Sommerfugl83

Rutiner hos baby....

10 indlæg i dette emne

Hvornår begyndte jeres baby at have noget der mindede om en rutine?

Hvordan så den rutine ud?

Og hvad gjorde I for indarbejde en god rutine/rytme især ifht søvn???

Vores stjernefrø er 6 uger i dag og er laaaaangt fra noget der kunne minde om rytme eller rutine.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med stjernefrøet :) :loveshower

Jeg tror først, at hun begyndte at have sådan RIGTIGE rutiner, da hun var sådan en 8-10 uger. nu her hvor hun er 14 uger, kører vi med næsten helt faste rutiner, som selvfølgelig kan rykke lidt fra dag til dag.

Det skal nok komme :)

På et tidspunkt kunne jeg begynde at se et mønster i hendes adfærd, og dette blev lurene så indrettet efter. Pt. sover hun om formiddagen, om eftermiddagen og ofte også en klatlur sent på eftermiddagen.

Jeg tror ikke, du kan fremtvinge rutiner, men prøv at læg mærke til, om der er et mønster hos hende og indret så dagen efter dét. Men det skal nok komme lige pludselig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia er 5 måneder og er på vej til så småt at få en rytme nu. Men der skal ikke meget til at ændre den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte jo godt at hun er lidt for lille til at ha en fast rytme. Havde vist bare lige brug for at få det bekræftet :) og kan høre at det vist er ret forskelligt hvornår de begynder at få nogle gode rutiner.

Har før været børnepasser for helt små børn, arbejdet i en vuggestue og er selv uddannet børneergoterapeut, så burde jo vide tingene. Men nu hvor det er min egen, er det bare helt anderledes og alt hva jeg har lært, ligger virkelig langt væk :huh (håber det kommer igen ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille er snart 5 måneder - Hun har efterhånden en rutine..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Charlie er tre mdr. og har en slags rutine.. Han sover gerne fra omkring 21-22 tiden til ca. 8 næste morgen (lucky me!!) Men vi har intet gjort for at han skulle få den rutine, i hvert fald ikke noget bevidst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Charlie er tre mdr. og har en slags rutine.. Han sover gerne fra omkring 21-22 tiden til ca. 8 næste morgen (lucky me!!) Men vi har intet gjort for at han skulle få den rutine, i hvert fald ikke noget bevidst :)

:ditto bare fra 18 til 6.30 med en til 2 flasker imellem, hvornår de skal gives er der ingen gylden regel for.

Der er også en slags rutine i at hun sover en formiddags lur og en eftermiddagslur ELLER en 4 timers middags lur! Men det er noget mere usikkert hvornår de falder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med nogle eksempler på hvordan dagene ser ud tidsmæssigt mht soverutiner. :) kom gerne med flere :)

Lige nu går hun i seng ml 22-23.30. Når hun får mme på flaske inden sengetid sover hun gerne til et sted ml 3-4.30 og efter bryst sover hun et sted ml 1-2 timer. Hvis jeg er heldig 2,5 time. Soverutinerne i løbet af dagen variere ret meget. Nogen dage tager hun 2 gode lure på 2-3 timer stykket og andre dage tager hun en masse power naps....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der også ved at komme lidt rutine over det, men så heller ikke mere. Silke Elia går som regel i seng omkring kl.19 og står op omkring kl.8 - men mad et par gange eller 5 undervejs. Hvordan hendes lure er om dagen er der ingen struktur i - endnu.

Og tillykke med jeres datter :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silas er omkring 3,5 mdr og han sover nu fast fra 19.30 til 07 ca, men en kort opvågning kl 5 men sutten i munden så sover han videre til kl ca 7. så tager han en formiddagslur og en eftermiddagslur... nogle gange sniger der sig en ekstra seneftermiddagslur ind hvis middagluren var kort. og det er sådan rimelig fast om dagen også...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER