Vinnus

hvad gjorde i?

10 indlæg i dette emne

Jer som havde valgt fra start at ikke ville amme, hvad gjorde i umiddelbart efter fødslen?

Min Jm gav os to valgmuligheder:

1. At vi selv havde flaske med og sygehuset kom med mælken

2. At hun blev lagt til for at få den første råmælk, som skulle indholde de gode antistoffer

Vi har snakket en del om det herhjemme, og K mener at det er op til mig :unsure

Min første tanke var da, at hun bare skulle starte på flaske med det samme, så hun ikke blev forvirret og så der ikke kom gang i mælken.

Får jo de piller til ammestop på sygehuset.

Men da Jm snakkede om det med antistoffer og sammentrækning af livmoderen, så blev jeg i tvivl.

Hvad gjorde i? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Marius fik kun flaske. Intet andet. De har dog flasker på Viborg sygehus, så dem slap vi for at have med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps min livmoder trak sig pænt sammen uden at Marius fik noget fra mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Soede, du kan godt selv manuelt lige tage en lille kop og klemme raamaelken ud, som Mumi saa kan faa med kop - du behoever jo ikke amme hende for at hun kan faa den :)

Hvis du laeser i enten min foedselsberetningstraad eller i starten af min mor-traad, saa kan du laese om mig, staaende paa italiensk foedegangstoilet med jordemoder for at tisse, da jordemoder to kommer ind for at faa min raamaelk i lille kop, fordi Noahs blodsukker var lavt. Der stod jeg med kaempeble og en jordemoder, der trak nettrusser op paa mig, mens den anden malkede raamaelk fra mine bryster :D

Bare en tanke... :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Soede, du kan godt selv manuelt lige tage en lille kop og klemme raamaelken ud, som Mumi saa kan faa med kop - du behoever jo ikke amme hende for at hun kan faa den :)

Hvis du laeser i enten min foedselsberetningstraad eller i starten af min mor-traad, saa kan du laese om mig, staaende paa italiensk foedegangstoilet med jordemoder for at tisse, da jordemoder to kommer ind for at faa min raamaelk i lille kop, fordi Noahs blodsukker var lavt. Der stod jeg med kaempeble og en jordemoder, der trak nettrusser op paa mig, mens den anden malkede raamaelk fra mine bryster :D

Bare en tanke... :kiss

Haha :D havde også selv følgeskab af to på toilettet...underlig tid den på fødegangen! Nå sorry det var et sidespring...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius fik kun flaske. Intet andet. De har dog flasker på Viborg sygehus, så dem slap vi for at have med :)

Ps min livmoder trak sig pænt sammen uden at Marius fik noget fra mig...

Jeg tænkte netop på dig :)

Det er da rart at høre at din livmoder trak sig pænt sammen trods det :) Det håber man jo på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Soede, du kan godt selv manuelt lige tage en lille kop og klemme raamaelken ud, som Mumi saa kan faa med kop - du behoever jo ikke amme hende for at hun kan faa den :)

Hvis du laeser i enten min foedselsberetningstraad eller i starten af min mor-traad, saa kan du laese om mig, staaende paa italiensk foedegangstoilet med jordemoder for at tisse, da jordemoder to kommer ind for at faa min raamaelk i lille kop, fordi Noahs blodsukker var lavt. Der stod jeg med kaempeble og en jordemoder, der trak nettrusser op paa mig, mens den anden malkede raamaelk fra mine bryster :D

Bare en tanke... :kiss

Jeg har ikke tænkt mig at malke ud. Så det er ikke en mulighed for mig. Har aldrig brudt mig om at malke ud.

Det er ikke fordi jeg som sådan har noget imod det at lægge hende til, da grunden til at jeg ikke vil amme denne gang er de to dårlige ammeforløb jeg havde med pigerne. Det har jeg ikke lyst til igen

Tak for svar søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel bare at gøre din jdm opmærksom på det... Vi har fået et stykke papir udleveret ang. amning som skal ligge sammen med min vandrejournal så de ved hvad jeg gerne vil. Jeg har selv haft 2 dårlige forløb med drengene, men har sat mig i hovedet at lillepigen skal altså ammes, for jeg ved at det kan lade sig gøre.. Men jeg ved også at det kan være svært når man har dårlige oplevelser i rygsækken...

Da jeg fødte min store dreng, var hans blodsuker for lavt og der fik han erstatning på barselsgangen inden jeg kom op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke tænkt mig at malke ud. Så det er ikke en mulighed for mig. Har aldrig brudt mig om at malke ud.

Det er ikke fordi jeg som sådan har noget imod det at lægge hende til, da grunden til at jeg ikke vil amme denne gang er de to dårlige ammeforløb jeg havde med pigerne. Det har jeg ikke lyst til igen

Tak for svar søde :kram2

Jeg fostaar godt, du ikke har lyst til at laegge hende til med den bagage. Jeg mener nu heller ikke at du skal malke ud som du ikke oensker.. Men maaske har vi forskellig opfattelse af at malke ud og jeg mener ikke med pumpe - det kan jeg skisme godt forstaa, du ikke gider stresse med. Men det er jo ikke meget, der er tale om, synes jeg, saa derfor foreslog jeg det, for jeg synes ikke det smaaklemmeri er at malke ud. Tanken var at selv hvis du bare skulle klemme en lille skefuld ud paa smaa fem minutter, saa vil det have stor vaerdi for hendes system - ogsaa hvis det bare er en enkelt gang.

Nogle raw food freaks(vi har bla. nogle venner) tager ligefrem raamaelk som kosttilskud, fordi det er saa godt :wacko

Haha :D havde også selv følgeskab af to på toilettet...underlig tid den på fødegangen! Nå sorry det var et sidespring...

Meget underlig :D :btopic

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fostaar godt, du ikke har lyst til at laegge hende til med den bagage. Jeg mener nu heller ikke at du skal malke ud som du ikke oensker.. Men maaske har vi forskellig opfattelse af at malke ud og jeg mener ikke med pumpe - det kan jeg skisme godt forstaa, du ikke gider stresse med. Men det er jo ikke meget, der er tale om, synes jeg, saa derfor foreslog jeg det, for jeg synes ikke det smaaklemmeri er at malke ud. Tanken var at selv hvis du bare skulle klemme en lille skefuld ud paa smaa fem minutter, saa vil det have stor vaerdi for hendes system - ogsaa hvis det bare er en enkelt gang.

Nogle raw food freaks(vi har bla. nogle venner) tager ligefrem raamaelk som kosttilskud, fordi det er saa godt :wacko

Meget underlig :D :btopic

Jeg mente nu heller ikke med pumpe :) har aldrig kunne finde ud af at malke ud med hånden, og sidst følte jeg mig faktisk som en ko..

Tusind tak for dit svar :kram

K har siddet og læst omkring det med råmælk og nøj hvor er det svært at finde hoved og hale i.

Men tror vi er nået frem til at det bliver flaske med det samme. Det var jo egentlig det vi havde regnet med før Jm begyndte at snakke om råmælk osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER