Camillat

Er ved at blive sindssyg over putning igen nu..

43 indlæg i dette emne

Hvad f.... skal jeg goere?? Jeg bliver saa gal indeni, hvisklet han ikke kan undgaa at maerke, for jeg synes det er spild af tid, naar han bare ligger og roder rundt, selvom han er traet. :(

Noah er TRAET kl. 19. Gaber, gnider oejne, er pylret, vil ikke det ene eller det andet. Han har taget en powernap mellem eftermiddagsluren, som slutter omkring 15:30-16 og putning kl. ca 19. Den ligger gerne, saa han vaagner kl. 18.

Jeg kan have held med mig og faa ham paa godnattoget, men gerne, hvis jeg begynder putteritualet maaske allerede 18:30, saa han puttes omkring kl. 19. Men overtraeder jeg, saa er toget koert... Er det tidligt at putte? Han vaagner jo ellers alt for tidligt om morgenen. Lige nu kl, 7-7:30, som foer var 8-8:30. Dvs, hans soevnbehov er naturligt nok blevet det mindre, men han har cuttet af om morgenen...Zzzz ;)

Amningen passer heller ikke helt med putningen/traetheden. Han ammes kort efter kl 18, men saa taet paa 19 som muligt. Hvis jeg ammer for sent i forhold til, at han er meget traet, saa tager han bare en taar. Derfor ammer jeg gerne lidt foer end traet-traet. Hvis jeg har held til at faa ham ind i nattesoevnen ved putning, saa vaagner han stensikkert efter 45 minutter og vil ammes igen, uanset, hvornaar jeg saa ammer foer putningen. Hvis ikke han falder i soevn, saa kan jeg afbryde putning efter 30-45 min og amme, hvorefter jeg nemmere kan putte ham, og han falder til ro for natten.

Nu har jeg brugt halvanden time paa putning i aften - mindre soevn til Noah, stoerre frustration hos os begge og mindre tid til andre ting for mit vedkommende... Proevede at sige godnat og sov godt, give sutten, putte dynen godt omkring ham og saa gaa. Han har ikke graedt eller kaldt paa mig, men jeg var inde for at give sut et par gange. Det virkede nemlig till at jeg sad der som pauseklovn, istedet for at vaere puttemor. Han blev ogsaa overrasket, tror jeg, og det virkede til at virke, indtil jeg saa blev kaldt til amning...

Skal jeg forsimple putning og skaere shhh og haand paa mave, evt. vuggen vaek?

Jeg ved skisme ikke, hvad jeg goer forkert, udover at jeg maaske bare skal putte ham tidligere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil gerne tage det i opleobet denne gang, saa vi ikke skal ind i den dumme onde igen - det gik faktisk lige saa godt... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg ved ikke hvad jeg skal sige. Jeg ville ønske jeg havde den magiske trylleformular :(

Men jeg kan godt huske det og sender tusind :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, har samme problem... Her græder hun så bare helt enormt, og det har nu taget mig 2,5 og putte... Hvor jeg stort ser har vandret rundt med hende. Hun er lige faldet i søvn i mine arme... Og så er spørgsmålet om jeg tør ligge hende i seng. Får ikke sovet hvis hun ligger hos mig.... Håber du finder løsning på det, Camilla! Kigger med her :-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaah, det er ogsaa lang tid..... Jeg fik at vide, at efter 1 time, saa maa man godt give op og holde puttepause. Det plejer jeg at rette mig efter. Blev bare insisterende i dag, for synes ikke, det kan passe, at han ikke falder i soevn! Han graeder heldigvis ikke mere, men ligger og er skiftevis stille eller karter med arme og ben og hovedet koerer fra side til side. Saa kigger han paa mig, men jeg kigger ikke direkte i oejnene... Baaahhhh, vil have putteharmoni!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan virkelig godt forstå det er frustrerende :kram2

Kan ikke sige om du gør noget forkert, men kan fortælle hvad jeg gør, som for det meste virker, og så kan det være du kan bruge noget af det :)

Jeg går meget op i, at Sophia ikke må få for vane, at skulle nusses, vugges eller trilles i søvn. Jeg vil meget gerne have, at hun lærer SELV at falde i søvn, for det tror jeg på hun har bedst af, specielt fordi hun for det meste vågner efter de første 40 min søvn, og det er lettere for hende at komme ind i en ny søvnfase hvis hun selv er faldet i søvn. Og den sidste uges tid er det faktisk gået rigtig godt - det der med at falde i søvn selv.

Om aftenen tager det noget længere tid for hende at finde ro end om dagen, men det giver jo faktisk rigtig god mening, i og med at der vil være flere indtryk at skulle fordøje kl 20 end tidligere på dagen. Vi har ikke noget særlig langt putteritual. Hun får en ren ble, kommer i nattøj og så ammer jeg hende inde i soveværelset ved siden af hendes seng. Når hun er færdig bliver hun lagt ned i sengen (vågen), stryger hende over hovedet og kinden, siger jeg elsker hende, så giver jeg hende sutten, putter dynen om hende og går ud. Hun ligger som regel lige og snakker lidt, så brokker hun lidt og jeg kommer og giver sutten, og det fortsætter gerne et par gange (her til aften 5), hun karter også rundt og vender hovedet fra side til side. Men efter en halv time sov hun. Synes det er okay hun ikke nødvendigvis falder i søvn efter 5 min hver gang, det gør jeg jo heller ikke selv :rolleyes

Jeg har i hvert fald fundet ud af, at hun har lettere ved at finde ro, hvis hun ikke kan se mig.

Hvis hun bliver ked kommer jeg med det samme, og det er vigtigt hun altid kan stole på at vi kommer når hun kalder - tryghed.

Håber I finder ud af det snart søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor har vi bare været der mange gange. Vi kunne trave værelset frem og tilbage i en evighed, men så snart vi lagde hende fra os vågnede hun op. Og vi kunne da slet ikke bare putte hende. Så blev hun dybt ulykkelig selvom hun var stang træt.

Vi fandt dog hurtigt ud af, at hun gode brug for at blive svøbt og afskærmet. Så vi svøber hende i dynen, giver hende sutten og ligger en stofble over øjnene. Hun bliver gal hver gang vi svøber hende, men så snart hun får sutten og stofbleen falder hun til ro.

For en uge siden måtte vi så gå rundt med hende og havde svært ved at ligge hende fra os før hun sov helt. Men efter vi har fået doodoo bamsen af min svigermor, kan vi ligge hende efter 5 minutter, uden hun sover, men hvor hun falder i søvn af sig selv. Men hun ar stadig brug for at blive svøbt og vi lige sidder med hende. Men slet ikke den samme lange kamp hvor hun skulle sove helt før hun kunne lægges. Det kunne snildt tage 15-45 minutter. Nogle gange mere. Det var dybt frustrerende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor det da øv at du skal have det sådan Camilla. :kiss Men måske (og kun måske) tror jeg, at du har for høje forventninger til dig selv som "puttemor" :)

Jeg er meget enig med Kamilla. Som vi også har skrevet om inde i hendes tråd, så er det bare vigtigt at grundlægge gode sovevaner. Det er alle eksperter jo også enige om.

Jeg har min viden fra diverse bøger og materiale fra anerkendte psykologer, pædagoger, forskere og terapeuter, og de er alle enige om at babyer og børn selvfølgelig ikke skal græde sig selv i søvn.

Ovenstående er dog midlertidigt ikke ens betydende med at barnet ikke må ligge alene, ikke snakke og ikke falde i søvn selv :)

Hos os gør vi sådan her:

Jeg sørger for, hun sover gennem hele dagen - dvs. hun ikke er oppe 2-3 timer før natteputning. Der er samme interval som resten af dagen (dvs. 1-1 1/2 time).

Jeg laver flaske klar og ordner seng.

Vi pusler og hun får en ren ble på.

Hun kommer i soveposen, og får flaske mens jeg synger.

Jeg giver hende sutten, og går ud.

Ofte falder hun søvn umiddelbart efter. Nogle gange ligger hun og taler lidt, og falder så hen efter 10-15 min tid.

Nogle gange skal jeg lige ind og give sutten.

Hun havde nogle dage, hvor hun græd lidt (tigerspingsperiode). Der sad jeg lidt ved hende. Een gang havde jeg hende oppe, hvor jeg blev i værelset, og lagde hende tilbage efter 5 minutter. Så græd hun selvfølgelig lidt igen, men efter et par minutter faldt hun i søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaah, det er ogsaa lang tid..... Jeg fik at vide, at efter 1 time, saa maa man godt give op og holde puttepause. Det plejer jeg at rette mig efter. Blev bare insisterende i dag, for synes ikke, det kan passe, at han ikke falder i soevn! Han graeder heldigvis ikke mere, men ligger og er skiftevis stille eller karter med arme og ben og hovedet koerer fra side til side. Saa kigger han paa mig, men jeg kigger ikke direkte i oejnene... Baaahhhh, vil have putteharmoni!

Puttepause holdte hun fint selv, idet hun slappede af i et kvarter(Hvor jeg troede hun sov) Jeg plejer jo, at putte som Pandamoren gør. Og det har altid fungeret fint, indtil for små to uger siden. Nu kan og VIL hun ikke ligge alene, men det er måske pga. tigerspring :-) Jeg siger til mig selv at det bare er en fase, og at det nok skal blive før :-) Håber jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for input, darlings.

Noah har jo som udgangspunkt gode sovevaner - altsaa lurene er mere eller mindre faste og han sover om natten. Jeg er i faerd med at goere eftermiddagsluren laengere, at hjaelpe ham over i naeste soevnfase. Jeg lukker nu skodderne paa hans vaerelse og gaar derind efter 40 min, saa han lige faar en haand paa maven, naar han skal over i naeste fase. Det er gaaet saa fint de sidste dage, hvor jeg ogsaa har vaeret noedt til lige at tage ham op og vusse ham i soevn igen midt i luren. Men den varer nu 1,5 til 2 timer og det er bare saa vigtigt!

Der er flere ting, jeg ved, der spiller ind om aftenen. En er, at jeg tror han bare skal puttes saa tidligt som kl. 19. En anden er(Oev at indroemme, at det ogsaa ligger indeni mig selv, men...), at jeg mister min taalmodighed, foer jeg selv kan maerke det maaske - fordi: at jeg i den uge, vi var alene, spiste FOER putning og ikke efter, saa jeg selv var maet og tilfreds. Jeg gik ogsaa tidligere i seng og fik en lur om dagen. Derfor var jeg selv mere veludhvilet. I denne uge har jeg faaet mindre soevn om natten igen og har nogle dage ikke engang sovet om eftermiddagen.

Saa er jeg ogsaa ved at overveje det med, om jeg i virkeligheden goer det for kompliceret at putte om aftenen? De aftener, jeg har puttet the more simple way og i god tid, der tog det 15 minutter fra han blev lagt til han faldt i seovn... hhm, maa lige overveje, hvad jeg gjorde rigtigt...

Igaar og idag sidder jeg og laver en ugeplan for en velstruktureret dagligdag, som er min og Noahs. M kan saa vaere med, hvis han kan og vil, for det er vigtig for mig og Noah, at vi trives. M er jo ikke saa struktureret og systematisk som vi er og har behov for. Vi talte om det igaar og jeg haenger den saa op paa koeleskabet, saa han kan se og laere den at kende. Jeg er nemlig ogsaa noedt til at kunne arbejde og har lagt 22 timer ind, som effektivt nok bliver 15-20 timer, naar lurene ikke er helt saa praecise og Noah og liv paa italiensk er uforudsigelig. Men altsaa, saadan bliver det fra paa mandag - jeg vil have tjek paa min hverdag, spise og sove efter mit behov og saa faar Noah mere ud af at vaere sammen med mig paa en aktiv maade i sin vaagentid.

Vi har aftalt, at onsdag eftermiddag tager hele familien, altsaa M, Noah og jeg, i svoemmehallen. Jeg svoemmer foerst 20 min, saa kommer jeg Noah i svoemmetoej og vi gaar alle tre i vandet sammen til babysvoemning. Mens jeg klaeder om og ammer Noah, saa svoemmer M og saa tager vi hjem igen. Jeg ville egentlig ikke gaa til babysvoemning, fordi jeg selv er instuktoer, men der er sikkert mere ro i den planlagte babysvoemmetime, saa saadan goer vi nu.

Mon ikke, det altsammen kan hjaelpe paa putningen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha søde Camilla - det med putningen bliver jeg heller aldrig klog på. Jeg har dog erfaret at jeg ikke skal ligge så levetid det. Zoeyvhar feks kunne falde selv i søvn. Pludselig gik der hårknude i det. Vi kæmpede og kæmpede for at hun skulle sove i sengen - men det var bare til stor frustration for os alle. Halvanden uge senere kom der 2 tænder.

Vi er inde i en skodrytme igen og ganske rigtigt kom der en tand natten til i går og endnu en på vej kan jeg mærke. Derved er det besluttet herhjemme at glemme rutiner, regler osv. Men kigge på Zoey og se hvad hun har behov for.

Så har ikke nogle gode råd udover det jeg gør. Glem klokken. For man bliver irriteret over den. Se på N og tænk du nok skal nå det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor det da øv at du skal have det sådan Camilla. :kiss Men måske (og kun måske) tror jeg, at du har for høje forventninger til dig selv som "puttemor" :)

Jeg er meget enig med Kamilla. Som vi også har skrevet om inde i hendes tråd, så er det bare vigtigt at grundlægge gode sovevaner. Det er alle eksperter jo også enige om.

Jeg har min viden fra diverse bøger og materiale fra anerkendte psykologer, pædagoger, forskere og terapeuter, og de er alle enige om at babyer og børn selvfølgelig ikke skal græde sig selv i søvn.

Ovenstående er dog midlertidigt ikke ens betydende med at barnet ikke må ligge alene, ikke snakke og ikke falde i søvn selv :)

Hos os gør vi sådan her:

Jeg sørger for, hun sover gennem hele dagen - dvs. hun ikke er oppe 2-3 timer før natteputning. Der er samme interval som resten af dagen (dvs. 1-1 1/2 time).

Jeg laver flaske klar og ordner seng.

Vi pusler og hun får en ren ble på.

Hun kommer i soveposen, og får flaske mens jeg synger.

Jeg giver hende sutten, og går ud.

Ofte falder hun søvn umiddelbart efter. Nogle gange ligger hun og taler lidt, og falder så hen efter 10-15 min tid.

Nogle gange skal jeg lige ind og give sutten.

Hun havde nogle dage, hvor hun græd lidt (tigerspingsperiode). Der sad jeg lidt ved hende. Een gang havde jeg hende oppe, hvor jeg blev i værelset, og lagde hende tilbage efter 5 minutter. Så græd hun selvfølgelig lidt igen, men efter et par minutter faldt hun i søvn.

Det bliver nu vores taktik! Tak :kiss

Men lige to ting:

Er der lys paa vaerelset - eller ligger hun i moerke? Jeg kan godt slukke alt lyset, men det tror jeg ikke virker, hvis han skal ligge selv og falde i soevn. Jeg kan ogsaa taende lyskaeden, som ikke er saa vild, mere hyggelig og varm. Endelig kan jeg taende en sovelampe fra IKEA, men det er ikke saa fint lys, mere koldt.

Uden ammepuden omkring hovede, saa ligger han og drejer og ender naesten paa tvaers. Saa er det ikke en god ide at have ammepuden der? Den er med spelt og ikke bloed og farlig.

Hvor laenge "maa" han ligge der og snakke? Nu ligger han der snart paa 30 min :huh -_- :blink :prik Det er dog nemmere end at sidde der og vaere pauseklovn eller have ham i armene i 30 min. Men han skal jo gerne sove, ikke ligge og snakke og risikere at vi gaar over i overtraet... Lige nu er vi i fare for det, nemlig... Fuck, jeg synes, det er noget rod at putte, men nu skal han sove i egen seng og gerne laere at falde i soevn..

Jeg koerer mig selv ned paa den anden maade og han er trods alt 5 maaneder nu og er begyndt at pive, naar jeg gaar, hvis vi er nede paa hotellet. Saa inden vi kommer ind i seperationsangst, saa maa der styr paa det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu raaber han ogsaa... :huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I soveværelset er lyset slukket helt. Døren står på klem, men det giver ikke rigtig lys. Mørke giver bare kroppen nogle andre signaler - så er det tid til at gå til nattero-tegnet.

Senere i livet kan børn godt være lidt bange for mørke, og så må man lade lidt lys være tændt.

Ammepuden kan du da godt ligge omkring ham. Anna vrider sig også, og ligger sig også skørt nogle gange, men så er det bare sådan hun ligger. Hun er i sovepose, så hun ikke ligger uden dyne, for den sparker hun også af.

Altså Anna kan også sagtens ligge og tale lidt med sig selv og bamserne i lang tid indimellem. Det får hun lov til. Det er kun positivt i mine øjne at hun kan hygge sig i sit eget selskab. Jeg tror, de er i en fase nu, hvor de skal bearbejde nogle flere ting, og derfor kan det være sværere for dem at falde til ro. Og du har ret...lidt som et overtræt barn. Men for mig at se har du to valg: 1. Lade ham ligge og tale og det kan være han pludselig begynder at græde (min erfaring er så at de er blevet tørstige/sultne), og jeg plejer at give Anna noget og fortsætte som før. 2. Tage ham op og vusse ham i søvn (= han lærer aldrig selv at falde i søvn - han har brug for mors arme).

Det er klart tilvænningen måske vil tage lidt tid. Han er jo vant til at du er dér. Det er ukendt for ham. Og du skal netop ikke være hans pauseklovn. SOm du også siger. Han er 5 mdr. du kan ikke fortsætte sådan resten af hans barndom.

Du må også acceptere, at du til en vis grad bare ikke kan styre hans søvnmønster nu, fordi han er så lille. Men du kan lære han gode søvnvaner med tiden. Dvs. du ser først effekten senere hen. Nu vil den være sporadisk. Og med acceptere mener jeg; at du ikke skal lade dig frustrere over at han ligger og snakker med sig selv og ikke sover liiige som du havde udset dig det. Jeg kan love dig han falder i søvn før eller siden, og når han endelig, så har du faktisk opnået noget (eller burde jeg sige ham), for Noah har nået et lillebitte stykke vej til selvstændighed på en tryg og god måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pas på med at gå derind når han råber (altså ikke det samme som at græde ked af det). I den her alderen finder de netop ud af at deres råb/skrig kan tilkalde opmærksomhed. Det står i bogen vidunderlige uger.

Og jeg må hellere pointere igen, at jeg på INGEN måde går ind for at lade babyer/børn græde sig i søvn! Aldrig. Men man behøver ikke tage dem op i armene for at vise dem tryghed. Okay, det kan være nødvendigt en gang imellem, og det har det også været for mig. Men jeg ligger hende igen, så snart hun er faldet ned. Jeg har også nogle gange siddet ved sengen, men det er sjældent det behøves, fordi jeg har fundet ud af, at hun næsten altid enten har en bøvs på tværs eller er sulten/tørstig, hvis hun begynder at hulke. Derfor får vi afværget gråden meget hurtigt! Og så falder hun faktisk altid i søvn :)

Men snakke kan hun altså også - og sådan er det, når de lige har opdaget deres stemme og synes det er det fedeste i verdenen at eksperimentere med den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er ik helt det samme, men vores lucas er begyndt a vågne om natten indimellem, der går jeg ind og putter dynen om ham igen(den får han hurtig moslet af) og så holder jeg hånden lidt på ham og enten synger jeg et par vers af "jeg ved en lærkerede" eller os tænder jeg hans mozart-måne med lys og blid og stille musik af mozart.. og så når jeg synes han er faldet lidt til ro så går jeg.. og som regel virker det, nogle gange ska jeg ind en gang eller to og give sut og så lig være der to sek... men ellers tager det max 10-15 min

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tuuusind tak. Ja, lyset skal nok vaere slukket saa - der er ok med lys natrulig derinde fra mellem skodderne og fra stuen.

Jeg lader ham absolut heller ikke graede sig selv i soevn, men han maa godt hulke en anelse, hvilket ogsaa er en del af at han falder i soevn, selvom den del er aftagende, heldigvis. Faktisk kan han blive mere urolig af at blive taget op, saa jeg proever at undgaa det.

Nu vil jeg bruge denne uge paa at vaere standhaftig og taalmodig. Det var helt befriende at tage beslutningen om, at han godt maa snakke og selv kan falde i soevn. Selvom det saa endte med at han hulkede og var sulten, saa jeg ammede og han faldt i soevn ved brystet. Han vaagnede saa med et skrig, og da jeg kom derind pruttede han og blev ved med at ligge uroligt, saa jeg bukkede hans ben op paa maven, saa han kunne komme af med luft og bonus -> bleskift og saa flade i soevn i mors arme.

Men helt forgaeves har det naeppe vaeret og han kan jo godt falde i soevn i sin tremmeseng selv om dagen, mens jeg gaar og nusser rundt i den del af lejligheden. Saa jeg er jeg da naaet naermere end strategi og beslutningen om, at det skal lykkes. Han var helt klart paavirket af forandringen her sidst paa dagen, saa jeg forventer ikke, at han er moensterbarn med det samme, og han maa godt bruge en halv times tid paa at ligge selv. Noah ligger bare og roder rundt og skal have sut mange gange, fordi han tager den ud og selv vil putte den ind i munden igen, men faar den vendt. Well... tor jeg vil koebe ham en Wubbanub til at sove med, saa kan det vaere, han finder suttero ;)

Puhhh, har helt mavepine, men det skal nok loese sig. Nu koerer jeg forandringsuge med ny puttestrategi og timemanagementplanen! Det skal nok blive godt i naeste uge - med lidt englehjaelp, tak :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ikke mavepine søde camilla!

Nej jeg ved godt du ikke lader ham græde sig i søvn. Det var mere fordi jeg var i tvivl om mine indlæg kunne misfortolkes som : bare lad dit barn ligge alene og græde sig i søvn.

Man skal passe på hvordan tingene formuleres herinde, derfor er jeg ekstra obs på lige at få mig formuleret rigtigt :)

Anna tager også sin sut ud - den er bare så sjov at lege med. Om dagen har jeg et mega godt trick! Elefanthue, der er lidt for lille og VUPTI så støtter den lige der hvor sutten sidder.Bare too bad, at hun ikke kan sove med den varme hue om natten, haha!

Du får lige et kram og gogo til næste uge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ikke mavepine søde camilla!

Nej jeg ved godt du ikke lader ham græde sig i søvn. Det var mere fordi jeg var i tvivl om mine indlæg kunne misfortolkes som : bare lad dit barn ligge alene og græde sig i søvn.

Man skal passe på hvordan tingene formuleres herinde, derfor er jeg ekstra obs på lige at få mig formuleret rigtigt :)

Anna tager også sin sut ud - den er bare så sjov at lege med. Om dagen har jeg et mega godt trick! Elefanthue, der er lidt for lille og VUPTI så støtter den lige der hvor sutten sidder.Bare too bad, at hun ikke kan sove med den varme hue om natten, haha!

Du får lige et kram og gogo til næste uge!

Tak for din hjaelp og stoette :loveshower

Ha ha, ser det for mig med den hue :D

Jeg havde ikke misforstaaet dig, men ja ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er bange for, om jeg har oedelagt mit barn helt ved at lave den med at gaa og lade ham ligge selv.... Han ligger nu herinde i stuen og falder helt ned, for han er vaagnet de foerste 5 gange efter at vaere faldet i soevn, og han har graedt ganske ulykkeligt..

Desuden har vi vist en ganske farlig tiger paa besoeg, saa det er nok den vaerste soevndag nogensinde: 45 min i viklen i formiddags. 1 time og 15 min i barnevogn over middag og 40 min i sengen i eftermiddags. Saa de smaa 5 minutters lure her til aften, som bare inten godt har gjort for nogen af os :(

OG fra kl. 5:30 til 14 havde han kun spist i 1,5 minut... :blink

Famler sgu lidt i blinde her... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha - hvor er de seje! Elsker giraffen :D

Held og lykke med projektet - jeg er sikker på det nok skal lykkes :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bange for, om jeg har oedelagt mit barn helt ved at lave den med at gaa og lade ham ligge selv.... Han ligger nu herinde i stuen og falder helt ned, for han er vaagnet de foerste 5 gange efter at vaere faldet i soevn, og han har graedt ganske ulykkeligt..

Desuden har vi vist en ganske farlig tiger paa besoeg, saa det er nok den vaerste soevndag nogensinde: 45 min i viklen i formiddags. 1 time og 15 min i barnevogn over middag og 40 min i sengen i eftermiddags. Saa de smaa 5 minutters lure her til aften, som bare inten godt har gjort for nogen af os :(

OG fra kl. 5:30 til 14 havde han kun spist i 1,5 minut... :blink

Famler sgu lidt i blinde her... :unsure

Man kan sige, at hvis I har besøg af en tiger (26 uger?), så er det måske ikke det bedste tidspunkt at træne 'fald-i-søvn-selv'? :unsure Anna kan i hvert fald SLET ikke falde i søvn selv, når vi har tigerbesøg - der kæmper hun imod med alt hvad hun har...

Mht. mad og søvn, så er det præcis også sådan Anna er under tigerbesøg - vi har haft både hele og halve dage, hvor hun reelt set ikke har spist <_< Det er okay og han skal nok spise igen, men det er ikke sjovt imens det står på! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER