Miss.Tang

6 årig kan ikke holde styr på sine ting i skolen/fritten

6 indlæg i dette emne

Min bonus søn på 6 år er startet i skole her i sommers. Med det er fuldt, at der flere gange om ugen når vi henter ham, mangler nogen af hans ting. Drikkedunk, sutsko, sko, hue, vanter og i sidste uge 2 jakker på 3 dage!!! tilmed sin nintendo! (det er derfor han ikke får den han har her hos os med...) De fleste ting dukker op igen i glemmekassen, men de 2 jakker er ikke sukket op.. Og når vi henter ham ligger hans ting ikke i hans garderobe, men ud over hele guldvet. Og hvis han har hentet noget i tasken ligger alt det andet også ud på gulvet.

Vi ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre for at få ham til at få styr på sine ting. Vi har længe snakket med ham om at han altid skal ligge sine tin gi garderoben inden han går ind og leger.. Men uden held.

Oplever i det samme og har i nogen tips til hvad vi kan gøre?

Det skal lige siges at han også herhjemme 'smider' om sig med sine ting. Og når han skal finde en ting stiller han sig op ''ihh jeg kan ikke finde den'' uden overhovedet at kigge ;)

fx: han skulle finde sin fjernbetjening. Mig: Kig på dit skrivebord (som flyder med andre ting). N: jamen det har jeg gjort. Mig: prøv at kig under de ting der ligger. Hvorpå han bare fejer det til side. Råder ham til at prøver UNDER det og der ligger den jo ;)

en anden gang lå den frit på bordet og han stod også bare og sagde surt og forurettet ''jeg kan ikke finde den''

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

har selv en søn på 6 år som er ligeså stort et rodehovedet med sine ting,ligger også over hele gulvet. Forstå ikke at pædagoerne ikke siger de skal hænge det op

jakken hænger på skolen denne weekend :wacko ,men han har da alle huer, støvler,handsker med hjem denne weekend :)

hans nintendo ligger han dog altid i sen skuffe,efter den har været væk engang

ved ikke hvad vi skal gøre ved det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har O lært at vi ikke konstant rydder op efter ham.

Smider han jakken på gulvet, eller andre ting der ikke bliver ryddet op, så bliver det liggende men han ved så også godt, at jeg "sparker" til det.

Forståes på den måde, at jeg skubber tingene til side og siger hvem er det der sådan roder. Og så ved O godt han skal rydde sine ting op.

Kan han ikke finde hans ting, så har vi gjort det, at vi beder ham prøve at huske hvor han har lagt det sidst, nogengange ved vi det og andre gang ved vi det ikke.

Han er nemlig i perioder meget glemsom, men ved at få det der velmente skub til at prøve at huske, gør at han 5 ud af 10 gange faktisk godt alligevel husker hvor han har lagt det ;)

Tror det er en fase børn er igennem, men det er vist bare at blive ved med at opmunte dem til at rydde op efter dem selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder næsten præcis som vores dreng på 9 ;) Og det har bare varet i 2-3 år nu. Jeg tror faktisk han prøver at holde styr på sine ting, men han har bare så meget andet i hjernen :D Det er pænt belastende, at ting, tøj osv bliver væk. Han glemmer konstant- også hvad man siger til ham. Han er blevet en smule bedre til at holde styr på sine ting i skolen. Vi blev nødt til at inddrage f.eks Nintendo og telefon en overgang, fordi han glemte dem alle steder. Det hjalp faktisk. Plus at han ikke fik nyt af det der blev væk, og skulle betale selv af lommepenge. Han har også fået inddraget lommepenge, men det var fordi han havde været på 3G net med mobilen og brugt en mindre formue.

Der er bare stor forskel på piger og drenge på det punkt. Drengen kan vade ud af døren uden sko, jakke og taske om morgenen, og opdager det først når han får både tæer :D Vores pige på 3 har til gengæld helt styr på både støvler, jakke, hue, madpakke og taske når hun skal afsted ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja...

P har altid passet godt på sine ting og har aldrig mistet så meget som en vante.

K har mistet alt. Kunne komme hjem uden skoletaske eller cykel. Han er i 4. klasse (endelig) blevet udredt og har ADD + diverse småting, og med Ritalin har han nu styr på det meste.

X har heller ikke styr på noget som helst - han skal på konference med psykologen og lærere i januar for at se om han er slem nok til at der skal laves en udredning.

Så ingen gode fif herfra - andet end at købe vanter om foråret når det er billigt og have ekstra ting af ALT.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sara er i dag 9 og har alle dage haft problemer med at huske selv de simpleste ting. Det har meget noget at gøre med at bliver hun distraheret (og det gør man jo meget i løbet af en dag) glemmer hun alle de ting hun skal huske.

Det har været værre. Hun har fået tildelt støttetimer i SFOen som i tiden er igang med at hjælpe hende med at huske sine ting bedre, og forhindre at hun bliver distraheret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER