Havbaek

Rytme hvornår?

6 indlæg i dette emne

Nu ved jeg godt man ikke kan give en baby en reelt døgnrytme endnu, og som 6 ugers baby, så er Tristan langt fra endnu.

Han har 2 vågne perioder om natten, hvor han spiser (flaske) og ofte skal have skiftet ble da han om natten levere meget våde bleer og simpelthen ikke kan finde ro uden en ren og tør ble. Han møffer rundt, ormer sig og græder og falder først til ro på puslebordet så snart jeg skifter ham.

20 minutter efter det ca. falder han til ro og glider som regel ind i drømmeland kort tid efter det, medmindre vi bliver indhentet af en ulvetime, som desværre er sket et par gange :(

En typisk døgnrytme med måltider kan se sådan her ud (da jeg forsøger at skrive alt ned for at have styr på det):

04.18

08.48

13.14

15.56

19.16

22.48

(01.40 på ny dag/meget tidligt morgen)

Typisk sover han mellem disse måltider, men er ved at være der hvor han er mere vågen også, selvom han stadig sover meget.

Men hvor gamle er de, før der begynder at komme lidt mere rymte over det?

Han er tilmeldt opskrivning på DP pr. 1 August 2013 hvor han vil være 10 måneder, og kan godt håbe at han til der, vil have en nogenlunde rytme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når de er omkring 4 måneder begynder der at komme en vis rytme, som må afvige med 1 time +/-. :) Når han starter i dp har han helt sikkert fået en rytme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når de er omkring 4 måneder begynder der at komme en vis rytme, som må afvige med 1 time +/-. :) Når han starter i dp har han helt sikkert fået en rytme :)

Puha håber sgu ikke min lillemand har fundet sin rytme endnu med 30 mins lurer om dagen og vågen hver 2. time om natten :wacko Men ellers er jeg enig at det er omkring de 3-4 mdr de kan begynde at have en rytme (har jeg hørt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Valdemar er 5 måneder og jeg begynder så småt at ane en rytme. Men jeg gør stadig ikke noget for at "lave" en, jeg forsøger bare at lade ham sove, når han er træt.

Jeg forestiller mig, at vi begynder at "manipulere" med hans rytme, når han begynder at få fast føde. At vi måske kan "time" hans skemåltider, så det passer med en god søvnrytme.

Når de starter i DP skal de nok få en rytme, hvis de ikke allerede har en. Så skal deres søvn jo passes nogenlunde sammen med de andre børns, så hvis din søn ikke allerede har en rytme af sig selv der, så skal DP nok lave den. Men det tror jeg nu nok, at han har :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg gør stadig ikke noget for at "lave" en, jeg forsøger bare at lade ham sove, når han er træt.

Jeg forestiller mig, at vi begynder at "manipulere" med hans rytme, når han begynder at få fast føde. At vi måske kan "time" hans skemåltider, så det passer med en god søvnrytme.

Årh hvor er det dejligt at læse, det gør vi nemlig heller ikke! Jo om aftenen trækker vi den lidt fordi hun ellers kan gå til nat kl 16-17 stykker og så vågner hun gerne kl 5. Det trækker tænder ud engang imellem og nogle dage bliver jeg nød til at vække hende kl 17 for at hun ikke sover igennem og vender rundt på nat og dag. Men ellers putter jeg hende bare når hun er træt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor er det dejligt at læse, det gør vi nemlig heller ikke! Jo om aftenen trækker vi den lidt fordi hun ellers kan gå til nat kl 16-17 stykker og så vågner hun gerne kl 5. Det trækker tænder ud engang imellem og nogle dage bliver jeg nød til at vække hende kl 17 for at hun ikke sover igennem og vender rundt på nat og dag. Men ellers putter jeg hende bare når hun er træt.

Hvis Mar gik så tidligt i seng, så havde jeg nok også forsøgt at manipulere lidt :whistling :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER