ssb

Manglende livstegn efter 2 uger med daglig liv

6 indlæg i dette emne

Jeg har de sidste to uger mærket liv dagligt og uden tvivl. Både mand og børn har mærket lillebror sparke, men nu har jeg et par dage næsten ikke mærket lillebror og indtil for 10 minutter siden havde jeg ikke mærket liv i et døgn!!

Nogen der kan komme med en forklaring på hvorfor barnet lige pludselig bliver så stille? Er det normalt, når først man er begyndt at mærke liv dagligt?

Hvilke ting kan man gøre for at få baby til at bevæge sig? Jeg kan kun huske den med at drikke et glas isvand...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har de sidste to uger mærket liv dagligt og uden tvivl. Både mand og børn har mærket lillebror sparke, men nu har jeg et par dage næsten ikke mærket lillebror og indtil for 10 minutter siden havde jeg ikke mærket liv i et døgn!!

Nogen der kan komme med en forklaring på hvorfor barnet lige pludselig bliver så stille? Er det normalt, når først man er begyndt at mærke liv dagligt?

Det er normalt at der er dage med meget aktivitet og dage med mindre aktivitet.

Ligesom at du har dage hvor du slapper af, har babyen også dage hvor den sover meget og derfor vil aktivitetsniveauet være mindre.

Men når du først er begyndt at mærke liv, så skal du mærke liv hverdag, dvs, indenfor 24 timer.

Hvis ikke du mærker daglig liv, er det en god ide at ringe til Fødegangen, de vil ofte kunne berolige dig eller tilbyde at du kommer ind til en scanning.

Hvilke ting kan man gøre for at få baby til at bevæge sig? Jeg kan kun huske den med at drikke et glas isvand...

Drik varmt eller koldt - men dette virker ikke altid og har også mere effekt når du er længere henne.

Men først og fremmest så læg dig ned og slap helt af. Nogle gange kan baby bevæge sig rundt uden du egentlig ligger mærke til det, fordi du jo bare er i gang med dine daglige gøremål.

Og samtidig kan baby mærke hvis du bliver for anspændt.

Når du kommer længer hen vil du også kunne få baby til at reagere ved at puffe til maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En kold klud på maven er også en ide.. Ikke bare som i kold, men somi ISKOLD ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan mærke at lillebror sparker mindre her efter han har vendt sig rigtigt. Så jeg tror at det betyder rigtig meget hvordan de vender og hvilken side de sparker til.

Hvis jeg har brug for at mærke ham drikker jeg gerne noget meget varmt f.eks the eller kakao eller drikker appelsinjuice. En mandarin eller lignende kan også tit klare det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan mærke at lillebror sparker mindre her efter han har vendt sig rigtigt. Så jeg tror at det betyder rigtig meget hvordan de vender og hvilken side de sparker til.

Ja hvis baby ligger og sparker ind i ryggen på dig, kan det være svært at mærke i forhold til når den sparker/slår ud mod mave skindet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt normalt at baby kan have nogen rolige dage indimellem. Men så vidt jeg husker er det også først fra uge 24 at man SKAL mærke liv hver dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER