Blomst87

Brug få råd. Er jeg helt tosset?

17 indlæg i dette emne

Hej alle sammen :)

jeg har brug for lidt råd og vejledning. Er ved at blive tosset.

Vi har siden august prøvet at lave en bette bebs. Vi har ingen børn i forvejen og er midt i 20'erne.

Min cyklus har været helt normal siden, på 28-30 dage. Og har haft ægløsning osv.

Nu er jeg så gået 6 dage over tid. Har siden den dag jeg skulle have haft mens. haft murren i maven og hele tiden troet at nu fik jeg mens. Så har rendt på wc hele tiden for at tjekke. men intet er kommet, ikke engang lidt lysrødt eller brunt udflåd som jeg plejer. Jeg har sidst testet i mandags.. og negativ test igen igen.. så gider ikke blive ved,.

Jeg kontantede så mit lægehus idag, via mail. Det er den eneste måde at få svar fra lægen :/

Der er kommet en ny kvindelig læge, en ung nordmand og var self hende der svarede mig.

Skrev blot at jeg undrede mig over min mens og om de evt ku teste eller lign. det svar jeg fik var:

hvis du ikke er gravid inden et år, så kan du kontakte os..

hvad fuck er det for et svar? var jo ikke noget med barnløshed eller lign jeg spurgte om. :/

Så siger jeg at det er jeg godt klar over, men at jeg bare gerne vil have en afklaring om jeg er gravid eller om det ikke kan gøre noget?

Så er svaret: ta p-piller, så er din cyklus normal.. men så bliver du ikke gravid.

Er det bare mig der syntes det er helt hen i vejret? er jeg bare for utålmodig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mhm lidt kort svar fra lægen men du er nok nødt til lige st give det et par uger mere. Nogen gange kan kroppen springe en mens over og psyken kan også påvirke til st den udsættes nogle dage.

Nogle danner hcg som en test måler lidt sent og kan derfor først se resultat efter længere tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mhm lidt kort svar fra lægen men du er nok nødt til lige st give det et par uger mere. Nogen gange kan kroppen springe en mens over og psyken kan også påvirke til st den udsættes nogle dage.

Nogle danner hcg som en test måler lidt sent og kan derfor først se resultat efter længere tid...

Ja jeg vil måske bare gerne have lægen til at tage en test.

Hader det virkelig bare... Ih.. vil jo bare gerne have det røde, så vi kan komme igang igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor kold og overfladisk. Kan du ikke ringe ind og få en tid ved en af lægerne i stedet. Skal selv ind og have en snak i morgen da jeg er på dag 45 :o .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor kold og overfladisk. Kan du ikke ringe ind og få en tid ved en af lægerne i stedet. Skal selv ind og have en snak i morgen da jeg er på dag 45 :o .

Syntes også hun er lidt streng. Ih hvor træls for dig.. Håber din læge kan hjælpe dig.

Ved min læge har man ingen fast, man sætter sig i kø og så kommer man ind.. og har på ingen måde lyst til at snakke med hende igen..

Ih syntes hun slog mig helt ud. tror jeg venter til næste uge hvis der ikke sker noget :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er surt. Man kontakter jo dem fordi man har en bekymring af en art og vil jo gerne tages alvorligt. Det er vildt frustrerende at gå og vente på sin krop.

Håber snart din krop finder en løsning ved egen hjælp

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sørger du for at teste med morgen urin ??

Hvis jeg var di så ville jeg altså prøve og tage en ny test i morgen tidlig og se hva den siger

Jeg er selv en af dem ikke bare tester bragende positiv den dag mens skulle komme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er surt. Man kontakter jo dem fordi man har en bekymring af en art og vil jo gerne tages alvorligt. Det er vildt frustrerende at gå og vente på sin krop.

Håber snart din krop finder en løsning ved egen hjælp

:kram

Mange tak :) Håber også jeg bare snart får et svar..

Og held og lykke til dig også :D

Sørger du for at teste med morgen urin ??

Hvis jeg var di så ville jeg altså prøve og tage en ny test i morgen tidlig og se hva den siger

Jeg er selv en af dem ikke bare tester bragende positiv den dag mens skulle komme

Problemet med mig er at jeg er oppe at tisse ca 2-5 gange om natten.. Så får ikke rigtig mere ud af at teste i morgen urin.. :/

Håber bare snart jeg får en afklaring. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke et svar at få :blink det var jo slet ikke det du spurgte om

Inden jeg testet positiv havde jeg altså også været oppe og tisse et par gange om natten så tror ikke det har den store indflydelse på evt. morgenurin <_<

Du har prøvet siden august i år ????

Man siger at ens cyklus først bliver "normal" efter 3 mdr. fra man har smidt p-pillerne så måske din krop er ved at finde sig selv

men psyken kan også have meget med det at gøre.

Jeg har selv prøvet i lang tid at blive gravid med først en graviditit uden for livmoderen og en spontant abort er nu gravid igen og håber det går den rigtige vej

så det kan godt tage tid men nogle bliver bare gravide med det samme

ved godt det her lyder træls men giv din krop tid til at finde sig selv og tænk ikke så meget over at NU skulle jeg have mit mens prøv evt. ægløsningstest så ved du hvornår du ca kan regne med mens

knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke et svar at få :blink det var jo slet ikke det du spurgte om

Inden jeg testet positiv havde jeg altså også været oppe og tisse et par gange om natten så tror ikke det har den store indflydelse på evt. morgenurin <_<

Du har prøvet siden august i år ????

Man siger at ens cyklus først bliver "normal" efter 3 mdr. fra man har smidt p-pillerne så måske din krop er ved at finde sig selv

men psyken kan også have meget med det at gøre.

Jeg har selv prøvet i lang tid at blive gravid med først en graviditit uden for livmoderen og en spontant abort er nu gravid igen og håber det går den rigtige vej

så det kan godt tage tid men nogle bliver bare gravide med det samme

ved godt det her lyder træls men giv din krop tid til at finde sig selv og tænk ikke så meget over at NU skulle jeg have mit mens prøv evt. ægløsningstest så ved du hvornår du ca kan regne med mens

knus

Ja, jeg prøver også ikke at tænke for meget over at vi skal have et barn NU.. hehe..

Men vil gerne have lidt styr på min cyklus.. Men tror heller ikke på at jeg er gravid denne gang.. er blevet skuffet så meget hver gang man står med en negativ test. Men vil bare gerne have min mens, så jeg kan komme videre.

Ved godt at kroppen skal finde sig selv.. men er da godt nok træls at det hele har været normalt indtil nu og så fucker det op nu, hvor man troede at den var blevet normal igen..

Troede ikke det skulle være sådan en rutsebane tur at lave et barn.. I min familie har folk bare droppet 1 p-pille og så var der gevinst,

så man håbede jo på at det ville gå lidt hurtigere..

Ej sikke også en tur du har været igennem.. Håber for dig at alt går godt denne gang :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre er der ingen sammenhænge mellem hvordan kvinderne i din familie og dig om hvor hurtigt du bliver gravid. Jeg forstår godt at du er utålmodig, men kroppen skal have lov til at finde sig selv, så selvom det er et trælst svar fra lægen, så er der ikke andet end at vente...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, lægens test er fuldstændig den samme som den du bruger derhjemme: Så den giver intet andet svar. Ofte har de faktisk teste, der er dårligere (Altså kræver højere niv. af HCG) end mange af de hjemmeteste man køber i dag.. Så det ville ikke give dig nogen afklaring.

Det er meget almindeligt at man psyker sin krop, og påvirker menses på den måde..

Det er de fleste der bliver gravide indenfor det første år, og kun meget få bliver gravide indenfor de første par måneder - så jeg ville også slå koldt vand i blodet, og lige vente :)

Din læge kan jo ikke rigtig gøre noget ved mens ikke kommer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes faktisk det er et fair svar, mine cyklusser har ligget fra 28 dage indtil 47 dage, og det er der ikke noget st gøre ved. Hvis ikke man vi på p-piller igen.

Men jeg vil give din læge ret 1 år er da meget passende for et forsøg på at blive gravid, med din alder.

Men tænker lidt du kunne prøve noget zoneterapi, arkunpunktur for at gøre lidt aktivt udover at dyrke sex.

Håber snart den er der for jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes faktisk det er et fair svar, mine cyklusser har ligget fra 28 dage indtil 47 dage, og det er der ikke noget st gøre ved. Hvis ikke man vi på p-piller igen.

Men jeg vil give din læge ret 1 år er da meget passende for et forsøg på at blive gravid, med din alder.

Men tænker lidt du kunne prøve noget zoneterapi, arkunpunktur for at gøre lidt aktivt udover at dyrke sex.

Håber snart den er der for jer

Jeg gir også min læge fuldstændig ret i at vi self ikke skal have hjælp osv.

det jeg blev sur over var at hun jo slet ikke hørte efter hvad jeg spurgte om..

jeg har aldrig prøvet dette før, så mente bare at min læge var den bedste til at vejlede mig, men der tog jeg fejl.

Idag skal man åbenbar Google alt for at finde ud af noget.. Skræmmende :P

Men tager den stille og roligt.. Vi når det jo nok :)

Nu vil jeg bare gerne have at jeg får min mens, så vi kan komme videre.. Syntes det er så træls at gå med mens smerter, uden der sker noget. Render jo på wc HELE tiden for at tjekke,.. Kom nu bare :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du overvejet at skifte læge?

Nu det noget helt andet, men for 2 år siden begyndte min hofte at klikke og gøre meget ondt, jeg gik til lægen og fik den besked, at det kunne man ikke gøre noget ved og at jeg skulle lære at leve med det. :blink I forbindelse med at jeg flyttede til en anden by fik jeg ny læge, her bragte jeg det op igen og min nye læge undersøgte mig grundigt og konstaterede at jeg havde en springhofte! Lidt fysioterapi og så skulle jeg nok blive fin igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du overvejet at skifte læge?

Nu det noget helt andet, men for 2 år siden begyndte min hofte at klikke og gøre meget ondt, jeg gik til lægen og fik den besked, at det kunne man ikke gøre noget ved og at jeg skulle lære at leve med det. :blink I forbindelse med at jeg flyttede til en anden by fik jeg ny læge, her bragte jeg det op igen og min nye læge undersøgte mig grundigt og konstaterede at jeg havde en springhofte! Lidt fysioterapi og så skulle jeg nok blive fin igen.

ja det har jeg overvejet mange gange.. er tir utilfreds dernede..

men kan ikke finde ud af hvilken læge jeg skal vælge.. Aner ikke hvem der er god her hvor jeg kommer fra,.

men må nok bare forhøre mig noget mere.. :)

Sikke da en træls historie.. Godt du fik en ny læge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan anbefale zoneterapi til at få lidt mere styr på cyklus ! Jeg fik kortet min cyklus ned fra 42 til 32 dage ved blot en eller to behandlinger...såå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER