Syfong

Keglesnit og graviditet

13 indlæg i dette emne

Hej, jeg tænkte om nogen herinde har noget viden de vil dele om dette emne?

Jef har gået til tjek i 2 år nu, uden at celleforandringerne bliver hverken bedre eller værre og venter lige nu på resultat fra sidste test. Jeg er lidt bange for at keglesnit vil gøre en evt graviditet mere besværet, selv om lægerne siger at set først er efter 2. Keglesnit ar der normalt kan opstå problemer med at gå tiden ud.

Har i nogen erfaringer, gode/dårlige, som i vil dele? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået keglesnit x 2, og højst sandsynligt medvirkende til mine for tidlige fødsler. Men mit 2. keglesnit var kompliceret, og der gik infektion i det og de måtte derfor fjerne mere end først antaget. Celleforandringerne var også så svære, at det blev betegnet som livmoderhalskræft. Men jeg kender en del, der har fået keglesnit en enkelt gang, uden at det har givet problemer, og det er ikke ret tit man får fjernet af flere omgange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået keglesnit x 2, og højst sandsynligt medvirkende til mine for tidlige fødsler. Men mit 2. keglesnit var kompliceret, og der gik infektion i det og de måtte derfor fjerne mere end først antaget. Celleforandringerne var også så svære, at det blev betegnet som livmoderhalskræft. Men jeg kender en del, der har fået keglesnit en enkelt gang, uden at det har givet problemer, og det er ikke ret tit man får fjernet af flere omgange :)

Okay, så har det også være ekstra træls for dig, med betændelse..! Tusind tak for svaret :)

Jeg har heller ikke hørt fra nogen at 1 keglesnit har givet dem problemer, men det kunne jo godt være der var andre der kunne fortælle noget andet :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så har det også være ekstra træls for dig, med betændelse..! Tusind tak for svaret :)

Jeg har heller ikke hørt fra nogen at 1 keglesnit har givet dem problemer, men det kunne jo godt være der var andre der kunne fortælle noget andet :/

Har du haft forandringer, eller er der en særlig grund til bekymringen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du haft forandringer, eller er der en særlig grund til bekymringen? :)

Jeg har haft celleforandringer siden jeg var 23 år (blir 25 i januar), men ikke nok til keglesnit endnu. Det er hverken blevet bedre eller værre over de 2 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået 1 keglesnit imellem mine to fødsler og det havde ingen betydning overhovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da dejligt at høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jordemoder sagde i øvrigt at hendes erfaring var, at det godt langsommeliggøre udvidelsesveerne lidt fordi arvævet skulle brudes før man var klar til presseveer. Derefter kunne det måske gå hurtigt, men det mærkede jeg som sagt intet til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået lavet keglesnit, men har ikke haft nogen problemer i graviditeten eller under fødslen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster fik også lavet keglesnit mellem sine to graviditeter uden problemer. De sagde, at hun kunne gå i fødsels lidt tidligere fordi livmoderhalsen var kortere (eller noget :unsure) men hun fødte 40+1, så det var der ikke noget af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster fik også lavet keglesnit mellem sine to graviditeter uden problemer. De sagde, at hun kunne gå i fødsels lidt tidligere fordi livmoderhalsen var kortere (eller noget :unsure) men hun fødte 40+1, så det var der ikke noget af :)

ja, det er også det min læge har fortalt mig.

Håber selvfølgelig at jeg slipper helt for keglesnit..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har for 40 år siden fået lavet keglesnit som nogle af de første. Med det resultat at de fik fjernet så meget livmoderhals at hun havde svært ved at gennemfører en graviditet. Hun havde i sin tid 6 spontane aborter - alle i 3-4 måned. Fordi at livmoderhalsen ikke kunne "holde" til presset. Jeg er blevet født 3 måneder for tidligt.. og hun var sengeliggende alle 6 måneder af graviditeten.

Jeg har så også selv fået lavet keglesnit for 2 år siden 5 januar. Og min kæreste og jeg går nu også med tanker om at blive gravide.. og mine tanker kredser meget om eventuelle problemer med graviditeten og det faktum at jeg selv har fået foretaget keglesnit. Men flere læger inkl en gynækolog har sagt at der ikke er noget at være bekymret for. Fordi man idag brænde-skære med en Y-brænde-tråd når man "skære" selve keglesnittet. Så man fjerner kun lige nøjagtig det væv man skal... Men må da indrømme at jeg har mine bekymringer... Men samtidig ved jeg jo af egen erfaring at man sagtens kan klare at føde for tidligt.. Jeg har nemlig INGEN mén efter min egen fortidlig fødsel :) Man må tage tingene som de kommer...

Held og lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har for 40 år siden fået lavet keglesnit som nogle af de første. Med det resultat at de fik fjernet så meget livmoderhals at hun havde svært ved at gennemfører en graviditet. Hun havde i sin tid 6 spontane aborter - alle i 3-4 måned. Fordi at livmoderhalsen ikke kunne "holde" til presset. Jeg er blevet født 3 måneder for tidligt.. og hun var sengeliggende alle 6 måneder af graviditeten.

Jeg har så også selv fået lavet keglesnit for 2 år siden 5 januar. Og min kæreste og jeg går nu også med tanker om at blive gravide.. og mine tanker kredser meget om eventuelle problemer med graviditeten og det faktum at jeg selv har fået foretaget keglesnit. Men flere læger inkl en gynækolog har sagt at der ikke er noget at være bekymret for. Fordi man idag brænde-skære med en Y-brænde-tråd når man "skære" selve keglesnittet. Så man fjerner kun lige nøjagtig det væv man skal... Men må da indrømme at jeg har mine bekymringer... Men samtidig ved jeg jo af egen erfaring at man sagtens kan klare at føde for tidligt.. Jeg har nemlig INGEN mén efter min egen fortidlig fødsel :) Man må tage tingene som de kommer...

Held og lykke :)

Det er jo lige præcis de samme tanker jeg har gjort mig :)

Oveni det hele, så tænker jeg jo også på om det så lige kommer til at passe med at jeg skal have foretaget keglesnit når vi arbejder på at gravide.. Med mit held skal det nok blive timet sådan :P og så skal man jo helst vente 6 måneder med at blive gravid efter det.. Mindst! :/ buh..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER