6 måneder, men at det jo ikke er alle der kan holde en høj mælkeproduktion indtil da. Så jeg kunne roligt købe det til Milas på 4 mdr 3 uger (og 7,7 kg). Men nu hvor han ikke kan lide det, er det ligemeget ;)

Tror jeg skal prøve og se om jeg kan finde noget majsmel et sted (Har forsøgt i de lokel butikker)

Det samme sagde min SP

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lucas får sempers majsvælling til nat.. og har fået de siden 3½ mdr, da han nægtede mælk og vand om natten hvis han vågnede.. desuden er hans vællingpulver rystet sammen med mme, da han ik vil ha det når det er lvet på vand . og det har min sp sagt god for.. ku det måske være en ide at prøve???

så den anden dag i bilka man ku få det med bærsmag...

men tror man må prøve sig lidt frem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER