blomst27

Vask af stofbleer ( dem til numsen)

12 indlæg i dette emne

Hej Piger,

nu skal jeg jo i gang med at vaske alle vores fiiiine stofbleer! Har bumdeal, papoose og little lamb!

Har tjkket deres hjemmeside med at man skal skylde dem i koldt vand først, og så normal vask ved 30 grader og så en kold skyl igen..? det lyder bøvlet? :blink

Hvad gør i andre? Nu er de jo ikke brugt, men har tænkt mig at vaske dem 3 gange inden de skal bruges.

Hvilket vaskemiddel bruger i? der står non-bio ..hm, bruger neutral til alt andet. sikke en videnskab :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det med Neutral er noget med at det oedelaegger velcro...

Jeg ville bare vaske i Neutral hvis man kunne faa det hernede, men som du ved, saa er der jo duftstoffer i ALT. Saa jeg vasker med en Clinetor vaskebold og natron.

Eller vaskenoedder og natron. Af og til med vaskepulver, det mindst duftende, jeg kan finde, men kun halv dosis. Jeg vasker bleer ved 60 graders oekoprogram med forvsak uden noget saebe. En gang imellem koerer jeg en ekstra vask paa 90 grader efter den foerste vask, dels for at rense og dels for at strippe bleerne, saa de ikke lugter og de suger godt.

Jeg laegger altid nye bleer i bloed i koldt vand over en nat. Saa faar de tre vaske ved 60 grader, hvor jeg ikke toerrer dem foerst. Hvis de har laekket, saa har det faaet en vask eller to mere, hvis jeg har fornemmet at overfladen skyer tissetaaren.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med Neutral er noget med at det oedelaegger velcro...

Jeg ville bare vaske i Neutral hvis man kunne faa det hernede, men som du ved, saa er der jo duftstoffer i ALT. Saa jeg vasker med en Clinetor vaskebold og natron.

Eller vaskenoedder og natron. Af og til med vaskepulver, det mindst duftende, jeg kan finde, men kun halv dosis. Jeg vasker bleer ved 60 graders oekoprogram med forvsak uden noget saebe. En gang imellem koerer jeg en ekstra vask paa 90 grader efter den foerste vask, dels for at rense og dels for at strippe bleerne, saa de ikke lugter og de suger godt.

Jeg laegger altid nye bleer i bloed i koldt vand over en nat. Saa faar de tre vaske ved 60 grader, hvor jeg ikke toerrer dem foerst. Hvis de har laekket, saa har det faaet en vask eller to mere, hvis jeg har fornemmet at overfladen skyer tissetaaren.

:balloons

Super, så det med at man kun må vaske dem ved 30 grader passer ikke? eller dvs dine fungerer fint selvom du vasker dem ved 60 grader :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De får lige skylleprogram og så 90 grader Bum :) Vi vasker i tusindfryd color fra Irma eller änglamark color.. Stofbleer med velcro kan ikke så godt lide neutrals vaskepulver (det kan gøre, at velcroen ikke vil hæfte)

Vaskede mine 1 eller 2 gange sammen med alm tøjvask, inden de kom i brug og skiftede så lidt oftere, da de ikke suger vild meget i starten og Johan var en super skider/tisser, så skiftede nok hvar time de første uger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

De får lige skylleprogram og så 90 grader Bum :) Vi vasker i tusindfryd color fra Irma eller änglamark color.. Stofbleer med velcro kan ikke så godt lide neutrals vaskepulver (det kan gøre, at velcroen ikke vil hæfte)

Vaskede mine 1 eller 2 gange sammen med alm tøjvask, inden de kom i brug og skiftede så lidt oftere, da de ikke suger vild meget i starten og Johan var en super skider/tisser, så skiftede nok hvar time de første uger..

Hold da op!!! :o ok det lyder slet ikke så indviklet jo!

Bruger faktisk også ønglamark en gang i mellem hvis jeg lige handler et sted de har det, så det er jo intet problem.

tak for tips ladies! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi bruger også minus kalk tabs og doserer så vaskepulveret til blødt vand. En gang i mellem stripper vi bleerne med 1 dl natron for, at fjerne sæberester, kalk m.m. der kan få bleerne til, at lugte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De får lige skylleprogram og så 90 grader Bum :) Vi vasker i tusindfryd color fra Irma eller änglamark color.. Stofbleer med velcro kan ikke så godt lide neutrals vaskepulver (det kan gøre, at velcroen ikke vil hæfte)

Vaskede mine 1 eller 2 gange sammen med alm tøjvask, inden de kom i brug og skiftede så lidt oftere, da de ikke suger vild meget i starten og Johan var en super skider/tisser, så skiftede nok hvar time de første uger..

:ditto Bortset fra at vi bare bruger vores lokale vaskeris automatiske (parfumefrie og allergigodkendte) vaskepulver :) Velcroen på vores bleer er ved at være lidt irriterende (den "bøjer") men om det er pga. de 90 grader eller pga. sæben, det ved jeg ikke. Men altså de duer stadig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op!!! :o ok det lyder slet ikke så indviklet jo!

Bruger faktisk også ønglamark en gang i mellem hvis jeg lige handler et sted de har det, så det er jo intet problem.

tak for tips ladies! :kiss

Nej det er dejlig simpelt :) Derfor er jeg heller ikke ved, at "gå til" over vi snart står med 2 stofble unger :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:bunny fedt! det skal nok blive godt med de der stofbleer, synes bare de ser så søde ud!!! :wub har også nogle med cupcakes på, og dyr og alt muligt hihi :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, så det med at man kun må vaske dem ved 30 grader passer ikke? eller dvs dine fungerer fint selvom du vasker dem ved 60 grader :)

Jeg vil ikke noejes med 30 grader - puha, synes det lyder bakterielt! Jeg skrev til Ella fra Bumdeal og hun sagde at op til 60 kan de godt klare, men 90 er for haardt ved PUL belaegningen. Men jeg vasker som sagt paa 60 og 90 engang imellem alligevel.

Papoose er dem, der ser mest brugte ud nu, mest indeni og i syningerne, men de passer bare saa godt til Noah. Bumdeal ser stadig rigtig fine ud og sidder bedre og bedre. Saa du kan nok regne med at Papoose kan du bruge lidt foer end Bumdeal ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hiver lige tråden frem igen.

Hvad gør i fra bleen med prut kommer af måsen til den skal vaskes? Ligger den blespand? Skyller den? Bruger noget pletfjerner?

Jeg er nok lidt sart med pletter, og vores kom ud efter en 60 vask med gule pletter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER